Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sangeeta Ashok Kothari

Inspirational

4  

Sangeeta Ashok Kothari

Inspirational

सफ़र

सफ़र

1 min
379


तन भी ढोना है मन भी ढोना है ,

ज़िन्दगी का सफर ऐसे ही होना है ,

हमें चलते और बस चलते ही रहना है ।।


जितनी ज्यादा ख़्वाहिशे बोझ उतना है ,

जीवन जीने का नज़रिया अपना अपना है

अपने कर्मों का बोझ ख़ुद को ही उठाना है ।


नज़ारा दिखने में तो जन्नत नज़र आ रहा है ,

प्रकृति का चरम सौन्दर्य कहर बरपा रहा है ,

पर बोझ दबा मानव अपनी विवशता दर्शा रहा है ।।


बर्फ़ का आवरण राह में रोड़े अटका रहा है

लक्ष्य प्राप्ति में अतीव अड़चन पैदा कर रहा है ,

पर पापी पेट की खातिर इंसां चलता जा रहा है ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational