Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anadi Seth

Abstract Inspirational Children

4  

Anadi Seth

Abstract Inspirational Children

ଯୁବ ଜାଗୃତି

ଯୁବ ଜାଗୃତି

1 min
846


ବସନ୍ତ ଆଗମେ ପଲ୍ଲବିତ ହୁଏ 

                  ନଗ୍ନ ପତ୍ରହୀନ ବୃକ୍ଷ ରାଜି 

ମାନବ ଜୀବନେ ତଦୃପ ଆସଇ 

                ଯୌବନ ଶକ୍ତିପୁଞ୍ଜଟି ସାଜି ।


ବାଲ୍ୟ ଅବୋଧତା ଅପୂର୍ଣ୍ଣ ଜ୍ଞାନଟି 

                 ହୁଏ ପରିପୁଷ୍ଟ ଜ୍ଞାନ ଭଣ୍ଡାର 

କାୟିକ ବାଚିକ ସଙ୍ଗେ ମାନସିକ 

              ଲଭେ ପରିପକ୍ୱତା ଜୀବନର ।


ଲୌହ ମାଂସପେଶୀ ସବଳ ଧମନୀ 

                 କରେ ଅଜେୟକୁ ପରାଜୟ 

ଦୁର୍ଲଭକୁ ପାରେ ସୁଲଭ କରି ସେ 

             ଦେଇପାରେ ଭୀତଜନେ ଅଭୟ ।


ବିସ୍ତିର୍ଣ୍ଣ ସାଗର ପରି ହୃଦୟ ତାହାର 

             କରେ ନିଃସହାୟ ମାନବେ ସେବା 

ପତିତ ଜନର ପାବନୀ ସାଜିଣ 

             ଯୋଗାଏ ହସ୍ତ ପ୍ରସାରିଣ ମେବା ।


ବାଧାବିଘ୍ନକୁ ସେ ସମୂଳେ ନାଶଇ 

                 ତାର ପରିଚୟ ଅଟେ ଯୁବା 

ଅନୁର୍ବର ଭୂମି ଫଳପ୍ରସୂ ହୁଏ 

             ବୋଲାଏ ଅମଙ୍ଗଳର ସେ ଶିବା ।


ପୁରୁଷାର୍ଥର ଏ ଉତ୍କୃଷ୍ଟ ସମୟ 

                 ଜୀବନର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଙ୍ଗ 

କଷ୍ଟ ସହିଷ୍ଣୁତା କର୍ମ ପ୍ରବଣତା 

               ବିକାଶେ ପ୍ରାପ୍ତହୋଇ ସୁସଙ୍ଗ ।


ମାତ୍ର ଯୁବଶକ୍ତି ହୋଇଛି ଦୁର୍ବଳ 

                 ତାର ଚାଲିଛି ଦୁରୁପଯୋଗ 

ଦିବ୍ୟ ସାଧନାକୁ ପାଥେୟ ନକରି 

             କରୁଛି ଅହର୍ନିଶୀ କାୟା ଭୋଗ ।


ବାଲ୍ୟକାଳେ ସ୍ୱପ୍ନେ ଆକାଶ ଛୁଇଁବି 

                କରିବି ବିଶ୍ୱ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ପରିକ୍ରମା 

ମାତ୍ର ଯୌବନେ ସେ କର୍ମଭୀରୁ ହୋଇ 

                ସାଜଇ ନ୍ୟୁନମନା ଦୁଷ୍କର୍ମା ।


ମାତୃପିତୃ ସ୍ନେହ ଅବା ପରିବାର 

                 ପୁନଃ ବନ୍ଧୁ ଆତ୍ମୀୟ ସ୍ୱଜନ 

ଯୌବନ ଉର୍ତ୍ତୁଙ୍ଗେ ଆବେଗ ଅବଶେ 

            କରେ ସେ ରାଷ୍ଟ୍ରଦ୍ରୋହ ଅପମାନ ।


ଯେଉଁ ପିତାମାତା ଶିକ୍ଷକ ଶିକ୍ଷିକା 

             ଦେଖୁଥିଲେ ଦେଶ ଭବିଷ୍ୟ ଭାବେ 

ତୁଚ୍ଛ ମଦ୍ୟପାନେ କୁସଙ୍ଗ ଗମନେ 

              ଲଭଇ ଚୀର ଦୁର୍ଗତି ଏ ଭବେ ।


ଋଷି ସନ୍ତାନ ସେ ମନୁଙ୍କ ବଂଶଜ 

               ଜଗତେ ମାନବ ନାମେ ବିଦିତ 

ପୂର୍ବ ଗୌରବଟି ବିସ୍ମୃତ ହୋଇଛି 

             କରେ ସେ ହିତ ବଦଳେ ଅହିତ ।


ପୂର୍ବପୁରୁଷ ଯାର ଓଲ୍ହାଇ ଆଣିଲେ 

                 ଦୁର୍ଲଭ ସ୍ୱର୍ଗପୁରୁ ଗଙ୍ଗା ଜଳ 

ତାଙ୍କ ସୁପୁତ୍ର ହୋଇ ଏ'କି ବେଭାର 

               ସାଜୁଛ ନିଷ୍କର୍ମି ଅମୃତ ବାଳ ।


ଉଚ୍ଚାକାଂକ୍ଷୀ ହୋଇ କର୍ମ କରିଚାଲ 

                ସମ୍ଭବିବ ସୁନ୍ଦର ଯୁବା କାଳେ 

ନିସ୍ତେଜ ନହୋଇ ସକଳ ଶକତି 

             ଜାଗୃତି କୀର୍ତ୍ତି ଲଭ ମହୀତଳେ ।


ସିଂହ ଶାବକ ହୋଇ ସାର୍ଦ୍ଦୁଳକୁ ଭୟ 

               ନଶୋଭଇଟି କଶ୍ଚିତେ କେବେ 

କର୍ମବୀରକୁ କେବେ ଆଳସ୍ୟ ନଶୋଭେ 

           କରେ ସେ ଉଦ୍ୟମେ ପ୍ରସନ୍ନ ଦେବେ ।


ମୂଷିକ ପ୍ରାପତେ ତୁ କ୍ଷେତ୍ର ନଖୋଳ

               ନ ନଷ୍ଟ କ୍ଷଣିକ ଆନନ୍ଦେ ମୋକ୍ଷ 

ନଶ୍ୱର ସୁଖରେ ନିର୍ବାଣ ନ ନାଶି

             ଜାଗ୍ରତେ ପ୍ରାପ୍ତ ଜୀବନର ଲକ୍ଷ୍ୟ ।


ପୂର୍ବପୁରୁଷଙ୍କ ଆଶା ଭରସା ତୁ 

                 ପୁଣି ଭବିଷ୍ୟ ପିଢ଼ି ନିର୍ମାତା 

ଯୁଗପ୍ରବର୍ତ୍ତକ ମହାମାନବ ହେ 

              ଜାଗ ଯୁବଶକ୍ତି ରାଷ୍ଟ୍ର ବିଧାତା ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract