Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ABADHOOT PANDA

Abstract

4  

ABADHOOT PANDA

Abstract

ପୁତ୍ରର ବିଳାପ

ପୁତ୍ରର ବିଳାପ

2 mins
519



ମା ମା ବୋଲି ଡାକିଲି ମୁହିଁ ଦଉଡ଼ି ଆସିଲୁ

ତୁହି ସହଳ ଧରି ଖଣ୍ଡେ ହାତେ ବାଉଁଶ ବାଡ଼ି,

ଘଉଡ଼େଇ ଦେଲୁ ମାରଣା ଷଣ୍ଢକୁ ପିଟି ପାଟି

ନହେଲେ ଦେଇଥାନ୍ତା ମୋ ଗୋଡ଼ ଉଖାଡ଼ି |


ସାତ ବରଷର ଥିଲି ମୁଁ ତ ଆଜ୍ଞାନ ବାଳୁତ

ଜାଣିନଥିଲି ମୁଁ ସେବେ କାଇଦା କଟକଣା,

ଗୁରୁମା ଭାବେ ମୋତେ ତୁ ଶିଖେଇଲୁ ସବୁ

ବାପାଙ୍କ ଅଭାବ କଲୁ ଦୂର ମା ମୋ ଦୟଣା |


ନା ମୋ ଲେଖାଇ ଥିଲୁ ଦିନେ ଗାଁ ବିଦ୍ୟାଳୟେ

ସାଜି ନିଜେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଆଦର୍ଶବତୀ ମୁରବୀ ମୋର,

ଗୁରୁ ଗୁରୁମାଙ୍କ ହୋଇଥିଲି ଦିନେ ମୁଁ ତେଣୁ 

ସରଗ ତରା, ଭଲ ପିଲା ଓ ଆଦର୍ଶ ସୁଛାତର l


ବାପା କାହାନ୍ତି ବୋଲି ପଚାରିଲେ କହୁ ତୁ

ମୋତେ ସରଗରେ ଅଛନ୍ତି ତୋ ପୂଜ୍ୟ ବାପା 

ଅବିକା ମୁଁହିଁ ତୋ ବାପାମା ଜାଣିଥା ତୁ ପୁଅ 

ସଦା ତୋ ମନକୁ କେବେ ବି ନକରି ଖପା l


ମାବାପାଙ୍କ ସ୍ନେହ ଦେଇ ମୋତେ ଅତି

ସରାଗେ ପାଲିଛୁ ଯତନେ ମାଆ,

ସଂସାର ଦଡ଼ି ବଡ଼ି ସହି ସବୁ ମାରି ମୁଣ୍ଡ

ଝାଳ ତୁଣ୍ଡେ ଦେଖାଇଛୁ ତୁ ମୁରବୀ ପଣିଆ l


ନିଷ୍ଠାପର ଭାବେ ସମ୍ଭାଳିଛୁ ସବୁ ଚାକିରୀ

ଆଉ ଘରକାମ ବାପା ଗଲା ପରେ ଛାଡ଼ି,

ଚରିତ୍ର ନିଜର କେବେବି ବିକିନୁ ଆଜିର

ଜଗତେ ଉପୁରି ଆୟକୁ କରି ତୁ ଖାତିର l


ହେଇଥିଲୁ ଦିନେ ଗାଁ ସରପଞ୍ଚ ଏକ ଆଦର୍ଶ

ନିରୀହ ଗାଁବାଲାଙ୍କ ଥଇଥାନ କରି ଉତ୍କର୍ଷ,

ଦିନେ ହେଲେ ତୁ ତ ଖାଇନୁ ଲାଞ୍ଚ ସାଜିବାକୁ

ନାରୀ ଅମୀର ମାରି ଠୋକର କଳା ବଜାରକୁ l


ମନେ ଅଛି ଦିନେ ଆସିଥିଲେ ବୁଲି ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ

ଗାଁକୁ ଆମର, କରିଥିଲୁ ଫରିଆଦ ସାଜି ନେତ୍ରୀ

ଟ୍ରାକ୍ଟର ଯୋଗାଇ ପୂରଣ କରିବାକୁ ଗାଁ ଚାଷୀଙ୍କ

ଅଭାବ ଅନାଟନ ହୋଇଥିଲୁ ପ୍ରେମାସ୍ପଦ ତାଙ୍କ l


ଅବସର ପରେ କେତେ ତୁ କରିଛୁ ଜନହିତକର

କରମ ଉଜ୍ବଳ କରିଛୁ ନାମ ସଦା ଈଶ୍ୱରଙ୍କର,

ହୃଦୟ ତୋର ଅତୀବ ବିଶାଳ ହିମାଳୟ ପରି

ମଧୁର ବଚନେ ନେଇଥିଲୁ ତୁ ସର୍ବ ଜନମନ ହରି l


ତୁ ତ ଅଟୁ ମା ସରଗ ପରି ମୋ ପାଇଁ ମୁଁ ତୋର

ପୁତ୍ର ଅଧମ, ତୋ ନୀତିଶିକ୍ଷାକୁ ମାନିଛି ତ ମାତର,

ନଲଗାଇ କାମେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଯାଇଛି ମୁଁ ଭାସି ଆଜି

ନୂଆ ଦୁନିଆଁର ସ୍ରୋତରେ ସ୍ୱାର୍ଥକୁ ଦେଇ ନଜର l


ଆଜି ତୋର ଅନ୍ତିମ ଦିନରେ ସୁଯୋଗ ଲଭିଛି

କେବଳ କରିବାକୁ ସେବା ତୋର ବିହି ଲେଖିଛି,

କେବେବି ସ୍ୱଚ୍ଛ ମନ ପ୍ରାଣେ ଆସିନି ବିଦେଶୁ

ଲଭିବାକୁ ତୋର ମାତୃ ସେନେହ ଦୈବୀ ଅଂଶୁ l


ତୋର ଆଶୀଷେ ହୋଇଛି ଆଜି ମୁଁ ବଡ଼ ଅଫିସର

ଉଣା ହୋଇଗଲା ମୋ ସବୁ ମାତୃ ଭକତି ମାତର,

ଭାବି ଦେଲେ ମନଟା ହୁଏ ମୋ ଅତି ବିକଳ ଆଜି

ଧିକ ମୋ ଜୀବନ ଧନ ଲୋଭ ମତେ କଲା ପାଜି l


ଅନ୍ତିମ ଶଯ୍ୟାରେ ବସିଛି ତୋ ପାଖେ ତୋ ପବିତ୍ର

ମୁହଁକୁ ଚାହିଁ ଅନୁତାପେ ଶୁଦ୍ଧ କରିବାକୁ ମୋ ଗାତ୍ର,

କ୍ଷମା କରିଦେ ମା ମତେ ତୁ ତ ନିଜେ ମୋ ବାପାମା

ଆସନ୍ତା ଜନମେ ତୋ ସୁପୁତ୍ର ହେବାକୁ ଆଶମୋ ମା l


ଆଁ କରିଦେ ମାଆ ଲୋ ଟିକେ ନିର୍ମାଲ୍ୟ ପାଣି ନେ

ପାଇଦେ ଢୋକେ ସୁମରି ଦାରୁବ୍ରହ୍ମଙ୍କୁ ମନେ ମନେ

ନିଶ୍ଚୟ ନେଇଯିବେ ତୋ ଶୁଦ୍ଧ ଆତ୍ମା ବୈକୁଣ୍ଠକୁ

ନକରି ତିଳେ ଦ୍ଵିଧା ପୂର୍ଣ୍ଣ କରି ତୋର ମନୋବାଞ୍ଛାକୁ l

      


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract