Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ajit Kumar Raut

Abstract

4  

Ajit Kumar Raut

Abstract

ଉତ୍ତର କାହିଁ ପ୍ରଶ୍ନର

ଉତ୍ତର କାହିଁ ପ୍ରଶ୍ନର

1 min
289


ଚିନ୍ତା ଅହରହ       ଜ୍ୱାଳାର ସାଗର            

       ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର କାହିଁ

ଏ ଜୀବନ କିମ୍ପା   ‌   କାହିଁ କି ବା ଏହୁ?

      ନ ପାରେ ଟି ବୁଝି ମୁହିଁ ।


ନାହିଁ ଚିରଦିନ       ମରିବ ଏ ଦିନେ

      ତା ପରେ ଯିବ ଟି କାହିଁ 

କେତେ ଯେ ରୂପରେ  ‌ଶୋଭିତ ହେଉଛି 

      ଶିଶୁ ଯୁବା ବୃଦ୍ଧ ତହିଁ ।


ସଂସାର କହୁଛି      ଶାସ୍ତ୍ର ଭି କହୁଛି

      ଦୁର୍ଲ୍ଲଭ ମାନବ ଦେହ

ପୁଣ୍ୟ ବଳୁ ପରା     ମାନବ ଜୀବନ

     ଉଠେ ମନେ କିମ୍ପା କୋହ ।


ଜ୍ଞାନ ସବୁ କିମ୍ପା   ନାହଁ ଟି ମନୁଷ୍ୟେ 

     ଜନ୍ମ ମୃତ୍ୟୁ ହୁଏ ସତ୍ୟ

ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ତାର   କି ହେବଟି ପୁଣି

     ମନ ହୁଏ ବିଚଳିତ ।


ଜୀବନରେ ଥାଇ    କିପରି ଜାଣିବି

     ଉତ୍ତର ଖୋଜେ ତାହାର

ପ୍ରଶ୍ନ ଯହୁଁ ଉଠେ   ଉତ୍ତର ଖୋଜୁଛି

     କିଏ ସେ ଦେବ ଉତ୍ତର  ।


ଭଲ କର୍ମ କଲେ  ବୈକୁଣ୍ଠରେ ସ୍ଥାନ

     ଶାସ୍ତ୍ର ଓ ଜ୍ଞାନୀ କହୁଛି

ସେ ବୈକୁଣ୍ଠ ଅଟେ ‌ କିପରି ଟି ସ୍ଥାନ 

    କିଏ ବା ତାକୁ ଦେଖିଛି ।


ଜ୍ଞାନ ଦେଇ ଅଛୁ ‌   ଅନାଦି ଅନନ୍ତ

     ଜୀବ ମଧ୍ୟେ ସର୍ବଶ୍ରେଷ୍ଠ 

କିପରି ବୈକୁଣ୍ଠ  କି ପରି ଟି ସ୍ଥାନ 

     କରିଲୁ କାହିଁ ନିର୍ଦିଷ୍ଟ ।


ମୃତ୍ୟୁ ଲୋକେ ଅବା କେ ଦେଖିଛି କହ

    ଖୋଜି ଖୋଜି ପାଉ ନାହିଁ

ପ୍ରାଣ ଛାଡ଼ି ଗଲେ  କି ହେବ ଆତ୍ମାର 

    ଜ୍ଞାନ ମୋର ତାହା କାହିଁ ।


ହାସ୍ୟାସ୍ପଦ ସବୁ  ଦୁର୍ଲ୍ଲଭ ଓ ଶ୍ରେଷ୍ଠ

    ଜୀବ ସାଧାରଣ ମୁହିଁ 

ଶାସ୍ତ୍ରରେ ବର୍ଣ୍ଣିତ   କର୍ମ ମୁଁ କରୁଛି

    ସତ୍ୟ ପଥେ ଅଛି ମୁହିଁ ।


ମନୁଷ୍ୟ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ    କରୁଅଛି ମୁହିଁ

    କରେ ଜନ ରାଷ୍ଟ୍ର ସେବା

ରଖି ସମଭାବ    ଗୃହ ପାଳୁ ଅଛି

     ଭକ୍ତି ପଦେ ରାତ୍ର ଦିବା ।


ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ଆତ୍ମା କାହିଁ ସେ ମିଶିବ

    ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠେ ବାରମ୍ବାର 

ଉତ୍ତର ତାହାର   ଦିଅ ତୁ କାଳିଆ

     ଜାଣିବି ସତ୍ୟତା ତାର ।


ଉତ୍ତର ଏହାର    ଦିଅ ଜଗନ୍ନାଥ

    ଜାଣିବାକୁ ମୋର ଇଚ୍ଛା

ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା ତୁହି    ଦେଇଛୁ ଜନମ 

     ମାତ୍ର ଏହୁ ମନବାଞ୍ଛା ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract