Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prashantam Bapu

Abstract Inspirational Others

4.5  

Prashantam Bapu

Abstract Inspirational Others

ନିର୍ବାଣ ସୂର୍ଯ୍ୟର ଅଭିମୁଖେ

ନିର୍ବାଣ ସୂର୍ଯ୍ୟର ଅଭିମୁଖେ

2 mins
498



ଆଉ କେତେ ଦିନ ମଣିଷ 

ଏଇମିତି ହନ୍ତସନ୍ତ ହୋଇ ବଞ୍ଚିବ ?


କାହା ଠୁଁ ତୁ ଏ ଅସମାହିତ ପ୍ରଶ୍ନର 

ଉତ୍ତର ଆଶା କରୁଛୁ ?

ସମାଜର ଏ ବିଜ୍ଞ ଆଉ କାଢ଼ୁଆଗଣ ସବୁ

ଜୀବନକୁ ଅଧିକ ଜଟିଳ କରିନାହାନ୍ତି କି ?


ସୁରକ୍ଷିତ ଜୀବନ ସନ୍ଧାନର ଅବିଶ୍ରାନ୍ତ ଦୌଡ଼ରେ 

ସାଧାରଣ ମଣିଷର ସବୁ ସୁଖସମୃଦ୍ଧି , 

ସ୍ୱାଧୀନତା କେବେଠୁ ବନ୍ଧା ପଡ଼ିଯାଇଛି 

ନିଜ କଳ୍ପିତ ଭଗବାନ , ନିର୍ବାଚିତ ରାଜା 

ଆଉ ପାଷାଣ୍ଡ ପୂଜାରୀର ପାଦ ପଦ୍ମରେ ।


ଅନ୍ୟର ସ୍ୱାଧୀନତାକୁ ବନ୍ଧା ରଖି 

ସମାଜର ଏ ମୁଣ୍ଡିଆଳ ସବୁ  

ସଭ୍ୟତାର ସୁତ୍ରଧାର ସାଜନ୍ତି ।


କ୍ଷମତା ମୋହରେ ଅନ୍ଧ ହୋଇ 

ନିଜକୁ ସର୍ବମୟ କର୍ତ୍ତା ବୋଲି ଧରିନେଇ 

ନିଜ ମନମୁତାବକ ପ୍ରକୃତିର 

ମଙ୍ଗ ମୋଡ଼ିବାକୁ ଦୁଃସାହସ କରନ୍ତି । 


ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥରେ ଯଜ୍ଞରେ ନିଃସଙ୍କୋଚ ଭାବେ

ଅଗଣିତ ନିରୀହଙ୍କ ବଳି ଚଢ଼ାଇ  

ସହିଦ୍ ର ମିଛ ମେଡାଲ୍ ପିନ୍ଧାନ୍ତି ।


ମଣିଷକୁ ଅସହାୟ ଆଉ ଦୁର୍ବଳ କରି 

ଏଇମାନେ ନିଜର ବେପାର ଜମାନ୍ତି ।

ଆଇନ୍ ର ଲାଲ୍ ମୋହର ଦେଇ 

ନିଜ ସିଂହାସନକୁ ଚିରସ୍ଥାୟୀ କରିବାର 

ସବୁ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଲୁଚିଲୁଚି କରନ୍ତି । 


ଏଇମାନେ ପୁଣି ବିଦ୍ରୋହୀ 

ଆଉ ବିପକ୍ଷ ଦଳର ମୁଖା ପିନ୍ଧି 

କୁହୁଳୁ ଥିବା ବିପ୍ଳବର ନିଆଁରେ 

ଲାଭ ଅନୁଯାୟୀ କେବେ ପ୍ରେଟୋଲ୍ ତ 

ଆଉ କେବେ ପାଣି ଢ଼ାଳନ୍ତି ।


ବଡ଼ ପଣ୍ଡା ହୋଇ ଠାକୁରଙ୍କ ନାଁ ନେଇ 

ଦାସିଆ ବାଉରୀର ସର୍ବସ୍ବ ଲୁଟନ୍ତି 

ଶବରୀର ଖାଇ ମାଫିଆ ହୋଇ ବି

ନିଜକୁ ରାମଚନ୍ଦ୍ର ବୋଲାନ୍ତି ।


ନିଜକୁ ସଂସ୍କାରକ , ସମାଜ ସେବକ 

ଆଉ ନେତା କହି ନିଷ୍ପେସିତଙ୍କ 

କଙ୍କାଳ ହାଡ଼ରେ ନିଜ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ 

ବିଭାଜନର ଅଲଂଘ୍ଯ ପାଚେରୀ ତୋଳନ୍ତି ।


ବଡ଼ ହାକିମ ହୋଇ , ନିଜକୁ ପ୍ରଭୁ ବୋଲାଇ 

ଆଇନ୍ ର ଗଳା ବାଟରେ 

ଶାସନର ସରୁ ଷ୍ଟ୍ର ଯୋଗେ  

ଭୋକିଲା ଶୋଷିଲାଙ୍କର ରକ୍ତ ଶୋଷନ୍ତି ।

 

ସୁରକ୍ଷା କର୍ମୀଙ୍କ ଖୋଳପାରେ

ଶାନ୍ତି ଶୃଙ୍ଖଳା ନାମରେ ଠେଙ୍ଗା ଦେଖେଇ 

ପ୍ରେମୀଙ୍କ ହୃଦୟରେ କର୍ଫ୍ୟୁ ଲଗାନ୍ତି ।


ସ୍ୱଚ୍ଛ ନିରପେକ୍ଷ ସାମ୍ବାଦିକ ବେଶରେ 

ଅନ୍ଧକାର ଆଉ ଆତଙ୍କର ଦଲାଲୀ କରନ୍ତି

ରଙ୍ଗରୂପ ଦେଇ ତୁଚ୍ଛ କୁ ପୁଣି 

ରାତାରାତି ତାରକା କରନ୍ତି ।


ବିଚାରପତି ଆଉ ଓକିଲ ରୂପରେ 

ଆଇନ ଆଖିରେ କଳା କନା ବାନ୍ଧି 

କଳାକୁ ଧଳା ଆଉ ଧଳାକୁ କଳା କରନ୍ତି ।


ଶିକ୍ଷକ ଆଉ ଶିକ୍ଷାବିତ୍ ର ମୁଖା ପିନ୍ଧି

କଅଁଳିଆ ଉର୍ବର ମନରେ 

ଅଜ୍ଞାନତାର , ଦାସତ୍ୱର ମଞ୍ଜି ବୁଣନ୍ତି ।


ଡାକ୍ତର ହୋଇ ଔଷଧ ନାଁରେ ବିଷ ଖୁଆଇ

ନିରୋଗ ଦେହ ମନକୁ ରୋଗିଣା କରନ୍ତି ।


ହେଲେ ଯେତେ ଚେଷ୍ଟା କଲେ ବି 

ଦିନେ ନିଶ୍ଚୟ ବିସ୍ଫୋଟ ହେବ 

ଭାଙ୍ଗିଯିବ ସବୁ ପ୍ରତିରୋଧ ର ଦୂର୍ଗ ।

ପାଉଁଶ ହେବ ଧର୍ମ , ନୀତିଶାସ୍ତ୍ର ନାମରେ 

ଦମନ କରିବାର ତୁମର ସବୁ କଳା କୌଶଳ ।


ଆଉ ସେଇ ଧ୍ୱଂସର ତାଣ୍ଡବ ଗର୍ଭରୁ 

ପୁଣି ଥରେ ନୂଆ କରି ଜନ୍ମ ନେବ 

ଶିକୁଳି ବିହୀନ ସନ୍ତାନଟିଏ ।


ତଥାକଥିତ ସଭ୍ୟତାର ପାଉଁଶ ଗଦାରୁ 

ଫିନିକ୍ସ ପକ୍ଷୀ ପରି ଡେଣା ଝାଡ଼ି ଉଡ଼ିବ ସେ

ଜୀବନ ଆକାଶରେ ନିର୍ବାଣ ସୂର୍ଯ୍ୟର ଅଭିମୁଖେ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract