Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଉଷା

ଉଷା

1 min
237



ରାତି ପାହିଗଲେ ଉଷା ଆଗମନ

    ଉଷାରେ ପ୍ରଭାତ ହୁଏ

ନୀଳ ଆକାଶର ନୀଳିମା ଦେହରେ

    କୁଆଁତାରା ହସୁ ଥାଏ ।


ତିମିର ହଟଇ ସୁନ୍ଦୁରା ଫାଟଇ 

    ଶୁଭ୍ର ପ୍ରକାଶିତ ହୁଏ

ନୀରବ ନିଶ୍ଚଳ ଏଇତ ଧରିତ୍ରୀ 

     ଜାଗ୍ରତ ଯେ ହୋଇଥାଏ ।


ତରୁର ଶାଖାରେ ପତ୍ର ଗହଳିରେ

     ପକ୍ଷୀ କୋଳାହଳ ହୁଏ

ଚଳ ଚଞ୍ଚଳ ତ ଏଇତ ଧରିତ୍ରୀ 

     ପ୍ରଭାତ ସଙ୍ଗୀତ ଗାଏ ।


ଜାଗ୍ରତ ପ୍ରହରୀ ଡାମରା କାଉଟି

     ନିଦରୁ ଉଠାଇ ଦିଏ

ତା ପାଇଁ ମାନବ କର୍ମରେ ତତ୍ପର 

     କର୍ମବୀର ସାଜି ଥାଏ ।


ଏ ସାରା ଜଗତ କରଇ ସ୍ୱାଗତ 

     ପହିଲି ଉଷାକୁ ଦେଖି

କର ଦର୍ଶନକୁ ଭକ୍ତିରେ କରନ୍ତି 

     ମାଟିରେ ପାଦକୁ ରଖି ।


କୁଳ ଭୁଆଶୁଣୀ ବିଛଣାକୁ ଛାଡି

     ମୁଖକୁ ପାଖାଳି ଥାନ୍ତି 

ଗୁହାଳକୁ ଯାଇ ଗୋବରକୁ ଆଣି

     ଦୁଆରେ ଛେରା ପକାନ୍ତି ।


ବାସି ପାଇଟିକୁ ସାରି ସେ ଦିଅନ୍ତି 

     ଉଷା ଆଗମନ ଦେଖି

ପୋଖରୀ ଗାଧୁଆ ଚିତ୍ତମନୋହର

     ଆଖି ଯାଇଥାଏ ଲାଖି ।


ବିହଙ୍ଗମ ଦଳ ହେଇ ଦଳ ଦଳ 

     ଯାନ୍ତି ଖାଦ୍ୟ ଅନ୍ବେଷଣେ 

ଦେବ ମନ୍ଦିରରେ ମଙ୍ଗଳ ଆରତୀ

     ସଦା ଶୁଭୁଥାଏ କର୍ଣ୍ଣେ ।


ପହିଲି ସୁରୁଯ ଭାସ୍କର ଆଦିତ୍ଯ 

    କରନ୍ତି ସର୍ବେ ଦର୍ଶନ 

ତୁଳସୀ ମୂଳରେ ଅର୍ଘ୍ଯ ସେ ଦିଅନ୍ତି 

    କରନ୍ତି ଜଳ ଅର୍ପଣ ।


ଜ୍ୟୋତି ପ୍ରଭାକର ଆଦିତ୍ଯ ଭାସ୍କରେ

    ଜବା କୁସୁମକୁ ଦେଇ

ଭକତି ଭାବରେ ଜଳ ଅର୍ଘ୍ଯ ଦେଇ

    ପ୍ରଣାମି ସମର୍ପି ଥାଇ ।


ଏଇ ତ ସକାଳ ଆଣଇ ଚଞ୍ଚଳ 

    ଆଳସ୍ୟ ପଣକୁ ହରେ

ତା ପାଇଁ ତ ଏଇ ବିଶ୍ବ ଜଗତରେ

    ଜୀବଜନ୍ତୁ ତିଷ୍ଠି ପାରେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract