Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ତୁଳସୀ ମାଳ

ତୁଳସୀ ମାଳ

1 min
245



କାଳିଆ ବେକରେ ତୁଳସୀର ମାଳ

     କି ସୁନ୍ଦର ଶୋଭା ପାଏ

ବିନା ତୁଳସୀରେ ନା କାଳିଆ ଓଠେ

      କେବେ ହସ ଆସି ଥାଏ ।


ତୁଳସୀ ଦେଖିଲେ କାଳିଆ ହୃଦୟେ

     ଆନନ୍ଦ ଲହରୀ ଖେଳେ

କେତେ ପୁଲକିତ ତନୁ ମନ ତାର

    ଦେଖୁ ଥାଏ ନେତ୍ର ଡୋଳେ ।


ତୁଳସୀ ପତର ଜଟାରେ ତିଆରି

    ଯେଉଁ ମାଳ ହୋଇ ଥାଏ

ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କୁ ଯେ କେତେ ଶରଧାରେ

    ଭକତ ପିନ୍ଧେଇ ଦିଏ ।


ତୁଳସୀର ପତ୍ର ନ ପଡିଲେ ଜଗା

    ମଣୋହି କରନ୍ତି ନାହିଁ 

ସେ ତୁଳସୀ ପାଇଁ ପବିତ୍ର ହୁଅଇ 

     ଏଇ ମାଟି ମାଆ ମହୀ ।


ତୁଳସୀ ଗଛରେ ସବୁ ଦେବା ଦେବୀ

      ଏକତ୍ର କରନ୍ତି ବାସ 

ତୁଳସୀର ମୂଳେ ମାତା ଗଙ୍ଗା ଦେବୀ

      କରନ୍ତି ସଦା ନିବାସ ।


ତୁଳସୀ ପତ୍ରରେ ତେତିଶହ କୋଟି 

     ଦେବତା ଅଛନ୍ତି ରହି

ମୁଳରେ ତା ଗଙ୍ଗା ଚିର ସ୍ରୋତସ୍ବନୀ 

    ସର୍ବଦା ଥାଏ ଯେ ବହି ।


ତୁଳସୀର ଡାଳେ ବିଷ୍ଣୁ ଥାନ୍ତି ରହି

        ଜଟାରେ ଶିବ ଶଙ୍କର

ପବିତ୍ରତାମୟ ଏଇତ ତୁଳସୀ

         ଥାଏ ଭକତ ହସ୍ତର ।


ତୁଳସୀ ଗଛର କାଠର ଗଣ୍ଡିରେ

     ତୁଳସୀ ମାଳି ତିଆରି

ସେ ତୁଳସୀ ମାଳ ହସ୍ତରେ ଧରିଣ

     ଭକ୍ତ ଥାନ୍ତି ଜପ କରି ।


ଶହେ ଆଠ ଗୋଟି ତୁଳସୀର ମାଳି 

     ଜପ ପାଇଁ ଯେ ଉର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ 

ଏତେ ପବିତ୍ରତା ରାମ କୃଷ୍ଣ ନାମ

    ଦୂର ହୁଏ ସବୁ କଷ୍ଟ ।


ମଲା ସମୟରେ ତୁଳସୀର ପାଣି 

      ମୁଖରେ ଯେବେ ଦିଅନ୍ତି 

ମହା ପାତକରୁ ମୁକତି ମିଳଇ

      ଏ କଥା ସର୍ବେ ଜାଣନ୍ତି ।


ତୁଳସୀର ମାଳ ଧାରଣ କରିଲେ

    କେତେ ପବିତ୍ରତା ଆସେ

ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ ଯେଉଁଠି ଥାଆନ୍ତି 

    ତୁଳସୀ ତୁଳସୀ ବାସେ ।


ତୁଳସୀର ମାଳ ଗଳେ ରହି ଥିଲେ

    ସବୁ ରିଷ୍ଟ କଟି ଯାଏ

ତୁଳସୀକୁ ଯିଏ ଭଲ ପାଏ ତାଙ୍କୁ 

    ଜଗା ଆପଣେଇ ନିଏ ।


ମରଣ ସମୟେ ବିଷ୍ଣୁଙ୍କର ନାମ 

    ଯାର ତୁଣ୍ଡେ ରହିଥାଏ 

ତୁଳସୀର ଜଳ ମୁଖେ ଯାର ଥାଏ

    ବୈକୁଣ୍ଠ ପ୍ରାପ୍ତି ସେ ହୁଏ ।


ହିନ୍ଦୁ ମାନଙ୍କର ପବିତ୍ରର ବୃକ୍ଷ 

   ଅଟଇ ଏଇ ତୁଳସୀ 

ତାର ସେବା ହୃଦୟରେ କରେ ଯିଏ

    ହୋଇଥାଏ ସ୍ବାର୍ଗ ବାସୀ ।


ତୁଳସୀର ସେବା କରି ନ ପାରିଲେ 

   ଅବମାନନା କରନି 

ତୁଳସୀ ଅଟଇ ମୁକତିର ପଥ

    ଏକଥା ଜମା ଭୁଲନି ।


ସକାଳେ ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ତୁଳସୀର ପୂଜା 

   କରେ ଯିଏ ଭକ୍ତି ଭରେ

ତୁଳସୀର ମାଳି ଧରି ଜପେ ଯିଏ

    ଭବ ସାଗରରୁ ତରେ ।     


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract