Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ହଜିଲା ଅତୀତ କବିତା

ହଜିଲା ଅତୀତ କବିତା

1 min
6



କେନ୍ଦେରାଟି ଆମ ଓଡିଆ ସଂସ୍କୃତି 

   ଗୌରବର ପ୍ରାଣଟିଏ

କେନ୍ଦେରାର ଗୀତ ଅତି ସୁମଧୁର 

   ମନକୁ ସେ ମୋହି ନିଏ ।


ଲାଉ ତୁମ୍ବୀରେ ସେ ଥାଳ କରି ହାତେ

    କେନ୍ଦେରାଟି ଧରି ଥାଏ

କେନ୍ଦେରାର ତାଳେ ତାଳେ ଗୀତ ଗାଇ

   ଘରେ ଘରେ ବୁଲେ ସିଏ ।


ଏଇ କେନ୍ଦେରାର ଉତ୍ପତ୍ତିର ସ୍ଥଳ

   କହି ବା ପାରିବ କିଏ

ନିମଡୋହି ରାଣୀ ଗୋବିନ୍ଦ ଚନ୍ଦ୍ରଠୁ

   କେ କହେ ଆରମ୍ଭ ଇଏ ।


ସତୀ ନିମୋଡୋହି ଯମ ପାଶେ ଯାଇ

   ସ୍ବାମୀ ପାଞ୍ଜି ଦେଖୁଥାଏ

ଗୋବିନ୍ଦଚନ୍ଦ୍ରର ଆୟୁଷ ଉପରେ

   ଆଖି ତାର ପଡିଯାଏ ।


ପୁତ୍ର ମୃତ୍ୟୁ ଜାଣି ରାଣୀ ନିମଡୋହି

    ବିକଳେ ଅଧିର ହୁଏ

ଯୋଗୀ କରି ଦେବି ଗୋବିନ୍ଦ ଚନ୍ଦ୍ରକୁ

    ମନରେ ସଂକଳ୍ପ ନିଏ ।


ହାଡିପା ହାତରେ ଗୋବିନ୍ଦଚନ୍ଦ୍ରକୁ

   ଡାକି ଟେକି ଦେଲେ ସିଏ

ଆଜି ଠାରୁ ପୁତ୍ର ହୋଇବ ମୋ ଯୋଗୀ

    ଯୋଗୀ ଥାଳ ଦେଇ ଦିଏ ।


ପୁଅ ଯୋଗୀ ହେବା ଦେଖି ନିମଡୋହି

     ମନକୁ ବୁଝାଇ ଦିଏ 

ସେ ଦିନୁ ଟୀକା ଗୋବିନ୍ଦଚନ୍ଦ୍ର ବହି 

    ଘରେ ଘରେ ପଢା ଯାଏ ।


ସେ ଗୀତ ଶୁଣିଲେ ଏବେ ବି ଆଖିରୁ

   ଅଶ୍ରୁ ଝରି ପଡୁ ଥାଏ

ଭଜୁକିନା ରାମ ନାମରେ ରାଜନ

    ହୃଦୟରୁ ଶୁଣା ଯାଏ ।


ଯୋଗୀ ଥାଳ ଅଟେ ସ୍ବୟଂ   ମହାଦେବ

    ପୁଣ୍ୟର ପସରାଟିଏ

ଦୁଇ ମୁଠା ଚାଉଳ ଆଣି ଶ୍ରଦ୍ଧାରେ

   ସେଇ ଥାଳେ ଦିଆ ଯାଏ ।


କେନ୍ଦେରାର ଗୀତ ବାଜିବା ସମୟ 

   ଖାଇବାଟା ବନ୍ଦ ହୁଏ

ଖାଲି ହାତେ କେବେ ଫେରାନ୍ତି ନି ଯୋଗୀ

    ଓଡିଆର ପ୍ରଥା ଇଏ ।


ଯୋଗୀକୁ ଭୋଜନ ଦେବା ପାଇଁ ଯଦି

    କିଏ ମନା କରି ଦିଏ

ସେଇ ଦିନ ନାଥ ଓପାସେ ରୁହନ୍ତି

    ଖାଇ ତ ନ ଥାନ୍ତି ସିଏ ।


ଯୋଗୀ ଯିଏ ହୁଏ ଲାଉ ଖାଏ ନାହିଁ 

    ଏ କଥା ଭୁଲେନି ସିଏ

ତାର ପିତା ମାତା ଖାଇବି ନ ଥାନ୍ତି

   ପରମ୍ପରା ବିଧି ଇଏ ।


କେନ୍ଦେରାର ଗୀତ କରେ ବିମୋହିତ 

    ଭୁଲି ବା ପାରିବ କିଏ 

ଏ କେନ୍ଦେରା ଅଟେ ଓଡିଆ ସଂସ୍କୃତି 

     ପରମ୍ପରା ସ୍ମୁତି ଟିଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract