Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ସୁମନ

ସୁମନ

2 mins
195



ଈଶ୍ବରଙ୍କ ସୃଷ୍ଟି ଅଟଇ ସୁମନ

    କେତେ ରଙ୍ଗ କେତେ ବାସ

ମହକ ଛୁଟାଇ କରେ ବିମୋହିତ

     ଚହଟଇ ଚଉପାଶ ।

ରୁପ ରଙ୍ଗ ତାର କିଏ ବା ବର୍ଣ୍ଣିବ

     ସପ୍ତରଙ୍ଗ ଦେହେ ଖେଳେ

ବିଭିନ୍ନ କିସମ ବିଭିନ୍ନ ନାମ ତା

    ଖୁସି ହୋନ୍ତି ଦେଖି ଡୋଳେ ।

ଟିକି ପ୍ରଜାପତି ଉଡି ଉଡି ଆସି

   ତା ଦେହରେ ଥାଏ ବସି 

ଭ୍ରମର ମଧୁପ ତା ଦେହେ ବସନ୍ତି 

    ଆଣନ୍ତି ମହୁକୁ ଶୋଷି ।

ମହୁମାଛି ବସି ଫୁଲର ଦେହରୁ

    ମହୁ ଆଣି ରଖି ଥାଏ 

ସେଇ ମହୁ ଯୋଗୁଁ ଦେବା ଦେବୀ ପୂଜା

     ନର ସିନା କରି ଥାଏ ।

ତୁଳସୀ ରସରେ ମହୁ ସେ ମିଶାଇ

    ସକାଳେ ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ପିଏ

କେତେ ଥଣ୍ଡା ଜ୍ବର ଭଲ ହେଇ ଥାଏ 

    କଳିବା ପାରିବ କିଏ ?

ସୁମନ ନ ଥିଲେ କେଉଁଠୁ ଆସିବ

   ଏ ମହୁ ପାଇବ କିଏ

ମହୁ ନ ମିଳିଲେ କେମିତି ରୋଗରୁ 

    କିଏ ଅବା ଭଲ ହୁଏ ।

ରଜନୀରେ କିଏ ଫୁଟି ହସୁଥାଏ

    ଦିବସରେ କିଏ ଫୁଟେ 

ଚିତ୍ର ବିଚିତ୍ରର ନାନା ସୁବାସରେ

    ମହକ ତାହାର ଛୁଟେ ।

ଶର୍ବରୀ ଆସିଲେ ଚନ୍ଦ୍ରମା ହସିଲେ

     କୁମୁଦ ଫୁଟଇ ଜଳେ 

ଝରା ଶେଫାଳିଟି ରାତିରେ ଫୁଟିଣ

     ସକାଳେ ପଡଇ ତଳେ ।

ନୀଳ ଆକାଶରେ ସୁରୁଯ ଆସିଲେ

     ସୂର୍ଯ୍ୟମୁଖୀ ହସୁଥାଏ

ଢଳ ଢଳ ହେଇ ପଦ୍ମ ଫୁଲ ଜଳେ

     ଭାସ୍କରକୁ ଚାହିଁ ଥାଏ ।

କେତେ ଶରଧାରେ ଭକତଟି ତାର

      ସୁମନକୁ ତୋଳି ଥାଏ

ଶ୍ରଦ୍ଧା ଭକତିର ବିଶ୍ୱାସ ଭକ୍ତିରେ

     ଠାକୁରଙ୍କୁ ଅର୍ପି ଥାଏ ।

ପଦ୍ମଫୁଲ ଦେଖି ଲକ୍ଷ୍ମୀ ଠାକୁରାଣୀ 

     ଶ୍ରୀୟା ଚଣ୍ଡାଳୁଣୀ ଘରେ

ବିରାଜ ହେଇଲେ ବରକୁ ସେ ଦେଲେ

     ଦୁଃଖ ଗଲା ତାର ଦୂରେ ।

ପ୍ରଭୁ ରାମଚନ୍ଦ୍ର ଶହେ ଆଠ ପଦ୍ମ 

     ଦୁର୍ଗାଙ୍କୁ ଅର୍ପଣ କଲେ

ଦୁର୍ଗା ଆଶୀର୍ବାଦେ ରାବଣଙ୍କୁ ମାରି

     ଅଯୋଧ୍ୟାକୁ ଫେରି ଥିଲେ ।

ସୁମନଟି ଆଣେ ମନେ କେତେ ଶାନ୍ତି 

     ମନକୁ ମୋହିତ କରେ

ତା ପାଇଁ ମଣିଷ ରାଗ କ୍ରୋଧ ଭୁଲି

     ରହି ଥାଏ ଆନନ୍ଦରେ ।

କେତେ ଯେ ସୁମନ ଗଛ ଆପେ ଉଠେ 

    କେତେ ପୁଣି ଲଗା ଯାଏ

କେତେ ଯେ ଏହାକୁ ବ୍ୟବସାୟ କରି

    ପରିବାର ପୋଷୁ ଥାଏ ।

ବାଡି ବଗିଚାରେ ଫୁଟି ହସୁ ଥାଏ

     ଅପରା ଜିତା ବାଡରେ

ରଞ୍ଜନୀଗନ୍ଧାଟି ବାସନା ଛୁଟଇ

     ମଲ୍ଲୀ ହରେ ସୁବାସରେ ।

ରେବତୀ ,ସେବତୀ, ଚମ୍ପା, ମଧୁମତୀ

     ବ୍ରହ୍ମକମଳ ,ମନ୍ଦାର

ଅରଖ, ଦୁଦୁରା, କନିଅର ,ଗୟସ

     ଗେଣ୍ଡୁ, ଗୋଲାପ ,ଟଗର ।

ଯୁଇ ,ଜାଇ ,ହେନା କେତେ ଯେ ବାସନା

     କଦମ୍ବ ବରଷେ ଫୁଟେ

ଶିମିଳି, ପଳାସ ,କୃଷ୍ଣଚୂଡା ଫୁଲେ 

    ଜଗତ ରଙ୍ଗରେ ଛୁଟେ ।

ଏଇ ଫୁଲ ମନେ ଖୁସି ଭରି ଦିଏ

     ଜୀବନ ହସାଉ ଥାଏ 

ତାକୁ ଲଗାଇ ଯେ ଯତନ ତା ନିଏ

     ସିଏ ତାକୁ ଭଲ ପାଏ ।

ତା ପାଇଁ ହସଇ ଏଇତ ଜଗତ

     ପ୍ରକୃତିର ବନ୍ଧୁ ସିଏ

ନିଜ ହାତେ ଯିଏ ଲଗାଇଣ ଥାଏ

     ତା ମହିମା ଜାଣି ଥାଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract