Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Samita Swain

Tragedy

4  

Samita Swain

Tragedy

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଜୀବ ମଣିଷ

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଜୀବ ମଣିଷ

1 min
275


ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଜୀବ ବୋଲି ବୋଲାଏ ମଣିଷ 

କେତେ ବୁଦ୍ଧିମାନ ପୁଣି 

ପରିସ୍ଥିତି ଏବେ କରୁଛି ତାତ୍ସଲ୍ୟ 

ଦେଇ ତେରେଛା ଚାହାଣୀ ॥


କ୍ଷଣ ଭଙ୍ଗୁର ଏ ଜୀବନେ ମରଣ

ଅସହାୟତା ର' ପୀଡା

ପ୍ରିୟଜନଙ୍କର ବିଛେଦ କଷଣ

ପ୍ରତିଦିନ ହୁଏ ଛିଡା ॥


ଆଶା ଆଶଙ୍କାରେ ବିତେ ପ୍ରତିକ୍ଷଣ

ହୃଦୟଟା ଲାଗେ ଭାରି 

ଛାତିରେ ପଥର ଲଦିବାକୁ ପଡେ

ମନଟାକୁ ଦେଇ ମାରି ॥


କେତେ ଯେ ସଂସାର ଉଜୁଡି ଗଲାଣି 

ନିରାଶାର ଅନ୍ଧକାରେ 

ଅକାଳ ମରଣ ଥରାଉଛି ଛାତି

ଅଳିକ ଏ ଜୀବନରେ ॥


ଚାରିଆଡେ ଏବେ ହରେଇବା ବ୍ଯଥା

ଶୋକାକୁଳ ପରିବେଶ 

ଦୁଃଖ ଓ ଶୋକର ମଝିରେ ଜୀବନ 

ସନ୍ଧିକ୍ଷଣରେ ବିବଶ ॥


ହୃଦ ବିଦାରକ ଏସବୁ ଘଟଣା 

ଶୁଣି ବୁଦ୍ଧି ହୁଏ ବଣା

କାଲିଯିଏ ଥିଲେ ପରିବାର ସହ

ଆଜି ଅନାଥରେ ଗଣା ॥


ଛୁଇଁ ବାକୁ ମନା ନିଜର ଲୋକଙ୍କୁ 

ଛାତିଫଟା ଏହି ଦୃଶ୍ୟ 

କେମିତି ସହିବ ଏ ପାଷାଣ ଦେହ

କରି କି' ହେବ ପ୍ରକାଶ ॥


ଶ୍ମଶାନରେ ପୁଣି ମିଳୁନାହିଁ ଯାଗା

ଦରପୋଡାହୁଏ ଶବ

କେମିତି ନିଷ୍ଠୁର ହେଲୁ ତୁ' ଏମିତି

ହାୟରେ ତୁ'ହି ଦଇବ ॥


ଧନ ଜନ ସବୁ ହେଲା ମୂଲ୍ଯହୀନ 

ଲାଗେ ଘରଦ୍ବାର ତୁଚ୍ଛ 

ନିଶ୍ବାସକୁ କାହିଁ ବିଶ୍ବାସ ବି ନାହଁ 

ମୁହୂର୍ତ୍ତକେ ହୁଏ ମିଛ ॥


କାଲି ସୂର୍ଯ୍ୟୋଦୟ କି'ଏବା ଦେଖିବ

କାହା ଭାଗ୍ଯରେ ବା ଅଛି 

ନିରବିତ ମନେ ନିରୁତା ଭାଷାରେ

ପ୍ରଶ୍ନ ମନରେ ଆସୁଛି ॥



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy