Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jagannath Barik

Abstract

3.8  

Jagannath Barik

Abstract

ଶ୍ରବଣ କୁମାର

ଶ୍ରବଣ କୁମାର

1 min
147


ଶ୍ରବଣେ ଶ୍ରଵଣ  କର ସୁଧୀଗଣ 

  ଶ୍ରଵଣ କୁମାର କଥା

ଯୁଗ ଯୁଗାନ୍ତର  ଅମ୍ଲାନ ସ୍ଵାକ୍ଷର

  ଅପୂର୍ବ ଆଦର୍ଶବତ୍ତା ।


ଅନ୍ଧୁଣି ମାତର  ଅନ୍ଧ ପିତାଙ୍କର

   ଏକଇ ପ୍ରିୟ କୁମର

କୋଟି ତପ ଫଳ ପ୍ରାରବ୍ଧ ସମ୍ବଳ

  ସର୍ବ ଜ୍ଞାନ ଗୁଣାକର ।


ପିତା ମାତାଙ୍କର  ଲଉଡ଼ି ଅନ୍ଧର

   ଦରିଦ୍ର ରଙ୍କ ରତନ

ହୃଦୟ ଚନ୍ଦନ  ମାନସ ରଞ୍ଜନ

  ସ୍ନେହ ପ୍ରେମ ଗଣ୍ଠିଧନ ।


ଜନନୀ ପିଅର ସେବାରେ ତତ୍ପର

  ପିତୃ ମାତୃ ଭକ୍ତବର

ଈଶ୍ୱର ଈଶ୍ୱରୀ  ସମ ଜ୍ଞାନ କରି

  ପଦ ପୂଜେ ନିରନ୍ତର ।


ପିତା ଥିଲେ ଗୁରୁ ଜ୍ଞାନ କଳ୍ପତରୁ

  ମାତା ବିଷ୍ଣୁପଦୀ ସମ 

ସାଧି ସେହି ବିଦ୍ୟା ଶ୍ରବଣ ପ୍ରସିଦ୍ଧା

   ଯଶ ଲଭି ଅନୁପମ ।


ବୈଦିକ କାର୍ଯ୍ୟରେ ବ୍ରାହ୍ମ ସମାଜରେ 

   ମଣ୍ଡିଥିଲେ ଶୀର୍ଷ ସ୍ଥାନ

ଅଧ୍ଵର ସଂପନ୍ନେ ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରହାର୍ଚ୍ଚନେ

  ଶ୍ରୁତି ଶାସ୍ତ୍ରେ ଅସାମାନ୍ୟ ।


ଇଷ୍ଟ ଅଭିଳାଷ  ପୂରଣେ ପ୍ରୟାସ

  ତୀର୍ଥାଟନାର୍ଥେ ଗମନ

ବେନି ଟୋକେଇରେ ଜନନୀ ପିଅରେ

  ଭାର ବୋହି ଚାଲେ ଧନ ।


ସରଜୁ ତଟସ୍ଥ  ନିଘଞ୍ଚ ବନସ୍ତ

  ରବି ହେଉ ଅସ୍ତଗତ 

ଚୂତ ତରୁ ତଳେ ବିଶ୍ରମୁ ସକଳେ

  ତୃଷାରେ ପିତା ଆରତ ।


ଜଳ ଆନୟନେ ପେଷିଲେ ନନ୍ଦନେ

   ଚଳେ ଧରି ମାଟି ଘଟ

ବୁଡ଼ାଉ ଝରଣା  ଜଳେ ମହାମନା

   ଶବଦ ହେଲା ପ୍ରକଟ ।


ଜଳ ଘାଟ କତି  ସାକେତାଧିପତି

   ମୃଗୟାର୍ଥେ ତତପର

ଶବ୍ଦ ଭେଦି ଶର  ପେଷିଲେ ସତ୍ୱର

   ପଡ଼େ କୁମାର ବକ୍ଷର ।


ହା ପିତେ ହା ମାତେ ଚିତ୍କାର କରନ୍ତେ

  ଦଶରଥ ହରବର

ନର କଣ୍ଠ ସ୍ୱର ଜାଣି ନରବର

  ମିଳି କୁମାର ପାର୍ଶ୍ଵର ।


କ୍ଷମା କର ଅକ ହେ ତାପସ ଅର୍କ

  କଲି ବ୍ରହ୍ମ ହତ୍ୟା ପାପ

ଅଯୋଧ୍ୟା ରାଜନ ମୁହିଁ ଅକିଞ୍ଚନ

   ଦିଅ ଯେତେ ଅଭିଶାପ ।


ଆତୁରେ ଶ୍ରଵଣ ଭାଷିଲା ବଚନ

  ମୋର ଅନ୍ଧ ପିତା ମାତା 

ତୃଷାତୁରେ ଥାଇ ଥିବେଟି ଅନାଇ

  ଜଳ ଦେବ ହେ ମହାତ୍ମା ।


କହୁ ପଡ଼େ ଟଳି ରାଜା ଘଟ ଧରି

  ମିଳି ଋଷିଙ୍କର କତି

ଥର ଥର ହାତେ ପ୍ରଣାମ ଜଣାନ୍ତେ

  ହୋଇ କ୍ଷମା ଅନୁବର୍ତ୍ତୀ ।


ତୁମ ପୁତ୍ର ଵଧ  କରିଛି ଅବଧ

   ପତି ପାପୀ ଦଶରଥ

ଦିଅ ଅଭିଶାପ  ହେ ଋଷି ପ୍ରତାପ

   ଶରଣ ମୁଁ ପଦଗତ ।


ପୁତ୍ର ଆମ ପ୍ରାଣ ପୁତ୍ର ଆମ ତ୍ରାଣ

   ତା ବିନା ବଞ୍ଚିବା କଷ୍ଟ

ପୁତ୍ର ସହିତରେ ଝାସିବୁ ଜଳରେ

    ନିଅନ୍ତୁ ସରଜୁ ତଟ ।


ପୁତ୍ର ବିୟୋଗରେ ମରୁହତାଶରେ

   ଅଭିଶାପ ଘେନ ଭୂପ 

ପୁତ୍ର ବିଚ୍ଛେଦରେ ଦାରୁଣ ଦୁଃଖରେ

   ତୁମ୍ଭ ପ୍ରାଣ ଯିବ ନୃପ ।


ଶ୍ରବଣ କୁମାର ଚରିତ ଅପାର

  ରାମାୟଣ ଯୁଗ ସ୍ମୃତି

ଆଦର୍ଶ କୁମର ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତ ଅମର

  ଗଉରବୋଜ୍ଜ୍ୱଳ ଭୂତି ।

   


 


   

  



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract