Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

4  

Sarojini Mishra

Abstract

ଶୀତୁଆ ସଞ୍ଜ

ଶୀତୁଆ ସଞ୍ଜ

1 min
331



ତର ତର ହୋଇ ତପନ

ଅସ୍ତାଚଳେ ଗମନ୍ତି

ସତେ ଅବା ଡରି ଶୀତକୁ

ଘରେ ଫେରି ଯାଆନ୍ତି।


ଶୀତୁଆ ସଂଜଟା ଆସୁଛି

ସଙ୍ଗେ କୁହୁଡି ନେଇ

କାକର ବରଷା ବାରତା 

ସିଏ ବାଣ୍ଟି ଦିଅଇ ।


ଶୀତୁଆ ସଂଜଟା ଆସିଛି 

ପ୍ରତି ଗାଁ ଦାଣ୍ଡରେ

ଧୂନୀ ଜାଳି ଶୀତ ଛଡାନ୍ତି

କେତେ ଭିଡ଼ ଯେ ଜମେ ।

ତର ତର ହୋଇ କୃଷକ

ତାର ଘରେ ଫେରୁଛି

ଶ୍ରମିକ ବାପୁଡ଼ା କର୍ମରୁ

ଘର ମୁହାଁ ହୋଇଛି ।

ଗାଁ ଦାଣ୍ଡେ ଦେଖ ଶଗଡ଼

କଳେଇ ରେ ସୁନ୍ଦର

ହରଷେ ଆଣୁଛି କୃଷକ

ମୁଖେ ହସ ଜୁଆର ।


ଶୀତୁଆ ସଂଜ ଟା ଆସୁଛି

ଭଙ୍ଗା କୁଡିଆ ଘରେ

ଅସ୍ତ ବ୍ୟସ୍ତ ସର୍ବେ ବିକଳ

ଛିଣ୍ଡା କନ୍ଥା ସାଉଁଟେ ।

ଗରମ ପୋଷାକ ସପନ

ଦେଖିବାକୁ ତା ମନା

ଛିଣ୍ଡା ଲୁଗା ଦେହେ ପକାଇ

ଖୋଜେ ଧୂନୀର ନିଆଁ ।


ଶୀତୁଆ ସଞ୍ଜଟା ଆସୁଛି  

ପ୍ଲାଟ୍ ଫର୍ମ ସମୀପେ

ଶୀତେ ଜୁଡୁ ବୁଡୁ ମାଧିଆ

ନିଜ ଭାଗ୍ୟକୁ ନିନ୍ଦେ ।

ଅମାନିଆ ଶୀତ ମାନୁନି

ପଶେ ଛିଣ୍ଡା କମ୍ୱଳେ 

ରାତି କଥା ଭାବି ମାଧିଆ

ଆଖିରୁ ଲୁହ ଢ଼ାଳେ ।


ଶୀତୁଆ ସଞ୍ଜଟା ଆସୁଛି ପୁଣି

ସଜେଇ ହୋଇ

ଗରମ ପୋଷାକ ମଣ୍ଡିତ 

ଶୀତ ଯାଏ ପଳେଇ ।


ଶୀତୁଆ ସଂଜଟା ଆସୁଛି

ବସ୍ତି ନିଚା ଚାଳରେ

ଚାରି ଆଡୁ ପଶେ ପବନ

ଦେହ ଥରି ଯେ ଉଠେ ।

ମାଆ ପେଟେ ମୁଣ୍ଡ ଗୁଞ୍ଜି ଯେ

ଶିଶୁ ଉଷୁମ ଚାହେଁ

ବେଦନାରେ ଭରେ ଅନ୍ତର

ରାତ୍ରୀ ଭୟ ଦେଖାଏ ।


ଶୀତୁଆ ସଂଜରେ କୁକୁର

ଲାଞ୍ଜ ଜାକି ଯେ ଭୁକେ

ରାତ୍ରୀରେ କେଉଁଠି ରହିବ

ଯାଗା ଖୋଜୁ ଯେ ଥାଏ ।

ବିଲେଇ ଏପଟ ସେପଟ

ଚୁଲି ପାଉଁଶ ଖୋଜେ

କେଉଁଠୁ ପାଇବ ପାଉଁଶ

ଚୁଲି କାହିଁ ବା ଜଳେ ।


ଚାଲ ସର୍ବେ ଶୀତ ସଞ୍ଜରେ

ଟିକେ ବୁଲି ଆସିବା

ବସ୍ତି ପ୍ଳାଟଫର୍ମ ରାସ୍ତାର ଦୃଶ୍ୟ

ଦେଖି ଆସିବା ।

ନୁଆଁଣିଆ ଚାଳ ଘରକୁ ଟିକେ

ପଶି ଯେ ଯିବା

ଘର ଭିତରର ବ୍ୟଥାକୁ

ଅନୁଭବ କରିବା ।

ଶୀତୁଆ ସଂଞ୍ଜରେ ଟିକିଏ ବସି

ସୁବିଚାର କରିବା

ନିଜ ସମ୍ବଳର ହିସାବେ 

ସହଯୋଗ କରିବା ।


(ତଥାପି) ଶୀତୁଆ ସଂଜର ଶୋଭା ଯେ

ମନ ହରଣ କରେ

କୁହୁଡି ଘେରା ଯେ ଆକାଶ

ପକ୍ଷୀ ଘରେ ବାହୁଡେ ।


ତଥାପି ତ ଋତୁ ଚକ୍ରକୁ

ଧରା ସ୍ଵାଗତ କରେ

ଦୁର୍ବିସହ ହେବ ଜୀବନ

ଏହା କହେ କାନରେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract