Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଶହୀଦ

ଶହୀଦ

1 min
216



ପୁଣ୍ୟ ଫଳ ଥିଲେ ଶହୀଦ ହେବାର

     ସୌଭାଗ୍ଯ ତ ମିଳିଥାଏ 

ଶହୀଦ ହୋଇଲେ ସେଇ ପୁଣ୍ୟ ବଳେ

    ସ୍ବର୍ଗପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଯାଏ  ।


ଶହୀଦ ହେବାର ସହଜ ତ ନୁହେଁ 

   ଜବାନ ସାଜିବା ହୁଏ

ଜୀବନକୁ ବାଜି ଲଗେଇଣ ଶତ୍ରୁ 

   ସଙ୍ଗେ ସିଏ ଲଢିଥାଏ ।


ମା' ମାଟି ଛୁଇଁ ଶପଥ ସେ କରି

    ଦେଶର ସୁରକ୍ଷା କରେ

କମାଣ ହାତରେ ଗର୍ଜି ଉଠେ ତା'ର

    କାହାକୁ ନା ସିଏ ଡରେ ।


ପଛଘୁଞ୍ଚା କେବେ ଦିଏ ନାହିଁ ସିଏ

     ହାରିବା ସେ ଶିଖିନାହିଁ 

ଶେଷ ରକ୍ତ ବିନ୍ଦୁ ଥିବା ଯାଏ ସିଏ

     ଶତ୍ରୁ ସଙ୍ଗେ ଲଢିଥାଇ ।


ଦେଶର ସମ୍ମାନ ଯଶ ଖ୍ୟାତି ଟେକ

    ତା'ର ଲକ୍ଷ୍ୟ ରହିଥାଏ

ଦିବା ନିଶି ସିଏ ଜାଗ୍ରତ ପ୍ରହରୀ

    ଦେଶକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦିଏ ।


ଇତିହାସ କିବା ଭୂଗୋଳକୁ ଦେଖ

    ରହିଛି ଶହୀଦ ଗାଥା

ଲିଭିଛି ଜୀବନ ହସି ଅଛି ଦେଶ

     ନଇଁନି ଶହୀଦ ମଥା ।


ପରାଧୀନତାରୁ ମୁକ୍ତ ହେବାପାଇଁ 

    ଅନେକ ଶହୀଦ ହେଲେ

ଫିରିଙ୍ଗି ଶାସନ ହାତରେ ନା କେବେ

    ନିଜ ଦେଶ ଟେକିଥିଲେ ।


ରାଣୀ ଲକ୍ଷ୍ମୀବାଈ, ଜୟୀ ରାଜଗୁରୁ

    ମଙ୍ଗଳ ପାଣ୍ଡେ, ଲକ୍ଷ୍ମଣ 

ଭଗତ ସିଂ, ବୀର ସୁରେନ୍ଦ୍ର ସାଏ 

    ହସି ଦେଇଥିଲେ ପରାଣ ।


ଉଦ୍ଦାମ ସିଂ, ବାଜି ରାଉତ ବାଳକ

    ବିନାୟକ ସଭରକର

ଇଂରେଜଙ୍କ ଦମ୍ଭ ଭାଙ୍ଗି ଦେଇ ସିଏ

    କରିଥିଲେ ତିରସ୍କାର ।


ଜୀବନ ସେ ଦେଲେ ହାରି ତ ନଥିଲେ

      ଦେଖେଇ ଥିଲେ ସାହସ

ସେ ସାହସ ପାଖରେ ଶାସନର ନିଶା 

     ହେଇଥିଲା ତାଙ୍କ ଶେଷ ।


କାର୍ଗିଲ ସମର ମନେ ପଡିଗଲେ

     ଶହୀଦଙ୍କ ଚିତା ଦିଶେ

କେତେ ଯେ ଜବାନ ହୋଇଲେ ଶହୀଦ

    ଆଜି ଆମ ଦେଶ ହସେ ।


ଅଲିଭା ଅକ୍ଷରେ ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ 

    ଶହୀଦ ଜୟ ଜବାନ 

ଆଜି ଯଦି ଆମେ ନିର୍ଭୟରେ ଅଛେ

   ତାହା ତାଙ୍କ ଅବଦାନ ।


ଆଜି ଆମେ ଯଦି ଶାନ୍ତିରେ ବଞ୍ଚିଛେ

    ସେହି ଶହୀଦଙ୍କ ପାଇଁ 

କରେ ପ୍ରଣିପାତ ଭକତି ଭାବରେ  

   ଏଇ ମଥା ମୋର ନଇଁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract