Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

5  

Sarojini Mishra

Abstract

ମନେ ରହିବେ କଲାମ

ମନେ ରହିବେ କଲାମ

1 min
462



ପ୍ରଥମେ ତୁମକୁ କରେ ପ୍ରଣିପାତ

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ବୈଜ୍ଞାନିକ ତୁମେ

ମିଶାଇଲ୍‌ ମ୍ୟାନ ନାମେ ଖ୍ୟାତ ହେଲ

ଓଜସ୍ଵୀ ଇଚ୍ଛାର ବଳେ ।


ଗାଁ ପୁଷ୍କରିଣୀ ଉପରେ ଆକାଶ

ଆଦ୍ୟ ଭାବନାର ପୀଠ

ଆକାଶକୁ ଚାହିଁ ସପନ ଜାଗିଲା

ହେଲ ଅନ୍ତରୀକ୍ଷ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ।


ଶ୍ରେଷ୍ଠ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ରାଷ୍ଟ୍ର ଭକ୍ତ

ହୋଇ ଗଲ ମହନୀୟ

ଏ ଶ୍ରେଷ୍ଠତା ପଛେ କେତେ ଯେ କାହାଣୀ

ତୁମ ଧୈର୍ଯ୍ୟ ମହନୀୟ ।


ଜୀବନ ଆରମ୍ଭେ ସମସ୍ୟାର ଜାଲ

ତୁମ ପଦ ପ୍ରାନ୍ତେ ଥିଲା

ହେଲେ ଲକ୍ଷ୍ୟ ତୁମ ଦୃଢ ଥିଲା ବୋଲି

ତୁମକୁ ଅମର କଲା ।


ହିନ୍ଦୁସ୍ତାନୀ ବୋଲି ମନ ପୁଲକିତ

ଧର୍ମୀୟ ଭାବନା ଶୂନ୍ୟ

ସ୍ତୋତ୍ର ମନ୍ତ୍ରେ ତୁମେ ବିଭୋର ଥିଲ ହେ

ନଥିଲା ମନରେ ଖେଦ ।


ଅନ୍ତରୀକ୍ଷ ଜ୍ଞାନେ ତୁମେ ହେ ପ୍ରବୀଣ

ଅସଫଳତାରେ ହାରିନ

କାରଣ ଖୋଜିଛ ଏକାଗ୍ର ଚିତ୍ତରେ

ସଫଳତା ଯେ ପାଇଛ ।


ଜୀବନରେ ଝଡ ଅନେକ ଆସିଛି

ସବୁ ସାମ୍ନା କରିଅଛ

ତୁମ ଜୀବନର ପ୍ରତ୍ୟେକଟି ଫର୍ଦ୍ଦ

ଦେଶକୁ ସମର୍ପି ଅଛ ।


ତୁମ ଅନୁଭୂତି ଅନୁଭବ ନେଇ

ସଫଳ ସୂତ୍ର ଗୁନ୍ଥିଲ

ସେ ସୂତ୍ରକୁ ତୁମେ ମଣିଷ ସମାଜେ

ବିତରଣ କରି ଗଲ ।


ଯେଉଁ ପଦେ ଗଲ ସେଇ କ୍ଷେତ୍ରେ ତୁମେ

ସର୍ବ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ବନିଗଲ

ସବୁ ଶ୍ରେଷ୍ଠତା କୁ ପୁଞ୍ଜି କରି ପୁଣି

ଭାରତ ରତ୍ନ ହୋଇଲ ।


ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଭାବେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ନାଗରିକ

ହୋଇ ତୁମେ ଦେଖାଇଲ

 ଦେଶ କଥା ଭାବୁ ଭାବୁ ହେ କାଲାମ

ନିଜ କଥା ଭୁଲି ଗଲ ।


ଅସଫଳତା ରେ ହାରି ଯେ ଯାଇନ

ଶିଖିଛ ଜୀବନ ପାଇଁ

ତୁମ ସଂକଳ୍ପ ରେ ଥିଲ ତୁମେ ଦୃଢ

ଲକ୍ଷ୍ୟ ଥିଲା କାଳଜୟୀ ।


କଷଣ ତୁମକୁ ଶୋଷଣ କରିନି

ଘସି ମାଜି ଝଲସିଛ

ସଂଘର୍ଷ ଭରା ଯେ ତୁମରି ଜୀବନ

 (ହେଲେ) ଆଲୋକ ବରଷୁ ଅଛ ।


ସର୍ବୋଚ୍ଚ ସ୍ଥାନକୁ ଅଳଙ୍କୃତ କରି

ହୋଇଛ ତୁମେ ମହାନ

ହେଲେ ତୁମ ପରେ ଗର୍ବ କରିବାକୁ

ଆତ୍ମୀୟ ସ୍ଵଜନ ହୀନ ।


ଅନ୍ତରୀକ୍ଷ ଜ୍ଞାନେ ଭାରତେ ତୁମେ ହେ

ଭଗୀରଥ ହୋଇଗଲ

ଦେଶ ମାତୃକାର ସେବା ପାଇଁ ତୁମେ

ଜୀବନ ଉତ୍ସର୍ଗ କଲ ।


ଏ ଦେଶର ଶିଶୁ ତୁମ ପ୍ରିୟ ଥିଲେ

ପ୍ରେରଣା କେତେ ଦେଇଛ

ଏ ଦେଶ ପାଇଁ ଯେ ସ୍ଵପ୍ନ ଦେଖି ଦେଖି

ନିଜକୁ ଭୁଲି ଯାଇଛ ।


ମନେ ରହିବ ଯେ କଲାମ ହେ ତୁମେ

ଏ ଦେଶ କି ଭୁଲି ପାରେ

ତୁମେ ଏ ଜାତିର ପ୍ରେରଣାର ଉତ୍ସ

ତୁମକୁ ନମନ କରେ ।।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract