Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

5  

Sarojini Mishra

Abstract

ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ନେତାଜୀ

ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ନେତାଜୀ

1 min
459



ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ର ନିର୍ଭିକ ବୀର

କ୍ରାନ୍ତିକାରୀ ହେ ସୁବାଷ

ଚିର ଆଦର୍ଶରେ ବିମଣ୍ଡିତ ତୁମେ

ତୁମେ ଏ ଜାତି ଗରବ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ସୁବାସ ବୋଷ

ଅନବଦ୍ୟ ଦେଶପ୍ରେମ

ଫିରିଙ୍ଗି ଶାସନ ଦୋହଲାଇ ଥିଲ

ଅନନ୍ୟ ତୁମର ଦମ୍ଭ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ତେଜସ୍ୱୀ ବୀର

ଓଡ଼ିଶା ମାଟି ସନ୍ତାନ

ମାତା ପ୍ରଭାବତୀ ପିତା ଯେ ଜାନକୀ

କୋଳକୁ କରିଛ ଧନ୍ୟ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ଓଜସ୍ଵିନୀ ତେଜ

ଅପୂର୍ବ ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ଵେ ଭରା

ସ୍ଵାଧୀନତା ପାଇଁ ରକତ ମାଗିଛ

ମନରେ ସାହସ ଭରା ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ତୁମରି ପଉଜ

ଆଜାଦ୍ ହିନ୍ଦ୍ ଯେ ନାମ

ଯୁବକ ରକ୍ତରେ ଭରିଥିଲ ତୁମେ

କେତେ ଯେ ସାହସ ବଳ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ବିଜ୍ଞ ପ୍ରବର

ଶିକ୍ଷା ରେ ଥିଲ ମଣ୍ଡିତ

ବିଦେଶରେ ଥିଲ ମନେ ବହୁଥିଲା

ଦେଶ ପ୍ରେମର ନିର୍ଝର ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ଯୋଗ୍ୟ ସନ୍ତାନ

ଦେଶ ପାଇଁ ପଦ ତ୍ୟାଗ

ଦିଲ୍ଲୀ ଚଲ୍ଲୋର ଆହ୍ଵାନେ ପ୍ରକମ୍ପେ

ପ୍ରବାସୀ ଙ୍କର ଅନ୍ତର ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ଉଦ୍ଦାମ ଉତ୍ସାହେ

ମନ ଥିଲା ହରା ଭରା

ସୈନିକ ବେଶରେ ସ୍ଵାଧୀନତା ବାର୍ତ୍ତା

ପରଶି ଗଲ ହେ ନେତା ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ବୀର ପୁଙ୍ଗବ

ଜୀବନ ସ୍ଵଳ୍ପ ତୁମର

ତୁମ ଦାମ୍ଭୀକତା ଫିରିଙ୍ଗି ଛାତିରେ

ଦକା ଯେ ପଶାଇ ଥିଲା ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ପ୍ରିୟ ନେତାଜୀ

ଧନ୍ୟ ତୁମ ଦେଶପ୍ରେମ 

ଟେକାକୁ ପଥରେ ଜବାବ ଦେବାର

ସାହସ ଯେ ରଖିଥିଲ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର

ନେତାଜୀ ନାମ ବହିଲ

ବିଶ୍ଵ ଦରବାରେ ତୁମ ଔଜଲ୍ୟର

ଗାଥା ଲେଖିଦେଇ ଗଲ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ସେନା ପୁଙ୍ଗବ

ଜନ୍ମତିଥି ତ ପାଳୁଛୁ

କେଉଁଠି ହଜିଲ କେମିତି ହଜିଲ

ସେ ଉତ୍ତର ଖୋଜୁ ଅଛୁ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ଆହେ କ୍ରାନ୍ତି ବୀର

ଥରେ ଆସି ଦେଖିଯାଅ

ତୁମ ସପନର ସ୍ଵାଧୀନତା ଆଜି

କି ଭାବେ ନେଇଛି ରୂପ ।


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ଆଉ ଥରେ ତୁମେ

ଏ ଧରାକୁ ଆସନ୍ତି କି

ଯୁବ ଚେତନାରେ ନୂଆ ଉଦ୍ଦାମତା

ଭରିଦେଇ ଯାଆନ୍ତ କି !


ଦୁନିଆକୁ ଥରେ କରି ଦିଅନ୍ତ କି

ସ୍ଵାଧୀନତା ପରିଭାଷା

ଅଧିକାର ଆଉ କର୍ତ୍ତବ୍ୟର ଦୀକ୍ଷା

ଦିଅନ୍ତ କି ମହାଯଷା ।


ଚିରସ୍ମରଣୀୟ ତୁମେ ଆଜି ପ୍ରଶ୍ନ

ପ୍ରତି ଟି ପ୍ରାଣେ ଆଙ୍କିଛି

ଉତ୍ତର ଖୋଜୁଛୁ ପାଉ ନାହୁଁ ହେଲେ

କିଏ ଦେବ ତା ଉତ୍ତର !


ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ ହେ ଦିବ୍ୟ ପୁରୁଷ

ଦିବ୍ୟ ଚେତନାରେ ଭରା

ପ୍ରଣିପାତ ଘେନ ହେ ସୁଭାଷ ଚନ୍ଦ୍ର

ତୁମେ ଏ ଜାତି ଉଦ୍‌ଗାତା ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract