Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pratapkesari Sahu

Abstract Inspirational

4  

Pratapkesari Sahu

Abstract Inspirational

ନଈ

ନଈ

1 min
305



ପାହାଡ଼ ରୁ ହୁଏ ଜନମ ତୋର

ସ୍ୱଚ୍ଛଜଳ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଥାଏ ଶରୀର ।

ଉଚ୍ଚରୁ ନିମ୍ନକୁ ତୋହରି ଗତି

ସଭିଙ୍କ ଦୁର୍ଦ୍ଦଶା ହରୁ ଝଟତି ।।୧।।

ନମାନୁ ଖାଲ ଢିପ ପଥର

ଲୟଥାଏ ଏକ ପରଷୁ ନୀର ।

କେତେ ଗଛଲତା ଜୀବଜନ୍ତୁ ଙ୍କୁ

ମାନବ ସହିତ ସରୀସୃପ ଙ୍କୁ ।।୨।।

ସକଳ ପ୍ରାଣୀ ଲଭନ୍ତି ନୀର

ଦେବ ଦାନବ କିମ୍ବା କିନ୍ନର ।

ତୋ କୂଳରେ ହୁଏ ସଫଳ ଚାଷ

ତୋ ବିନା ହୁଅନ୍ତା ସର୍ବନାଶ ।।୩।।

ଚାଷୀ ଚାଷକରେ ତୁହାକୁତୁହା

ଚାଷୀ ପାଇଁ ତୁହି ଯୋଗାଉସାହା ।

ମୁଗ ବିରି ମକା ସହ କୋଳଥ

ଚିନାବାଦାମ ବୁଟ ହୁଏ ବହୁତ ।।୪।।

କପା ଗହମ ହରଡ଼ ଧାନ

ସୁଫଳା ହୁଅଇ ବଢଇ ମାନ ।

ତୋ ଜଳେ କରନ୍ତି ଜଳସେଚନ

ଅନାହାର ରୋକୁ କରୁ ତୁ ପୁଣ୍ୟ ।।୫।।

କେତେ ନଦୀବନ୍ଧ ମେଗା ପ୍ରକଳ୍ପ

ଏଠାରୁ ଉତ୍ପାଦିତ ହୁଏ ବିଦ୍ୟୁତ ।

କଳକାରଖାନା ଶିଳ୍ପ ସଂସ୍ଥାନ

କାମରେ ଲଗାନ୍ତି ତୋହରି ଗୁଣ ।।୬।।

ତୋ ଜଳେ କେଉଟ ମାଛ ଧରଇ

ମାଛ ବିକ୍ରିକରି ପେଟ ପୋଷଇ ।

ଛୋଟ ଛୋଟ ପିଲା କରନ୍ତି କ୍ରୀଡ଼ା

ପଶୁ ପକ୍ଷୀ ଖେଳି ହରନ୍ତି ପୀଡା ।।୭।।

ବରଷାଋତୁରେ ସ୍ରୋତ ପ୍ରଖର

ଦୁଇ କୂଳ ପୁରିଉଠେ ତୋହର ।

ଗଛଲତା ପଶୁସ୍ରୋତେ ଭାସନ୍ତି

ସକଳ ମାନବ ତ୍ରାହି ଡାକନ୍ତି ।।୮।।

ଅପକାର ଦେଖି ଲାଗଇ ଦୁଃଖ

ଉପକାର ବେଶୀ ଲଭନ୍ତି ସୁଖ ।

ତୋହରି ତଟରେ ଗଢେ ସହର

ପଲ୍ଲୀଗ୍ରାମ ପୁଣି କିଛି ନଗର ।।୯।।

ଜଳର ପୁଣ୍ୟତା ଯିଏ ଲଭଇ

ସ୍ୱର୍ଗ ପ୍ରାପ୍ତି ତାଙ୍କ ନିଶ୍ଚେ ହୁଅଇ ।

ମୁନି ଋଷି ତେଣୁ କରନ୍ତି ତପ

ପୁଣ୍ୟଲଭି ବିଭୁ ସାନିଧ୍ୟ ପ୍ରାପ୍ତ ।।୧୦।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract