Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

5  

Lata Behera

Abstract

ଦେଶ ପ୍ରେମ

ଦେଶ ପ୍ରେମ

1 min
497



ଇଂରେଜମାନେ ଯେ ଏଡିକି ନିଷ୍ଠୁର 

     କରୁଥିଲେ ଅତ୍ୟାଚାର 

ବିନା ଦୋଷେ ଭାରତୀୟଙ୍କୁ ଚାବୁକ

    ବେତରେ କଲେ ପ୍ରହାର ।


ଜୋର ଜବର କରିଲେ ଶାସନ 

   ଧନ ଆମ ଲୁଟି ନେଲେ 

ଆମ ଦେଶେ ରହି ସର୍ବେ ସର୍ବା ହେଇ

    ରାଜ୍ୟ ଅକ୍ତିଆର କଲେ ।


କାହାକୁ ସେ ଗୁଳି କରି ମାରି ଦେଲେ

    କାହାକୁ ବି ଦେଲେ ହାଣି 

କାହାକୁ ଦି ଫାଳ କରି ଦେଲେ ସିଏ

    ଦୁର୍ବିସହ ଏ କାହାଣୀ ।


ଓଡିଶାକୁ ସିଏ ନିଜ ଅଧିକାର 

   ପାଇଁ ଆସିଥିଲେ ଧାଇଁ 

ପାର ହେଇ ଯିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କୁ 

   ପଡିଲା ବ୍ରାହ୍ମଣୀ ନଈ  ।


ଭୂବନ ଗ୍ରାମର ସାହସୀ ବାଳକ 

   ବାଜି ରାଉତ ତା ନାମ 

ଘାଟ ଜଗି ସିଏ ପାର କରିବାଟା

   ଥିଲା ତ ତାହାର କାମ ।


ନଈ ସେ ପାରିରେ ଫିରିଙ୍ଗି ରହିଣ 

   ଡାକିଲେ ନାବକୁ ଆଣ

ନ ଶୁଣିଲା ବାଜି ରାଉତ ସେ କଥା 

    ଦେଖି ଫିରିଙ୍ଗ ସଇନ ।


ବାରମ୍ବାର ତାକୁ ଡାକୁ ଥିଲେ ସିଏ

   ଶେଷେ ବିରକ୍ତି ହୋଇଲେ 

ଡଙ୍ଗା ନ ଆଣିବୁ କୂଳକୁ ତୁ ଯଦି 

   ଗୋଳି କରିବୁ ବୋଇଲେ ।


ତାହା ଶୁଣି ବାଜି ରାଉତ ହସିଲା 

   କ୍ରୋଧ ତାଙ୍କ ବଢି ଗଲା

ବନ୍ଧୁକ ଉଠାଇ ଗର୍ଜନ କରିଲେ 

  କହିଲେ ବଧିବୁ ଭଲା ।


ଜୋର ଜବର ନାବକୁ ନେବାର 

   ଉପାୟ ସେ ଯେବେ କଲେ 

ନିଜ ମାତୃଭୂମି ବଞ୍ଚେଈବା ଲାଗି

   ନାବକୁ ବୁଡାଇ ଦେଲେ ।


ହତୋତ୍ସାହ ହେଇ ସେ ଫିରିଙ୍ଗି ସୈନ୍ୟ

    ବନ୍ଧୁକ ଗର୍ଜି ଉଠିଲା 

ଆଠ ବରଷର ବାଜି ରାଉତ ଯେ 

   ସେଇଠି ଟଳି ପଡିଲା ।


ବଳି ଦେଇ ଦେଲା ନିଜ ଜୀବନକୁ

   ମାଆର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ 

ବ୍ରାହ୍ମଣୀ ତଟରେ ବାଜି ରାଉତ ଯେ 

    ଚିର ନିଦ୍ରେ ଗଲେ ଶୋଇ ।


ଦେଶ ପ୍ରେମ ପାଇଁ ହସି ହସି ନିଜ 

     ଜୀବନକୁ ଦେଲେ ବିଜି

ଅତୀତ ହେଲାଣି ସେଇତ କାହାଣୀ 

    ଦେଶ ବି ଝୋରୁଛି ଆଜି ।


ଛୋଟ ହେଲେ ସିଏ କି ଅବା ହୋଇବ

     ଦେଶ ପ୍ରେମ ଦିନ ଗଲା 

ସାରା ବିଶ୍ବ ତାର ଦେଶପ୍ରେମ ଦେଖି

    ନଇଁ ନମସ୍କାର କଲା । 


ଦେଶ ପ୍ରେମ ଲାଗି ଜୟୀ ରାଜଗୁରୁ

    ଫାଶୀ ସିଏ ଷାଇଥିଲେ 

ଲକ୍ଷ୍ମୀବାଈ ରାଣି ପୁଣି ଦୁର୍ଗାବତୀ

     ଜୀବନ ହରାଇ ଦେଲେ ।


ଦେଶ ପ୍ରେମ ଲାଗି କେତେ ଯେ ଯବାନ 

     ଜୀବନ ଦେଲେ ହରାଇ

ତାଙ୍କ ବଳି ଦାନ ଏ ସାରା ବିଶ୍ବରେ 

    ଆଜି ଲିପିବଦ୍ଧ ହୋଇ ।


ଜୀବନରେ କେବେ ବିଶ୍ବାସ ଘାତକ

    ଦେଶ ସାଥେ କର ନାହିଁ 

ଏଇ ଦେଶ ଆମ ଗର୍ବ ଓ ଗୌରବ 

    ମାଟି ମାଆ ଆମ ସେହି ।


ସାରା ଜଗତକୁ ଦେଇଗଲେ ଶିକ୍ଷା 

     ବଡ ଆମ ମାଟି ମାଆ 

ତିହାରି କୋଳରେ ବାସ କରି ଆଜି

     ହସୁଛି ଆମ ଦୁନିଆ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract