Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

4.4  

Sarojini Mishra

Abstract

ଜନନୀ

ଜନନୀ

1 min
612



ଜନନୀ ଗୋ ତୁମ ପୁଣ୍ୟ ଜରାୟୁରେ

ଦଶମାସ ଥିଲ ଧରି

କେତେ ଭାବ କେତେ ଅନୁଭବ ପରା

ଦେଇଥିଲ ଯେ ଅଜାଡ଼ି ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ମମତା ସ୍ରୋତଟେ

କଳ କଳ ନାଦେ ଵହ

ସେଇ ମମତାରେ ଭିଜି ଏ ଜୀବନ

ହୁଏ ଯେ ଆନନ୍ଦମୟ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ସ୍ନେହ ସେତୁଟିଏ

ପ୍ରତି ମନ ଯୋଡ଼ୁଥାଅ

ସ୍ନେହ ଶରଧାର ଅପୂର୍ବ ସ୍ପର୍ଶରେ

ମନୁ ଦୁଃଖ ଧୋଇଦିଅ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଶୀଳା ଟିଏ

ଶିଖାଅ ଧୈର୍ଯ୍ୟର ମନ୍ତ୍ର

ସବୁ ବିପଦକୁ ପଛରେ ପକାଇ

ମୁହଁରେ ହସ ଫୁଟାଅ ।


ଜନନୀ ତୁମେ ଆକାଶଠୁ ବଡ

ସାଗର ଠାରୁ ଗଭୀର

ଯେତେ ଝଡ଼ଝଞ୍ଜା ଜୀବନରେ ଆସେ

ତୁମେ ଯେ ଆଶ୍ୱାସ ଦିଅ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ସପନ ସୁନ୍ଦରୀ

ସପନେ ମନ ସଜାଅ

ସେ ସପନେ ତୁମେ ନିଜେ ତ ନ ଥାଅ

ସନ୍ତାନର କଥା ଭାବ ।


ଜନନୀ ତୁମେ ପ୍ରଜ୍ଞା ପ୍ରଦାୟିନୀ

ଅଟ ଯେ ପ୍ରଥମ ଗୁରୁ

ଅଲେଖା ଶଦ୍ଦରେ ଶିଖାଉ ଯେ ଥାଅ

ମନେ ଆଙ୍କ ଚିତ୍ର ଚାରୁ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ଅଭୟ ଦାୟିନୀ

ତୁମ ପଣତର ଛାଇ

ବିପଦେ ଆପଦେ ନିର୍ଭୟତା ଦିଏ

କାହାକୁ ବି ନ ଡରଇ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ଶୀତଳ ନିର୍ଝର

ମୋ ମନ ମରୁ ଉଦ୍ଯାନେ

ଅମା ଅନ୍ଧକାରେ ଆଲୋକ ବର୍ତ୍ତିକା 

ଦେଖାଉ ଥାଅ ନିମଗ୍ନେ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ଶୀତଳ ଚନ୍ଦନ

ଉତ୍ପୀଡନ ଇଲାକାରେ

ତୁମରି ପ୍ରେମର ପବିତ୍ର ପରଶେ

ଶାନ୍ତି ବିରାଜେ ଅନ୍ତରେ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଢ଼ାଲ ଟିଏ

ସନ୍ତାନ ବିପଦ ପାଇଁ

ଦୁଃଖ ଯାତନାର ଥିଲେ ପଛେ ଥାଅ

ଲଢ଼ିବା କେବେ ଭୁଲନି ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ କରୁଣା ଉତ୍ସ ଟେ

କାରୁଣ୍ୟେ ହୃଦୟ ଭରା

ପ୍ରତିଟି ପାଦରେ କାନେ କାନେ ଭର

ବିଶ୍ୱାସ ମନ୍ତ୍ରର ଧାରା ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମେ ଅମା ଆକାଶରେ

ଜ୍ୟୋତିର୍ମୟ ଧ୍ରୁବତାରା

ଦିଗ ହଜାଇଲେ ଦିଗ ବତାଅ ଗୋ

ତୁମେ ପ୍ରୀତିର ପସରା ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମ କଥା ଯେ ଅସରା

କହିଲେ ସରିବ ନାହିଁ

ଶତ ଧନ୍ୟବାଦ ଜଣାଏ ଜନନୀ

ସୃଷ୍ଟିକୁ ଆଣିବା ପାଇଁ ।


ଜନନୀ ଗୋ ତୁମ ଋଣ ସୁଝିବାର

ଶକ୍ତି କା' ପାଖରେ ନାହିଁ

ଶତ ପ୍ରଣିପାତ କରୁଛି ଜନନୀ

ଅସରା ଆଶିଷ ପାଇଁ ।

   


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract