Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lunar Das

Abstract Tragedy Inspirational

4  

Lunar Das

Abstract Tragedy Inspirational

ସ୍ୱାଧୀ

ସ୍ୱାଧୀ

1 min
222



ଆତ୍ମାରୁ ଉତ୍ତାରୀ ଦେଲା

ଜୀବନ୍ତ ଦହନ କିଛି

ସତୀ ସିଏ ଆଶକ୍ତିର ଅନ୍ତରାଳେ

ଖୋଜିଛି ସେ ପୂଣ୍ୟ ପତି ଧର୍ମ ।


ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ରୋତେ ଚିର ଶୁଦ୍ଧି ମୁକ୍ତି

ଜୀବନର ତାତ୍ପର୍ଯ୍ୟ ଯେ 

ଏକ ଭଙ୍ଗୁର ଆବେଗ

ତ୍ୟାଗର ଆସ୍ତରଣ ତଳେ

ସାଇତିଛି ଆଶଂସିତ କୁଢ଼ କୁଢ଼ ଶବ

ଅନୁରାଗେ ସଂସକ୍ତ ପ୍ରବାହେ

ଜନ୍ମାଇଛି ଶାନ୍ତ୍ବନାର ଭାବ ।


ସିନ୍ଦୁରୀତ ସିନ୍ଥିର ଧର୍ମେ

ଅଖଣ୍ଡ ସୌଭାଗ୍ୟବତୀ ଭ୍ରମଟିଏ ଭ୍ରମେ

ନିଶାର୍ଦ୍ଧର ଗର୍ଜନେ

ଅସ୍ଥିର ସେ ନିସ୍ତବ୍ଧର ସ୍ୱରେ ।


ବିବାହିତ ଷୋଡ଼ଶୀ ବୟସେ

କି ଅବା ଜାଣିଥିଲା

ପତ୍ନୀ ଧର୍ମ ଭାବ

ସଂସାରର ଅଯଥା ନିୟମେ

ବନ୍ଧା ତାର ଜୀବନର କ୍ଷଣ 

ସ୍ବାଧୀ ନାମେ ବାଧ୍ୟ କଲା

ଜୀବନର ଦାନ ।


ଅକୁହା ବେଦନା ମଧ୍ୟେ

କିଏ ବୁଝେ ତା' ବିକଳ କ୍ରନ୍ଦନ

ମୃତ ପତି ଚିତା ପରେ

ନୀରବରେ ବଳି ପଡ଼େ

ସ୍ୱାଧୀ ନାମେ ନାରୀ ।


ଅଯଥା ସେ ଧାର୍ମିକ ଭାବନା

ନିଷ୍କଳୁଷ କିଶୋରୀ ଜୀବନେ

ବଞ୍ଚିବାର ଅଧିକାର ଏକ ଭିନ୍ନ ବିଡ଼ମ୍ବନା ।


ଦଗ୍ଧଭୂତ ଶରୀର ଯନ୍ତ୍ରଣାର ସ୍ୱର

ପଞ୍ଚଭୂତେ ମିଶି ଯାଏ 

କ୍ଷଣେ ଅନୁକ୍ଷଣେ ।

ବ୍ୟାଧିଗ୍ରସ୍ଥ ମାନବ ସମାଜ

ସ୍ୱାଧୀ ନାମେ ଦିଏ ସ୍ୱର

ଅଯଥାରେ ଭରି ଦିଏ ଧାର୍ମିକ ଭାବନା ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract