Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ରଥ

ରଥ

1 min
475



ରଥ କଥା ଯେବେ ମନେ ପଡିଯାଏ

    ମନେ ପଡେ ରଥଯାତ୍ରା 

ଜଗତର ନାଥ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ

    କରିଥାନ୍ତି ଘୋଷଯାତ୍ରା ।

ସଙ୍ଗତେ ଘେନିଣ ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କୁ 

     ଭକତେ ଦର୍ଶନ ଦ୍ୟନ୍ତି 

ରତ୍ନ ସିଂହାସନ ଶ୍ରୀମନ୍ଦିର ଛାଡି

     ବଡ ଦାଣ୍ଡେ ବିଜେ ଥାନ୍ତି ।

ଜଗନ୍ନାଥ ବଳଭଦ୍ର ସୁଭଦ୍ରାଙ୍କ 

     ତିନି ଗୋଟି ରଥ ଥାଏ

ତିନି ଦିଅଁ ରଥ ରଙ୍ଗ ଭିନ୍ନଭିନ୍ନ

     ମନ ପ୍ରାଣ ମୋହି ନିଏ ।

ବଳଭଦ୍ରଙ୍କର ତାଳଧ୍ୱଜ ରଥ 

     ନୀଳ ବର୍ଣ୍ଣ ହେଇଥାଏ 

ଚଉଦଟି ଚକ ଥାଏଟି ସେଥିରେ 

      ମାତଳି ସାରଥି ହୁଏ ।

ବାର ଗୋଟି ଚକ ସୁଭଦ୍ରାଙ୍କ ରଥେ

     ନାମ ତା ଦେବ ଦଳନ 

ରଥର ସାରଥି ସାଜି ଥାନ୍ତି ତାଙ୍କ 

     ସ୍ୱାମୀ ପାଣ୍ଡବ ଅର୍ଜ୍ଜୁନ ।

ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ ରଥ ନନ୍ଦିଘୋଷ

    ଷୋହଳ ଚକ ଯେ ଥାଏ 

ଟାହିଆ ହଲେଇ କାଳିଆ ଆସଇ

    ଭକ୍ତ ମନ କିଣି ନିଏ ।

ଝୁଲି ଝୁଲି ଜଗା ପହଣ୍ଡି କରିଣ

    ଭକ୍ତଙ୍କୁ କଣେଇ ଚାହେଁ  

ଅପଲକ ନେତ୍ରେ ତା ହୃଦୟ କଥା

    ଭକ୍ତଙ୍କୁ ନୀରବେ କହେ ।

ଆଷାଢ ମାସର ଶୁକ୍ଳ ଦ୍ୱିତୀୟାରେ

    ରଥଯାତ୍ରା ହେଇଯାଏ

କିଏ ଘୋଷଯାତ୍ରା କିଏ ପୁଣି ତାଙ୍କୁ 

    ଶ୍ରୀଗୁଣ୍ଡିଚା ଯାତ୍ରା କହେ ।

ନିମ୍ବର ବୃକ୍ଷରୁ ଗଢା ହୁଏ ରଥ 

    କେତେ କାରୁକାର୍ଯ୍ୟ ହୁଏ 

ତିନି ଦିଅଁଙ୍କର ବିଗ୍ରହ ସେଥିରୁ

   ନିର୍ମିତ ଯେ ହେଇଥାଏ ।

ରଥରେ ବସିଣ କାଳିଆ ଠାକୁର

   ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କୁ ଧରି

ମାଉସୀ ମାଆଙ୍କ ମନ୍ଦିରକୁ ସିଏ

   ନବ ଯାତ୍ରା ଯାନ୍ତି କରି ।

ପୃଥିବୀ ପ୍ରସିଦ୍ଧ ଏ ରଥ ଯାତ୍ରାକୁ 

   ସାରା ବିଶ୍ଵ ଦେଖୁଥାଏ

ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ ଶ୍ରୀପଦ୍ମ ପୟରେ

   ନିଜକୁ ସମର୍ପି ଦିଏ ।

ଓଡିଶାବାସୀଙ୍କ ହୃଦୟ ଦେବତା

   ନୀଳାଚଳ ଧାମେ ଛନ୍ତି 

ପତିତପାବନ ଫରଫର ଉଡେ

   ଭକ୍ତଙ୍କୁ ସହାୟ ହ୍ୱନ୍ତି ।

ଜୀବନ ରଥ ମୋ ଚାଲୁଅଛି ପ୍ରଭୁ

    ଝଡ ତୋଫାନ ବର୍ଷାରେ

କେବେ ଜଳି ସିଏ ପାଉଁଶ ହୋଇବ

     ମଶାଣୀ ଜୁଈ ନିଆଁରେ ।

ଦଦରା ନାଆ ମୋ ଜୀବନ ରଥରେ

    ତୁମେ ତ ନାଉରୀ ତାର

କାତ ଧରିଅଛ ପାରି କରୁଅଛ

    ତୋ ପାଦେ ଆଶ୍ରୟ ମୋର ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract