Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ramachandra Bhutia

Abstract Others Children

4  

Ramachandra Bhutia

Abstract Others Children

ପୃଥିବୀ ମାଆ ଆମର

ପୃଥିବୀ ମାଆ ଆମର

1 min
197


କି ସୁନ୍ଦର ସତେ ଏ ପୃଥିବୀ ମାତା

ଗଢ଼ିଲା ଯତନେ କିଏ

ଦିନରାତି ସଙ୍ଗେ ଷଡ଼ୠତୁ ଆସେ

ଦିନବେଳେ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଟିଏ ।


ରାତିର ଆକାଶେ ତାରକା ମଣ୍ଡଳ

ଜହ୍ନ ତାରାଙ୍କର ମେଳି

ତାହାର ଝରଣା ନଦନଦୀ ବଣ

ପଶୁପକ୍ଷୀଙ୍କ କାକଳି ।


ତାର ପଞ୍ଚଭୂତେ ସଭିଏଁ ତ ଗଢା

ଅନ୍ତେ ତା ଦେହରେ ଲୀନ

ତାହାର ପ୍ରକୃତି ବାୟୁ ଜଳ ମାଟି

ଧରି ଗଢା ଏ ଜୀବନ ।


ଅତି ଯତନରେ କରୁଛି ପାଳନ

କ୍ଷୁଦ୍ର ରୁ ବୃହତ୍ ପ୍ରାଣୀ

ଯାହାକୁ ଯେପରି ଲୋଡା ସେହିପରି

ରଖିଛି ମନକୁ ଜାଣି ।


କ୍ଷୁଦ୍ରକୀଟ ଠାରୁ ବୃହତ୍ତର ପ୍ରାଣୀ

ସଭିଏଁ ଶୃଙ୍ଖଳେ ବନ୍ଧା

ଜୀବଜଗତରୁ ଉଦ୍ଭିଦ ଜଗତ

ସମ୍ପର୍କ ଭିତରେ ଛନ୍ଦା ।


କିଏ ଜଳଚର କିଏ ସ୍ଥଳବାସୀ

କିଏ ବା ଉଭୟଚର

ସଭିଙ୍କୁ ପାଳୁଛି ସମାନ ଭାବରେ

କରେ ନା ପାତରଅନ୍ତର ।


ମରୁସ୍ଥଳ ଠାରୁ ସାଗର ଗଭୀର

ଉଚ୍ଚ ହିମାଳୟ ଶିଖ

ସବୁଠି ଖଞ୍ଜିଛି ତାର ଉପାଦାନ

ପରୋକ୍ଷ ହେଉ ବା ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ।


ସଭିଙ୍କ ଭିତରେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଅଟେ ପରା

ଆମ ଏ ମଣିଷ ଜାତି

ସେଥିପାଇଁ ଆମ ପୃଥିବୀ ମାତାର

ଅଧିକ ମନୁଷ୍ୟ ପ୍ରୀତି ।


ବୁଦ୍ଧି ବଳିୟାର ମଣିଷ ଜାତିଟା

ବୁଝୁନି ପ୍ରକୃତି ନୀତି

ଭାଙ୍ଗି ଦେଉଅଛି ପୃଥିବୀ ମାତାର

ନିଜ ପ୍ରତି ଥିବା ପ୍ରୀତି ।


ତାର ପ୍ରତିଫଳ ଭୋଗୁଛି ସେ ନିଜେ

ସୁନାମି ଠାରୁ ଏ କରୋନା

ଦୈବ ଦୁର୍ବିପାକ ବାତ୍ୟା ଭୂମିକମ୍ପ

ପୃଥିବୀ ମାତାର କୋପ ଯେ ସିନା ।


ଅଦିନ ବରଷା ମରୁଡି ଓ ବଢ଼ି

ଦାଉ ସାଧୁଛି ପ୍ରକୃତି

ତଥାପି ବୁଝୁନି ଗର୍ବେ ହୋଇ ମତ୍ତ

ଆମ ଏ ମଣିଷ ଜାତି ।


ଜଙ୍ଗଲ ହାଣୁଛି କଳକାରଖାନା

ଜଳ କରୁଛି ଦୂଷିତ

ନିଃଶ୍ୱାସର ଯୋଗ୍ୟ ହେଉନାହିଁ ବାୟୁ

ହେଉଛେ ନାନା ରୋଗରେ ପୀଡିତ ।


ତଥାପି ଧରିତ୍ରୀ କରୁଛି ଧାରଣ

ନ ଧରି ସନ୍ତାନ ଦୋଷ

ଭାବୁଛି ସେ ମନେ ମଣିଷ ବୁଝିବ

ଦିନେ ନା ଦିନେ ତା ଦୋଷ ।


ବୃକ୍ଷର ରୋପଣ ଜଳ ସଂରକ୍ଷଣ

ମୃତ୍ତିକାର ଅବକ୍ଷୟ

ବାୟୁ ପ୍ରଦୂଷଣ ରୋକିଥାଏ ପରା

ନଥାଏ ବାତ୍ୟାର ଭୟ ।


ଆମେ ସବୁ ପରା ଧରଣୀ ସନ୍ତାନ

ପୃଥିବୀ ମାଆ ଆମର

କରିବା ଶପଥ ବଞ୍ଚିବା ସଭିଏଁ

ସ୍ନେହ ରଖି ପରସ୍ପର ।


ନ ଭାଙ୍ଗିବା କେବେ ପ୍ରକୃତି ନିୟମ

ନ ଭୋଗିବା ତାର ରୋଷ

ଆମ ଏ ପୃଥିବୀ ମାତା ହେବ ଖୁସି

ବଢିବ ତାର ସନ୍ତୋଷ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract