Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ପ୍ରକୃତି

ପ୍ରକୃତି

1 min
257



ଯାହାର ପ୍ରକୃତି ଯେମିତି ସ୍ବଭାବ

     କେବେ ସିଏ ଛାଡେ ନାହିଁ 

ବିଷଟାକୁ ଯେତେ ଅମୃତେ ଭରିଲେ

   କି ବା ଖାଦ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ ସେହି ।


ଇର୍ଷା ପରାୟଣ ଅସହିଷ୍ଣୁ ବ୍ୟକ୍ତି

     କାହା ଭଲ ଚାହେଁ ନାହିଁ 

କାହାର ପ୍ରଶଂସା କର୍ଣ୍ଣରେ ଶୁଣିଲେ

    ଜଳି ଯାଏ ତାର ଦେହୀ ।


ଜିରା ଭିତରୁ ସେ ଶିରାକୁ ବାହାର 

     କରି ଛିଦ୍ରମକୁ ଖୋଜେ

ନିନ୍ଦା ଅପବାଦ କେମିତି ସେ ଦେବ

    ତାହାରି ଭିତରେ ହଜେ ।


ମନଟି ତାହାର ଏମିତି ବିକୃତ 

    ସହେନି କାହାର ଖ୍ୟାତି 

ଛକି ବସି ଥାଏ ତାର ଯଶ କୀର୍ତ୍ତି 

    କେମିତି କରିବ ଇତି ।


ଚକ୍ରାନ୍ତର ଜାଲ ବୁଣି ଦେଇ ସିଏ

     ବହୁରୂପୀ ସାଜି ଥାଏ

ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଖେ ଭଲେଇ ହେବାର

    ଅଭିନୟ କରେ ସିଏ ।


କାଇଦା ଫାଇଦା ଉଠାଇ ଥାଏ ସେ

    ଭଦ୍ର ମୁଖାଟିଏ ପିନ୍ଧି

ଭଲ ଭାବେ ତାକୁ ଜଣା ଯାଇଥାଏ

    ଫର୍ମୁଲାର ସବୁ ସନ୍ଧି ।


ଏପାଖ ସେପାଖ ଉଭୟରେ ଥାଇ 

    ଲଣ୍ଡ ଭଣ୍ଡ ହେଉଥାଏ

ଚିକଣିଆ କଥା କହି ମନ ମୋହି

     ଦୂରତା ବଢାଉ ଥାଏ ।


ଉପରକୁ ମିତ୍ର ଭିତରକୁ ଶତ୍ରୁ

    ବିଷ ବୃକ୍ଷ ଟିଏ ସିଏ

ନା ସହଜରେ ଚିହ୍ନି ଦୁଏ ତାକୁ ନା ତା

   ପ୍ରକୃତି ବଦଳି ଥାଏ ।


ଏମିତି ପ୍ରକୃତି ଲୋକଙ୍କଠୁ ସଦା

      ଦୂରେଇ ରହିବା ଭଲ

ନ ହେଲେ କୁହ ତ କେ କହି ପାରିବ

     ନ ହଜିବ ତୁମ ମୂଲ ।

     

ନିଆଁର ପ୍ରକୃତି ଉତ୍ତାପକୁ ଦେବା

    ଭଲ ମନ୍ଦେ ବ୍ୟବହାର

ଯାହାର ପ୍ରକୃତି ସ୍ବଭାବ ଯେମିତି

    କରେ ସେହି କାରବାର ।


ଜଳର ସ୍ବଭାବ ମଧୁର ଶୀତଳ

    ଜୀବନ ସେ ଭରି ଦିଏ

ଜାଣିଛକି କେବେ ଇର୍ଷା କରି କାହା

    ଜୀବନ ନେଇଛି ସିଏ ।


ମୃଦ୍ୟୁ ମଳୟଟି ବହଇ ଏମିତି

    ପ୍ରାଣ ସଞ୍ଚାର କରଇ

ଶୁଣିଛକି କେବେ କାହା କଥା ନେଇ 

   କା' ପାଖେ କହିଛି ଯାଇ ।


ସୂର୍ଯ୍ୟର ପ୍ରକୃତି ଅନ୍ଧାର ନାଶିବା

     ଆଲୋକ ଦେବା ଜଗତେ

କହିକି ପାରିବ ସେଇ ସୂର୍ଯ୍ୟ କେବେ

     ଶତ୍ରୁତା କରିଛି ମର୍ତ୍ତ୍ୟେ ।


ଫଳନ୍ତି ବୃକ୍ଷଟି ନଇଁ ଥାଏ ସଦା

    ଟେକା ମାଡ ସହୁ ଥାଏ

ତଥାପି ତାହାର ଶୀତଳ ଛାୟାରେ

    ଆଶ୍ରୟ ସଭିଁଙ୍କି ଦିଏ ।


ସୂର୍ଯ୍ୟ, ଚନ୍ଦ୍ର, ତାର ଉପରେ ଥାଇଣ

    ତଳକୁ କରନ୍ତି ମୁହଁ 

ଯେତେ ଜ୍ଞାନୀ ଗୁଣୀ ,ବିବେକୀ ମଣିଷ

     ଉପର ମୁହଁ ତ ନୁହଁ ।


ଯାହାର ପ୍ରକୃତି ଯେମିତି ସ୍ବଭାବ 

   ନା କେବେ ଛାଡି ପାରିବ

କିଛି ଲାଭ ନାହିଁ ସେମାନଙ୍କୁ କହି

   ନିଜେ ବାଟେ ଭାଙ୍ଗି ଯିବ ।


ଭଲ ପ୍ରକୃତିଟି ସୁବର୍ଣ୍ଣ ପରିକା

   ସର୍ବଦା ଝଟକୁ ଥିବ

ମନ୍ଦ ପ୍ରକୃତିଟି ବିକୃତ ମସ୍ତିଷ୍କ 

   ଭାବି ଚିନ୍ତି ସାଥି ହେବ  ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract