Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dhaneswar Dash

Inspirational

4.3  

Dhaneswar Dash

Inspirational

ପ୍ରକୃତି ସ୍ବଭାବ

ପ୍ରକୃତି ସ୍ବଭାବ

1 min
219



ପ୍ରକୃତିର ବଶ ଏ ମୂଢ ମନୁଷ୍ଯ

ପ୍ରକୃତି ଛାଡି ନପାରେ,

ଯେଉଁ ପ୍ରକୃତିରେ ଜନ୍ମ ହୋଇଥାଏ

ସେଇ ପ୍ରକୃତିରେ ମରେ ।


ମୁହଁରେ ଆଦର ଚଦର ଘୋଡେଇ

ଯେତେ କହୁଥିଲେ କଥା,

ଭିତରଟା ଯଦି ନିର୍ମଳ ନଥାଏ

ଘାରୁଥାଏ ପରଚିନ୍ତା । 


ସମ ଭାବନାର ପ୍ରକୃତି ଯାହାର

ହେଉ ପଛେ ହତାଦର,

ମୁଖେ ସ୍ମିତ ହାସ୍ଯ ମଧୁବୋଳା ଭାଷ୍ଯ

ସଭିଙ୍କୁ କରେ ଆଦର ।


କୁଟିଳ ସ୍ବଭାବ ଯା'ର ମନୋଭାବ

କୁଟିଳ ବୁଦ୍ଧି ପ୍ରୟୋଗେ,

ମନ୍ଦ ଚିନ୍ତା କରେ ଅନ୍ଯର ଖୁସିରେ

ଭାଷା କୁହେ ଅନୁରାଗେ । 


ନିଜର ବଡ଼ିମା ଦେଖାଉଥାଏ ଯେ

ଅପରକୁ ଛୋଟ ମଣି

ତୃପ୍ତ ମନରେ ବିଷ ଭରା ଥାଏ,

ତାହାକେହି ନ ପାରନ୍ତି ଜାଣି ।


କଥା କଥାକରେ ମର୍ମଭେଦୀ ବାଣ

ମଧୁର କଥାରେ ମାରେ,

ସେ ପ୍ରକୃତିର ଲୋକ ବଡ ମନ୍ଦ ବୁଦ୍ଧି

ଅନ୍ଯକୁ ସହି ନପାରେ ।


ନ ଡାକିଲେ ଆସେ ବିପଦ ସମୟେ

ପରକୁ ସାହାଯ୍ଯ ପାଇଁ,

ସେ ପରି ମନୁଷ୍ଯ ପର ଉପକାରୀ

ଜଗତରେ କେହି ନାହିଁ ।


ସ୍ବଭାବ ସ୍ପନ୍ଦନ ମନରେ ଗୁଞ୍ଜନ

ଅନୁରୂପ କର୍ମ କରେ,

ଯେଉଁପରି କର୍ମ ସେହିପରି ଫଳ

ନିଶ୍ଚୟ ସେ ଭୋଗ କରେ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational