Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ପ୍ରବଚନ

ପ୍ରବଚନ

2 mins
237



ଯେଉଁଠି ବି ଦେଖ ସେଇଠି ବି ଭଲ

    ଚାଲି ଅଛି ପ୍ରବଚନ

ସତ ମିଛ ଯୋଡି କହୁ ଥାନ୍ତି କେତେ

    କରୁଥାନ୍ତି ପ୍ରହସନ ।

ସତ୍ୟତା ସେଥିରେ କେତେ ଥାଏ ଭଲା

    ସେମାନଙ୍କୁ ତାହା ଜଣା 

ନିରୀହ ଜନତା ବାଇ ହେଇ ବୃଥା

    ହେଇଥାନ୍ତି ବାଟ ବଣା ।

ଏମେଲ ଆସନ୍ତି ଗାଆଁ ମନ୍ଦିରକୁ

    ସାଥେ ଧରି କୁଜି ନେତା 

ଘରେ ଘରେ ପ୍ରବଚନ ଦେଇ ଥାନ୍ତି 

    ଆମର ଚାମଚ ନେତା ।

କହନ୍ତି ପୁଡିଆ ଦିଆହେବ ଚାଲ

    ଆସନ୍ତି ଆମ ଏମେଲ

ଘର ମିଳିଯିବ ଭତ୍ତା ପାଇଯିବ

   ତାଙ୍କ ପାଖକୁ ଯେ ଚାଲ ।

ନେତା ପ୍ରବଚନ ଶୁଣିଣ ଜନତା 

    ପାଖ ମନ୍ଦିରକୁ ଗଲେ

ଲୋକ ଭିଡ ଦେଖି ଏମେଲ୍ ଆମର

    ବାଃ ବାଃ ଉପାଧି ଦେଲେ ।

ପୁଡିଆକୁ ଦେଲେ ଲୋକ ଦେଖି ଦେଖି

     ଶୁଣିଲେ ସେ ପ୍ରବଚନ

ଯାହା ପ୍ରବଚନ ଦେଲେ ସବୁ ବୃଥା 

    କାମରେ ଥିଲା ସେ ଶୂନ ।

ସରପଞ୍ଚ ବାହାଦୂର ମାରି ନେଲେ

    ଲୋକବଳକୁ ଦେଖାଇ

ଧମକ ଚମକେ ନାଲି ଆଖି ଦେଖି

    ସବୁ ଗଲେ ତୁନି ହେଇ ।

ପାଇଖାନା ଦେଲେ କାନ୍ଥ ଭୁଷୁଡିଛି

    ନଜର ନାହିଁ ସେଠିକି

ସରକାର ଏତେ ଟଙ୍କା ଦେଉଅଛି 

    ବୁଝି ହେଉନି କାହିଁକି ?

ଗ୍ରାମେ ଗ୍ରାମେ ବାସନ ଯେ ମାଜିବାର

   ତିଆରି ପକ୍କା ଚାଲିଛି

କାହାକୁ ଦିଟା କାହାକୁ ଚାରିଟା

    କାହାର ନାମ ହଜିଛି ।

କହିଲା ବେଳକୁ କହନ୍ତି ଆମର

    ସରପଞ୍ଚ ନିଜ ଲୋକ

ଆମକୁ ନ ମିଳି ତୁମକୁ ମିଳିବ 

    କେମିତି ଭାବୁଛ ଧିକ୍ ।

ରାଜନୀତି ଖେଳ ପ୍ରବଚନ ଭଲ

    ସତେକି ସେମାନେ ହିରୋ

ଭଦ୍ର ପୋଷାକର ଖୋଳପା ଭିତରେ

    ଥାଆନ୍ତି ସେ ପକ୍କା ଚୋର ।

ମିଛ କଥା କହି ଲୋକଙ୍କୁ ଭଣ୍ଡେଇ

     କରନ୍ତି ଠକାମୀ କେତେ

ପ୍ରବଚନ ଦେବା ଭୁଲନ୍ତିନି ଜମା

    କହନ୍ତି ଯାହାକୁ ଯେତେ ।      

ନେତା ପ୍ରବଚନ ଶୁଣିବାର ପାଇଁ 

    ଯାଆନ୍ତି ନି କେହି ସତେ

ମଦ ମାଂସ ଟିକେ ଖାଇବାର ପାଇଁ 

   ବାଇକ୍ ଗଡାନ୍ତି କେତେ ।

ରାଜନୀତି ପ୍ରବଚନ ଏବେ ଥାଉ

    ଧର୍ମ ପ୍ରବଚନ ଶୁଣ

ଧର୍ମର ନାମରେ କଳଙ୍କ ଭରନ୍ତି 

    କେତେ ସାଧୁ ସନ୍ଥ ଗଣ ।

କହନ୍ତି ପ୍ରକାରେ କରନ୍ତି ପ୍ରକାରେ

    ଲୋକ ଦେଖାଣିଆ ସେହି

ଟିଭି ନାଚ ଠାରୁ ଦୂରେ ରୁହ କହି

    ନିଜେ ଦେଖୁଥାନ୍ତି ରହି ।

ପିତା ମାତା ସେବା କର ତୁମେ ତାହା

    ସବୁଠାରୁ ବଡ ଧର୍ମ

ନିଜେ ପରିବାର ଛାଡି ଆସି କାହିଁ 

   ସେ କରୁଥାନ୍ତି କୁକୁର୍ମ ।

ଲୋଭ ମୋହ ମାୟା ଛାଡନ୍ତିନି ସେହି

    ଯାଆନ୍ତି ଅଧର୍ମ ମାର୍ଗେ

ଜଳ ଦାନ ଦିଅ ଲୋକଙ୍କୁ କହନ୍ତି 

   ପୋଖରୀ ପୋତନ୍ତି ବେଗେ ।

ବୃକ୍ଷକୁ ଛେଦନ ଦେଖନ୍ତି ସପନ

    ରାଜନୀତି ପଛେ ଧାଇଁ 

ତିଆରି କରନ୍ତି ବିରାଟ ପ୍ରାସାଦ

    ରହନ୍ତି ବିଳାସ ଯାଇ ।

ସାଧୁ ସନ୍ଥ ଭଲ ଦ୍ୟନ୍ତି ପ୍ରବଚନ

    ଶୁଣି ପେଟ ପୂରି ଯାଏ

ଅସତ୍ୟର ମୁଖା ସାମ୍ନାକୁ ଆସିଲେ

    ହୃଦେ ଘୁଣା ଆସି ଥାଏ ।

ପ୍ରବଚନ ଶୁଣିବାକୁ ଭଲ ଲାଗେ

    ମନ ନେଉଥାଏ ମୋହି

ଲାଗୁଥାଏ ସତେ କଣ୍ଠେ ବସି ମାତା

    ପୁରାଣ ଦିଅନ୍ତି କହି ।

ପ୍ରବଚନ ଦିଅ ମନା ନାହିଁ ଜମା

    ନିଜେ ସତ୍ୟ ପଥେ ଥିବ

ଏ ଜଗତେ ଯଶ ଖ୍ୟାତି ବଢୁଥିବ

    ସମ୍ମାନ ଯେ ପାଉଥିବ ।

ପ୍ରବଚନ ଦେବା ବଡ କଥା ନୁହେଁ 

    ଶିଶୁ ମଧ୍ୟ ଦେଇ ପରେ

କର୍ମର କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦେଖେଇ ଯେ ପାରେ

    ବଡ ସିଏ ଜଗତରେ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract