Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

ନ୍ୟାୟାଧୀଶର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ

ନ୍ୟାୟାଧୀଶର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ

1 min
350


ପୃଥିବୀଟା କେବେ କାହାକୁ ସତରେ

ଲାଗେ କି ନୂଆ

ସେ‌ହିପରି ସୂର୍ଯ୍ୟ, ଚନ୍ଦ୍ର, ତାରା, ପାହାଡ଼ 

ଲାଗେନି ତ ନୂଆ ।


ଲାଗେନି ଯେଉଁପରି ଆକାଶ, ସାଗର

ପାଣି, ପବନ ନୂଆ

ସେହିପରି ବିଚାରପତି ଏହି ସମାଜରେ 

ନୂହନ୍ତି ବି ନୂଆ ।


ଯେତେ ଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏଇ ମଣିଷ ସମାଜ

ତିଷ୍ଠି ରହିଥିଵ

ମଣିଷ ମଣିଷ ଭିତରେ ହିଁସା କଳି ତକରାଳ 

ନିଶ୍ଚୟ ରହିଛି ରହିଵ ।


କଳି ଗଣ୍ଡଗୋଳ ସମାଧାନ ପାଇଁ ବିଚାରପତି 

ମାନଙ୍କ ଦରକାର ହେବ

ବିଚାରପତି ନିରପେକ୍ଷ ନିଷ୍ପତ୍ତିରେ ଶାନ୍ତିରେ 

ସମାଜ ଚାଲି ପାରିବ ।


ଶାସନ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଆଇନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ହୁଏ 

ସର୍ବଦା ପଥ ପ୍ରଦର୍ଶକ

ଠିକ୍ ବାଟରେ ଶାନ୍ତି ମଧ୍ୟରେ ଚାଲିବାକୁ ତ 

ଆଇନ ସହାୟକ ।


ଶାସନର ଗତିଧାରା ଆଇନର ଧାରା

ବାଟରେ ଯିବା ପାଇଁ 

ବିଚାରପତି ତାହାର ରକ୍ଷକ ଭାବେ

ଅଛନ୍ତି ରହି ।


ବିଚାରପତିର ମନ ହୃଦୟରେ ଥିଲେ 

ବାଛ ବିଚାର

ପ୍ରକୃତ ବିଚାର ନହୋଇ ମୃତ୍ୟୁ ହୁଏ

ନ୍ୟାୟ ଅଧିକାରର ।


ବିଚାରପତିର ମନ ହୃଦୟରେ ଥିଲେ 

ଧର୍ମ ଓ ଜାତିର ବିକାର

ପ୍ରକୃତ ନ୍ୟାୟ ନମିଳିଲେ ବୃଦ୍ଧି ହୁଏ

ସମାଜରେ ଅତ୍ୟାଚାର ।


ରକ୍ଷା କରିବା ମାନବ ବlଦକୁ ଆମର ସମସ୍ତ

ଅନୁସନ୍ଧିତ୍ସାରେ ଓ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଭାବନାରେ

ସର୍ବସାଧାରଣ ସମ୍ପତ୍ତିର ରକ୍ଷା କେବଳ ସମ୍ଭବ 

ହିଂସା ମନୋଭାବ ପରିତ୍ୟାଗ ପରେ ।


ଯଦି ନ୍ୟାୟାଧୀଶର ବୈଜ୍ଞାନିକ ଭାବନା 

ମନ ମଧ୍ୟରେ ନରହିବ

ଦେଶ ଧ୍ୱଂସ ଆଡ଼କୁ ଗତି କରିବ ଯଦି 

ମତାନ୍ଧତା କୁସଂସ୍କାରରେ ଭର୍ତ୍ତି ରହିବ ।


ନ୍ୟାୟାଧୀଶର ନିରପେକ୍ଷତାରେ ସମ୍ବିଧାନ 

ପ୍ରଦତ୍ତ ଯେତେ ନୂଆ ଆଶା

ନୂଆ ସକାଳର ସୂର୍ଯ୍ୟ ଉଦୟ ଓ ଉନ୍ମାଦନା 

ହେଉଛି ନାଗରିକର ଭରସା   ।


ସର୍ବେ ଭବନ୍ତୁ ସୁଖି ବିଶ୍ୱାସର କୋଣାର୍କ ମନ୍ଦିର 

ଗଢ଼ିବା ଅଛି ବରିଷ୍ଠ ବିନ୍ଧାଣୀ ପାଶେ

ତେଣୁ ହେ ନ୍ୟାୟାଧୀଶଵୃନ୍ଦ, ରଖ ସମ୍ମାନେ 

ମରିବା କାପୁରୁଷ ନୋହି ଭାବନା ଆଶେ ।


ହେ ନ୍ୟାୟାଧୀଶଵୃନ୍ଦ, ସମ୍ବିଧାନ ମାନି ଚାଲିବା 

ଆଦର୍ଶ ଓ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଆପଣଙ୍କର ହେଉ

ସତ୍ ବିଚାର, ଧର୍ମ ଅଧର୍ମ, ପାପ ପୁଣ୍ୟ, ଦୟାବାନ୍ ନ୍ୟାୟପରାୟଣ ଭାବନା ମନେ ରହୁ ।


ଯେଉଁ ମହନୀୟ ଆଦର୍ଶ ଗୁଡିକ ଜ୍ୟୋତି ଦେଇ

ଥିଲା ଆମର ସ୍ୱାଧୀନତା ସଂଗ୍ରାମକୁ

ଆମର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ, ପାଳନ କରିଵା ହେଉ ସେହି 

ମହନୀୟ ଆଦର୍ଶ ଗୁଡ଼ିକୁ ।


ଧର୍ମ, ଜାତି, ଭାଷା ନେଇ ସରବ ଭେଦ ଭାବ

 ଭୁଲି ଐକ୍ୟ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିବା,

ଅନେକରେ ବିଭିନ୍ନତାରେ ଐକ୍ୟର ଭାବନାରେ ଆମ ସାର୍ଵଭୌମତ୍ୱ ସଂହତି ସୁରକ୍ଷିତ ରଖିବା ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract