Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jayashree Maharana

Tragedy Others

4  

Jayashree Maharana

Tragedy Others

ନୁହେଁ ମୁଁ ମାତୃଦ୍ରୋହୀ

ନୁହେଁ ମୁଁ ମାତୃଦ୍ରୋହୀ

1 min
8


ନିୟତିର ଚକ୍ରାନ୍ତରେ 

ଜନ୍ମନେଲି ଏକ ଗରିବ ପରିବାରରେ

ଦୁଃଖ କରିନି

ଜୀବନକୁ କରିନି ଘୃଣା ।


ସହିଛି ପଥର ପରି

ପେଟର ଭୋକ ମେଣ୍ଟାଇଛି

ମୁନ୍ଦିଏ ପାଣିରେ ।


ଝଡ଼ ତୋଫାନ ପରେ

ସଜାଡ଼ିଛି କୁଡ଼ିଆକୁ ନିଜ ହାତରେ ।


ବୟସ ବଢ଼ିଲା

ଯୌବନର ମୋହରେ

ଦେଖିଲି ସପନ ।


ସଂସାରର ନିୟମ ମାନି

ଗଢିଲି ପରିବାର ।


ସ୍ଥିର କଲି ସେମାନଙ୍କୁ

ସହିବାକୁ ଦେବି ନାହିଁ ମୋ ପରି ଯନ୍ତ୍ରଣା 

ଏଣେ ତେଣେ ଖୋଜିଲି କର୍ମ 

ହତାଶ ହୋଇ ମଧ୍ୟ

ହରାଇନଥିଲି ନିଜ ଉପରେ ବିଶ୍ୱାସ ।


ଚାଲିଗଲି ଅନ୍ୟରାଇଜ

ଖଟିଲି ନିଜ ରକ୍ତ ବୁହାଇ

ଦିନସାରା ,

ସନ୍ଧ୍ୟାରେ କେଇଟା ଟଙ୍କା ମୁଠାଇ

ଫେରୁଥିଲି ବସାକୁ ।


ଖର୍ଚ୍ଚ ପରେ ବଳକା ଅର୍ଥକୁ ସଞ୍ଚୁଥିଲି

ପରିବାର ପାଇଁ ,

ସାହସ ଦେଇଥିଲି ସ୍ତ୍ରୀ କୁ,

ପିଲାଙ୍କୁ ମଣିଷ କରିବା

ଦୂରେଇ ଦେବା ଦୁଃଖର କାଳିମାକୁ ।


ଅର୍ଥ ଲୋଭରେ ନୁହେଁ,

ଵିବେକ ହରାଇ ନୁହେଁ,

ନିଜ ପରିବାର ମୁହଁରେ ଟିକିଏ ଖୁସି ପାଇଁ

ଦୂରେଇଗଲି ମାଆ କୋଳରୁ,

ନିଜ ବାହୁ ଆଉ ଭଗବାନଙ୍କ ଉପରେ ଭରସା କରି ।


ଦୃଢ଼ କଣ୍ଠରେ କହୁଛି

ନୁହେଁ ମୁଁ ମାତୃଦ୍ରୋହୀ,

ମାଆକୁ ପ୍ରାଣ ଭରି ଭଲପାଉଥିବା

ଅସହାୟ ଶ୍ରମିକଟିଏ ।


ଦିଅନା ମୋତେ ପ୍ରବାସୀର ଆଖ୍ୟା

ଚାହେଁନା ଅନୁକମ୍ପା

ଚାହେଁ କେବଳ ଅଧିକାର 

ଚାହେଁ ଶାନ୍ତିରେ ,ସମ୍ମାନରେ ବଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy