Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sudeshna Pradhan

Fantasy Inspirational Children

3  

Sudeshna Pradhan

Fantasy Inspirational Children

ନବ ବରଷ

ନବ ବରଷ

1 min
152


ନବ ବରଷ, କାହାମନେ ଦିଏ ଅତି ହରଷ, 

          ଆଉ କାହାମନେ ଦୁଃଖ,         

 ଅତୀତ ସହିତ ଦୁଃଖ ଚାଲିଯାଉ,   

              ସମସ୍ତେ ପାଆନ୍ତୁ ସୁଖ ।


        ସ୍ୱାଗତମ କର ଠାକୁର ପାଖରେ, 

                 ହୃଦୟର ଦୀପ ଜାଳି,  

         କ୍ଷଣିକ ଆନନ୍ଦ ପାଇଁ ଆନଜୀଵ, 

                  ଅଚିରେ ନଦିଅ ବଳି ।


       ଅଲଗା କରନି ପାଦପରୁ ପୁଷ୍ପ, 

                  ଶୋଭିତ ହେଉ ତା ଡାଳେ,    

      ପୁଷ୍ପମୟ ହେବ ଜୀବନ ସଭିଙ୍କ,  

                     ମନର ପୁଲକ ଧାରେ ।

    

            କାଲିଥିଲା ଯିଏ ନବରୂପଧାରୀ, 

                ଆଜି ସେ ତ ପୁରାତନ,   

          ଆଜି ଯେ ନବୀନ ଭବିଷ୍ୟତେ ପୁଣି,    

                 ସାଜିବ ସତ୍ୱା ବିହୀନ ।

         

ସମୟ ସ୍ରୋତରେ ଜୀବନ ନଈ ବି,    

               ଏମିତି ହିଁ ଯାଏ ବହି,          

 ନବ ଶିଶୁ ପାଇଁ ଯେତିକି ଆନନ୍ଦ,  

                  ବୃଦ୍ଧା ବୟସରେ ନାହିଁ ।


       ନୂତନ ପୋଷାକ, ପାଇଣ ଆନନ୍ଦେ,  

                 ପୁରାତନ ଦିଅ ଫିଙ୍ଗି, 

          ପୁରାତନ ଗୁଣ ଗାରିମାକୁ ଭୁଲି, 

                  ଦିଅନି ହୃଦୟ ଭାଙ୍ଗି ।


           ନବ ବରଷଟି ସବୁଜୀବ ପାଇଁ, 

                   ସୁଖଦ,ସ୍ୱଚ୍ଛନ୍ଦ ହେଉ,

             କ୍ଷୁଧାର୍ତ୍ତକୁ ଖାଦ୍ୟ, ନିବସ୍ତ୍ରକୁ ବସ୍ତ୍ର,

                  ଦାନେ ମନ ଧ୍ୟାନ ରହୁ ।


          ଧରଣୀ ପେନୁର, ସଂସାର ଉଦ୍ୟାନେ,

                  ଆମେ ସବୁ ପୁଷ୍ପଲତା,

          ରଙ୍ଗ ଆଉ ବାସ ଭିନ୍ନରେ 'ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ' 

                 ବଢାଏ ଆମ ଏକତା ।

  

      ପୁଷ୍ପ ଗୁଚ୍ଛ ମଧ୍ୟେ ମଉଳାଫୁଲଟେ,    

               ଆନନ୍ଦ କରଇ ନାଶ,

      ଜନସମାଗାମେ ଦୁଃଖୀ ଜନ ଥାଇ,     

               କେମିତି ହୁଅ ହରଷ ?    

 

   ଖୁସି ବିତରଣେ ସୁଖୀ ହେଉ ଧରା,   

                 ପୁଲକିତ ସର୍ବ ଜନ,    

    ନବ ବରଷଟି ଆନନ୍ଦରେ ବିତୁ,     

                  କରି ସଦା ଭଲ କର୍ମ ।

   

   ବାରୁଦ ଜଳାଇ ବାୟୁମଣ୍ଡଳକୁ  

                    କରନି ଦୂଷିତ ଆଉ, 

  ଦୂଷିତ ହୋଇଲେ ପରିବେଶ ଆମ,   

                   ପ୍ରକୃତି ସାଧିବ ଦାଉ ।

    

   ନବ ବରଷକୁ ସ୍ବାଗତମ୍ କର, 

                   ବାଣ୍ଟିଣ ସେନେହ ପ୍ରେମ, 

   ଖୁସିରେ ରହିଲେ ଜାତି ଭାଇ ଆମ,

                      ସନ୍ତୋଷ ହେବ ଜୀବନ ।

  

    ନବ ବରଷରେ ନବ ତରୁଟିଏ,    

                       ଆସରେ ଦେବା ଲଗାଇ,              ପ୍ରକୃତି ପାଇଁ ଏ ଉପହାର ହେବ,   

                         ଜୀବଦାନ ଜୀବ ପାଇଁ ।

 

ଆମ ପରିବେଶ ସଫାରଖି ଆମେ,

                        କରିଲେ ଆମ ସୁରକ୍ଷା,              ନବ ବରଷଟି ଖୁସିମୟ ହେବ,   

                          ସମସ୍ତେ ପାଇଲେ ଶିକ୍ଷା ।


 ଜଗତର ନାଥ କାଳିଆ ସାଆନ୍ତ, 

                          ସଭିଙ୍କୁ ସହାୟ ହୁଅ, 

  ସବୁ ବରଷ ସଭିଙ୍କର ପାଇଁ,   

                          ସାଜୁ ସଦା ନବମୟ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Fantasy