Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Birakishore Nayak

Tragedy Fantasy Inspirational

5  

Birakishore Nayak

Tragedy Fantasy Inspirational

ଏ ମାଟିର ଏକ ଅଗ୍ନିଶିଖା

ଏ ମାଟିର ଏକ ଅଗ୍ନିଶିଖା

1 min
481



ଦେଶର ସ୍ୱରାଜ ପାଇଁ ଲଢ଼ିଥିଲେ

     ସତେ କି ଅଗ୍ନି ଶିଖା,

ଯୁବକ ପ୍ରାଣରେ ନେଇଥିଲେ ସିଏ

     ଦେଶ ପ୍ରୀତିର ଦୀକ୍ଷା |

ତାରୁଣ୍ୟ ତାଙ୍କର ଚେଇଁ ଉଠିଥିଲା

     ଦୁର୍ବାର ଥିଲା ଗତି,

ଅହିଂସାରେ ତାଙ୍କ ବିଶ୍ୱାସ ନଥିଲା

     ପ୍ରତିହିଂସାର ମତି |

ସ୍ୱାଧୀନତା କେବେ ଭିକ୍ଷାରେ ମିଳେନା

     ଥିଲା ଯେ ତାଙ୍କ ମତ,

ପ୍ରତି ମଣିଷର ଅଧିକାର ତାହା

     ବାସ୍ତବ ଜନ୍ମଗତ |

ପଞ୍ଜାବ ମାଟିରେ ହୋଇଥିଲେ ଜନ୍ମ

      ବlଲ୍ୟୁ ସ୍ୱାଧୀନଚେତା,

ଇଂରେଜ ମାନଙ୍କ ଅନ୍ୟାୟ ଶାସନେ

      ଜାଗିଲା ପ୍ରତିହିଂସା |

ଉଣେଇଶି ଶହ ସାତ ମସିହା ଯେ

      ତାଙ୍କ ଜନ୍ମର ବର୍ଷ,

ସେପ୍ଟେମ୍ବର ମାସ ସତlଇଶି ଦିନ

      ହୋଇଥିଲେ ଭୂମିଷ୍ଠ |

ମାତା ବିଦ୍ୟାବନ୍ତୀ ପିତାଙ୍କର ନାମ

      କିସାନ ସିଂହ ସାଧୁ,

ସାତ ସନ୍ତାନରେ ଦ୍ଵିତୀୟ ଥିଲେ ସେ

      ଭଗତ ସିଂହ ସାଧୁ |

ହତ୍ୟା ଅପରାଧ କରିଥିଲେ ସିଏ

      ଦେଶ ସ୍ୱାଧୀନତା ପାଇଁ,

ଦେଶର ଶତ୍ରୁକୁ ହତ୍ୟା କଲେ ତାହା

      ଅପରାଧ ହୁଏ ନାହିଁ |

ଇଂରେଜ ଶାସକ ଫାଶୀଦଣ୍ଡ ଦେଲେ

      ଦେଖିଲେ ନେତୃଗଣ,

ପ୍ରତିବାଦ କାହା ତୁଣ୍ଡରେ ନଥିଲା

      ଥିଲା ଭିକ୍ଷୁକ ମନ |

ସମାଜବାଦର ସ୍ବପ୍ନ ଦେଖିଥିଲେ

      ସପନ ଭାଙ୍ଗିଗଲା,

ସହିଦ ହେଲେସେ ଦେଶ ମାତୃକାର

      ଦୀପ ଟେ ଲିଭିଥିଲା |

ଉଣେଇଶି ଶହ ଏକତିରିଶି ର

      ମାର୍ଚ୍ଚ ମାସ ତେଇଶି,

ଭଗତ ସିଂହ ଯେ ଲାହୋର ଜେଲ ରେ

      ବରିଲେ ହସି ଫାଶୀ |

ଭାରତେ ପାଳିତ ସହିଦ ଦିବସ 

      ତାଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ଦିନ,

ପ୍ରତି ଭାରତୀୟ ସ୍ମୃତି ରୋମନ୍ଥନ

      କରି ଢାଳେ ସମ୍ମାନ |


   


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy