Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Classics

4  

Sarojini Mishra

Classics

ମୁଁ ନୁହେଁ ମୁଁ

ମୁଁ ନୁହେଁ ମୁଁ

1 min
411


ଶବ୍ଦର ରଙ୍ଗରେ ରଙ୍ଗାୟିତ ପରା

ଜୀବନର ଇନ୍ଦ୍ରଧନୁ

ମୁଁ କି ସତରେ ମୁଁ ହୋଇ ଅଛି

ନିରବେ ଭାବଇ ପ୍ରଭୁ ।


ତୁମେ ଦେଲ ପରା ମଣିଷ ଜନମ

ମୋ ମାତାଙ୍କୁ ପାତ୍ର କଲ

ବିନ୍ଦୁକୁ ସିନ୍ଧୁରେ ମିଶାଇବା କଥା

ତୁମେ କାନେ କହିଥିଲ ।


ତୁମ ପ୍ରେମେ ମୁହିଁ ବିଭୋର ଥିଲି ହେ

ହାତ ଯୋଡି ରହିଥିଲି

ନାଡି , ପିଙ୍ଗଳା ଓ ପାଣି ମଧ୍ୟେ ରହି

ତୁମକୁ ଯେ ଭାବୁ ଥିଲି ।


ବାହାରକୁ ଆସି ଶବ୍ଦ ଲହରୀରେ

ନିଜକୁ ଭସାଇ ଦେଲି

ଶବ୍ଦ ମାନଙ୍କର ଅପୂର୍ବ ଆଶ୍ଳେଷେ

ଜୀବନକୁ ସଜାଇଲି ।


ଶବ୍ଦ ପୁଞ୍ଜ ମଧ୍ଯୁ ସଂସାର ପାଇଲି

ଜୀବନ ବଦଳିଗଲା

ସଂସାର ଜାଲରେ ମାୟା ଓ ମୋହରେ

ଭାବ ମୋ ଆହୂତି ହେଲା ।


ମୋର ମୋର କହି ମୁଁ ତ୍ଵକୁ ନେଇ

ମିଛ ଅହମିକା କଲି

ପଥ ହୁଡ଼ି ମୁହିଁ ଧନ ଅରଜନେ

କେତେ ପାପ ଅରଜିଲି ।


ମାୟା ମରିଚୀକା ପଛେ ଧାଇଁ ଧାଇଁ

ଅଣନିଃଶ୍ବାସୀ ମୁଁ ହେଲି

ଜୀବନ ସାୟାହ୍ନେ ଏକା ହୋଇଗଲି

ଯନ୍ତ୍ରଣା ନିଜେ କିଣିଲି ।


ମଣିଷ ଜନମ ଅମୂଲ୍ୟ ଜନମ

ଆଜି ମୁହିଁ ଭାବୁ ଅଛି

ମା' ଗରଭର ମନ୍ତ୍ର କଥା ପ୍ରଭୁ

ମନେ ମୁଁ ପକାଉଅଛି ।


ମୋ ଶରୀର ମୋର ସାଥେ ରହିଲାନି

ମନ ବି ଦୁର୍ବଳ ହେଲା

ବିବେକ ମୋହର ହଜି ଯାଇଥିଲା

ଆଣିବାର ଇଚ୍ଛା ଥିଲା ।


ନିଜକୁ ପଚ଼ାରେ ଶାନ୍ତ ହୋଇ ମୁହିଁ

ପଛକୁ ମୁଁ ଚାହିଁ ଦେଖେ

ମୁଁ ଆଜି ପ୍ରଭୁ ମୁଁ ହୋଇନାହିଁ

ଏ କଥା ମନରେ ହେଜେ ।


ଆଜି ମୁଁ କହୁଛି ମୁଁ ନୁହେଁ ମୁଁ

ତୁମ ଦାନେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ।

ଆଶିଷ ଦିଅ ହେ ମୋ କଳା ଠାକୁର

ବିବେକ ନ ହେଉ ବଣା ।


ମନେ ବଳ ଦିଅ ତୁମ ଏ ଶରୀର

ସମର୍ପିତ ହେଉ ଥାଉ

ଦୁନିଆକୁ ନିଜ ପରିବାର ଭାବି

ସୁକର୍ମେ ଏ ଜନ୍ମ ବିତୁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics