Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Jena

Abstract Inspirational

4  

Sarojini Jena

Abstract Inspirational

ମୋ ଗାଁ ହସୁଛି

ମୋ ଗାଁ ହସୁଛି

1 min
407


ବାଇଶି ମୌଜା ଦ୍ବିପାଞ୍ଚଳେ ମଧ୍ୟେ

                 ଆମ ଗାଁ ବାସନ୍ଦରା,

ପିଲାଦିନ କଥା ମନେ ପଡିଗଲେ

                  ଲାଗଇ ସବୁ ନିଆରା ।


ଗାଁ ଚାରି ପାଖ ସବୁଜ ବଳୟ

                 କ୍ଷେତ ଜମି ହସୁଥାଏ,

ଗାଁ ଚଷା ପୁଅ କାନ୍ଧେ ହଳ ଧରି

                 କ୍ଷେତ କୁ ସେ ଚାଲିଯାଏ ।


ମନ୍ଦିର ପୋଖରୀ ଦୋକାନ ବଜାର

                 ଗାଁ ମଧ୍ୟେ ଶୋଭା ପାଏ,

ଗାଁ ରଙ୍ଗମଞ୍ଚ ପାଲା ମେଳା ମହୋତ୍ସବେ

                 ସଭିଙ୍କ ର ଭେଟ ହୁଏ ।


ଦଶହରା ଦୋଳ ପାଳନ ହୁଅଇ

                 ଗାଁ ଭାରି ହସୁଥାଏ,

ବିଦେଶରୁ ପୁଅ ଲେଉଟି ଆସନ୍ତି

                 ଗାଁ ମହମହ ବାସୁଥାଏ ।


ଗାଁ ଝିଅ ସବୁ ରଜ ସଜବାଜେ

                ଦୋଳିରେ ସେ ଝୁଲୁଥାଏ,

ପୋଡ଼ ପିଠା ଖାଇ ଅଳତା ଲଗାଇ

                ସଭିଙ୍କ ପରାଣ ମୋହେ ।


କୁମାର ପୂର୍ଣ୍ଣମୀ ଗଜ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ପୂଜା

                ପାଳନ ହୁଅଇ ଗାଁରେ,

ଅନ୍ଧାର ରାତିରେ ଲୁଚକାଳି ଖେଳ

                ଭାରି ସେତ ମଜା ଦିଏରେ ।


କାର୍ତ୍ତିକ ମାସରେ ପଞ୍ଚୁକ ଆସିଲେ

               ମା ଚଉରା ପୂଜଇ ବିଧିରେ,

ପୋଖରୀ ମୁଣ୍ଡରେ ଗାଁ ଝିଅ ମିଳି

               ବାଲୁଙ୍କା ଗଢି ଥାଏରେ ।


ଗାଁ ପୁଅ ସବୁ ପୋଖରୀ ରେ ବୁଡି

               କଇଁ ଫୁଲ ତୋଳି ଥାଏରେ,

କାର୍ତ୍ତିକ ପୂର୍ଣ୍ଣମୀ ନଈ ଘାଟେ ଯାଇ

               ବୋଇତ ମେଲାଣି ଦିଏରେ ।


ପିଲାଦିନ ସବୁ ହେଲାତ ସପନ

               ପୁରୁଣା ଦିନ ହଜିଲାରେ,

ସେଇ ଦିନ ସବୁ ମନରେ ଭାସୁଛି

               ମନରେ ଭାଳେଣି ପଡ଼େରେ ।


ତଥାପି ମୋ ଗାଁ ହସୁଛି ହସିବ

                ଧରି ହୃତ ପରମ୍ପରା ରେ,

ସବୁ ଗାଁ ଠାରୁ ନାଆଁ ଟା ତାର

                ଲାଗଇ ନିଆରା ନିଆରାରେ l


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract