Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nirmala Nayak

Abstract Tragedy Classics

3  

Nirmala Nayak

Abstract Tragedy Classics

ମଣିଷ ଆଜି ଅଭୟାରଣ୍ୟ ଖୋଜୁଛି

ମଣିଷ ଆଜି ଅଭୟାରଣ୍ୟ ଖୋଜୁଛି

1 min
321



ନୀଳ ଆକାଶେ 

ଉଡ଼ାଜାହାଜ ଉଡ଼ୁନି 

ଦେଶ... ବିଦେଶ ରେ 

ରହିଗଲେ --

ବେତାର କୌଶଳୀ --

ଯନ୍ତ୍ରୀ--ବିଶ୍ୱକର୍ମା --

ଜ୍ଞାନୀ ଜନ ମାନେ 

ସ୍ଥିର-- ଆଜି --ଆକାଶମାର୍ଗ 

ଆତଯାତ ସ୍ଥଗିତ ରହିଗଲା |

ଛାତିର କୋହକୁ 

ଆଖିର ଲୁହରେ ଭରି 

ଦେଶ ବିଦେଶ ରେ 

ରହି କରୁଛି ରୋଦନ |

ପିତାମାତା --ବଂଧୁ --

ଜ୍ଞାତି କୁଟୁମ୍ବଙ୍କ 'ଚିତାଭଷ୍ମ '

ଦେଖୁଛି ସେ ---

ଦୂରଦର୍ଶନ ବାର୍ତ୍ତାରେ 

ଦର୍ଶକ ସାଜି |

ଆଖିର ଲୁହ, ଆଖିରେ ମାରିମାରି 

ସେଠାରେ ମରି.. ମରି 

ସେ ବଂଚିଛି |

ମୋ ଦେଶ କାହିଁ 

କେତେ ଦୂର ବୋଲି କହୁଛି |

ରାଜରାସ୍ତାରେ 

ମଟର ଚକ ଗଡ଼ୁନି 

ରେଳଗାଡ଼ି ରେ ଲୋକ

 ଯାତାୟାତ ହେଉନି |

କେତେ ଦୂର ଯେ ମୋ ରାଜ୍ୟ 

ଆଖି ଆଉ ପାଉନି |

ବାହୁଡ଼ିଲେ ପ୍ରବାସ --ପ୍ରବାସୀନି 

ପ୍ରବାସବାସୀ ପଥଯାତ୍ରୀ ସାଜି 

"ପ୍ରୋଷିତ"ଓ ପ୍ରୋଷିତାନୀ 

ନିର୍ଜନ ରାସ୍ତାର... 

ପଥିକ ସାଜି 

ନିଜ ଭିଜା ମାଟିର 

ମମତା ଡାକୁଛି ଆଜି |

ବଂଚିବା ପାଇଁ 

ଆଖି ଟେକି ଚାହୁଁଛି 

ରାସ୍ତାକଡ଼ରେ 

ଥକା ମାରି ବସି ବସି ଆସୁଛି |

ଗାମୁଛାରେ ମୁହଁର ଝାଳ 

ବସି ବସି ପୋଛୁଛି |

ଗାଁ ତା'ର ଘୁଂଚି... ଘୁଂଚି ଯାଉଛି |

 ଚାହୁଁ--ଚାହୁଁ --ଗାଁ ତାର ଦିଶିଲା 

'ବାପା' ତାର ଆସିଲା 

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି କହିଲା 

ଧନରେ ମନ ଦୁଃଖ କରନା 

ବସା ବାନ୍ଧିଛି---

"ମହାମାରୀ କରୋନା" |

"ସଙ୍ଘବଦ୍ଧବାସ" କୋବିଡ କେନ୍ଦ୍ର 

ସରକାର ଖୋଲିଛି --

ଚଉଦ ଦିନ ସେଠାରେ କର ବାସ, 

ଚଉଦ ଦିନ ଯେବେ ବିତିବ 

ଘର ଦ୍ୱାର ମୁହଁ ଦିଶିବ |

ତୋ' ମା ତୋ ସାଙ୍ଗେ ମିଶିବ 

ଆଖିରୁ ଲୁହ ପୋଛିଲା 

'ଘର' ପାଖକୁ ଯାଇ ଫେରିଲା 

'କୋବିଡ କେନ୍ଦ୍ର' ରେ ପଶିଲା |


                    


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract