Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prasanna Kumar Madala

Abstract Tragedy

3  

Prasanna Kumar Madala

Abstract Tragedy

ମନ ଯାଉଥାଏ ପୋଡ଼ି

ମନ ଯାଉଥାଏ ପୋଡ଼ି

1 min
371


କଳ୍ପନା ରାଜ୍ୟରେ    ସ୍ବପ୍ନ ବୁଣିଥିଲି

ମହଲ ଗଢିବା ପାଇଁ

ସଜବାଜ ହୋଇ   ଭାବିବା ଆଗରୁ

ଭ୍ରମରେ ପଡିଲି ଯାଇ

ପଛରେ କାହାକୁ ପାଇ

ଅଚାନକ ଦେଖି     ଚମକି ପଡ଼ିଲି

ଥିଲା ମାତ୍ର ମୋର ଛାଇ ।


ଏତେଦିନ ପରେ  ଜୀବନ ମୋଡରେ

ହୋଇଥିଲା ଯିଏ ଠିଆ

ଜୀବନ ସାଥିର    ସାନ୍ନିଧ୍ୟରେ ଭାବ

ହେଉଥିଲା ଦିଆନିଆ

ଥିଲା ବୋଧେ ତା'ର ପ୍ରିୟା

ଲାଜରେ ଝାଉଁଳି    ଥରି ଉଠୁଥିଲା

ପୁରୁଷର ଦମ୍ଭ ହିଆ ।


ଚେତା ଫେରିପାଇ ଦେଖିଲା ବେଳକୁ

ଅସଜଡା ମୋର ଘର

ଆକାଂକ୍ଷାର ପକ୍ଷୀ  ଉଡିଗଲା ଦୂରେ

ଛାଡିଦେଇ ଝଡାପର

କହିଗଲା କିଛି କର

ବନ୍ଧୁର ପଥରେ    ଆଗେଇ ଯିବାକୁ

ନିଜକୁ ସମ୍ଭାଳି ଧର ।


ଯାହା କିଛି ଥିଲା    ସଜାଡି ଚାଲିଲି

ଦୁର୍ଗମ ଥିଲା ମୋ' ବାଟ

ସିଏ ଚାଲିଥିଲା    ସହଜେ ଆଗକୁ

ଦେଖାଇ ଆପଣା ଥାଟ

ପୁରୁଷ ବୋଲି ତା' ଆଣ୍ଟ

ସରଳ ସୁଗମ     ପଥେ ବଢିଯାଏ

ପାରି ହୋଇ ନାନା ଘାଟ ।


ପୁନର୍ବାର ଥରେ  ଭେଟ ହେଲା ଯହିଁ

ଏକା ଯାଉଥିଲି ଚଳି

ପୁରୁଣା କଥାକୁ    ଘାଣ୍ଟି ଆଉଥରେ

ସବିନୟ କରେ ଅଳି

ରହିଥାନ୍ତି ରାଣୀ ଭଳି

ମୋର ହାତ ଧରି  ଜୀଇଁଥାନ୍ତା କାଳେ

ସୁଖରେ ଏହାଠୁ ବଳି ।


ମନ ଗହୀରରେ    ଓହ୍ଲାଇ ସେଦିନ

ହେଲି ପୁଣି ବିଚଳିତ

ଖାଲଢିପ କେତେ  ଆଖି ସାମନାରେ

କରୁଥିଲା ଭୟଭୀତ

ଜୀବନର ହାରଜିତ

ନଥିଲେ କି ଥିଲେ   କାହା ସହ କିଏ

ହୋଇଥାନ୍ତା କେଉଁ ହିତ !


କିଛିଦିନ ପରେ  ଶୁଣିଲି ସେ' କାଳେ

ଲଢୁଛି ମରଣ ସଙ୍ଗେ

ଜୀବନ ଯାତ୍ରାରେ   ବ୍ୟାଧିଗ୍ରସ୍ତ ସିଏ

ପରାହତ କେଉଁ ଅଙ୍ଗେ

ଅସ୍ଥିରତା କୂଳ ଲଙ୍ଘେ

ହସି ପାରିଲିନି     କାନ୍ଦି ପାରିଲିନି

ଜୀଇଁ ନପାରଇ ଢଙ୍ଗେ ।


ପରିଶେଷେ ଯାଇ  ଠିଆ ହୋଇଗଲି

ପରମପିତାଙ୍କ ଦ୍ବାରେ

ଅଭୀଷ୍ଟ ସାଧନେ  ଭୋଗରାଗ ଦେଇ

ଅଦୃଷ୍ଟ ଭାବନା ଭାରେ

ମହାକାଳ ଯେବେ ହାରେ

ଭାବିବସେ କେଉଁ ସଂଯୋଗ ବଳରେ

ମାରୁ ମାରୁ ସିଏ ତାରେ ।


ବଦଳି ଯିବା ତ    ସଂସାର ନିୟମ

ଜୀବନର ଗତି ଖର

ଖବର ନଥାଇ     ତଥାପି ଜାଣିଛି

ନାହିଁ ଆଉ ପୂର୍ବ ଡର

ଭଲରେ ଚାଲିଛି ଘର

ଅଲଗା ଅଲଗା     ବାଟ ତ ପଡିଛି

କିଏ ନିଜ କିଏ ପର ?


ଦୂର ଲକ୍ଷ୍ୟ ଯାଏଁ   ଚାଲୁ ଚାଲୁ ବାଟ

ବାରମ୍ବାର ଯାଏ ମୋଡି

କଦବା କେଉଁଠି   ନୂଆ ବାଟ ଆସି

ହୋଇ ଯାଉଥାଏ ଯୋଡ଼ି

ସହଯାତ୍ରୀଟିଏ ଲୋଡି

ମନୁପୁତ୍ର ଯେବେ   ଛଳମୁଖା ସାଜେ

ମନ ଯାଉଥାଏ ପୋଡି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract