Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bharatabandhu Biswal

Tragedy Inspirational Others

4.0  

Bharatabandhu Biswal

Tragedy Inspirational Others

ମାୟା ସ°ସାର

ମାୟା ସ°ସାର

1 min
509


ଧନ ମାନ ରୂପ କ୍ଷମତାର ମୋହେ

ମଣିଷ ହେଉଛି ଅନ୍ଧ

ହରାଇ ବିବେକ ନିଜ ଜ୍ଞାନ ବୁଦ୍ଧି

କରୁଛି ନାନା ଅକର୍ମ ।


ଆପଣା ସ°ସ୍କାର ଆଚାର ବିଚାରୁ

ହେଉଅଛି ପଥ ଭ୍ରଷ୍ଟ

ପଡି ଯାଉଅଛି ମିଛ ମାୟା ଜାଲେ

ସୁରା ମଦ୍ୟ ପାନେ ଲିପ୍ତ ।


ଅବକ୍ଷୟ ହୁଏ ନୀତି ମୂଲ୍ୟବୋଧ

କ୍ଷଣିକ ସୁଖ ନିମିତ୍ତ

ମଣିଷ ହରାଇ ହିତାହିତ ବୁଦ୍ଧି

ଆଦର୍ଶ ସଙ୍କଟ ଦୁଷ୍ଟ ।


ସ୍ୱାର୍ଥ ପାଇଁ ସିଏ ହେଉଛି ବିଚ୍ୟୁତ

ଧରମ କର୍ମ ସୁପଥୁ

ମାନୁନାହିଁ କିଛି ସୀମା ସରହଦ

ଚାହୁଁଛି ମୋ ପୁଞ୍ଜି ବଢୁ ।


ଗାଡ଼ି କୋଠାବାଡି ବାହ୍ୟ ଚାକଚକ୍ୟେ

ଦେଖାଏ ନିଜ ବଡିମା

ମିଳେ ନାହିଁ ଶାନ୍ତି ହୃଦୟ ଅନ୍ତରେ

ବଢ଼ି ଯାଏ ଦୁଖଃ ସିନା ।


ଏ ମାୟା ସ°ସାରେ ସବୁ ତ ଭେଳିକି

କେହି ନୁହେଁ ଆପଣାର

ଆସିଛି ମଣିଷ ଫେରିବ ଏକାକୀ

ବୋହି ନେବ ନାହିଁ ଧନ ।


ଛାଡି ଲୋଭ ମୋହ ସ୍ୱଧର୍ମ ସ୍ୱକର୍ମେ

ଅଧ୍ୟାତ୍ମେ ଦେଇ ସୁମତି

ସେବା ଉପକାରେ ଅରଜିଲେ ପୁଣ୍ୟ

ଆତ୍ମା ଲଭିବ ସଦଗତି ।

 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy