Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

LALIT MOHAN DASH

Abstract Inspirational

4  

LALIT MOHAN DASH

Abstract Inspirational

କୁନିଝିଅର ପ୍ରାର୍ଥନା

କୁନିଝିଅର ପ୍ରାର୍ଥନା

2 mins
293


କୁନି-ଝିଅଟିଏ ମନ୍ଦିରକୁ ଆସେ

ଅଟକେ ନାଇଁ ସେ କେଉଁଦିନ,

ଆଖିବୁଜି ବସେ ପ୍ରଭୂଙ୍କ ଆଗରେ

ଧୀରେ କରେ କିଛି ଉଚ୍ଚାରଣ ।


ଦୁଇହାତଯୋଡି ବସିଥାଏ ସିଏ

କିଛି-କ୍ଷଣପରେ ଆଖିଖୋଲେ,

ମୁଣ୍ଡିଆଟେ ମାରି ଫେରିଯାଏ ପୁଣି

ଧାଇଁ ଲୁଚିଯାଏ ନିମିଷରେ ।


ପୂଜାରୀ ଦେଖିଲେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହେଲେ

ଭାବିଲେ ଏ ଝିଅ କରେ କିସ ?

ଜାଣିତ ନଥିବ ପ୍ରାର୍ଥନା ସେ କିଛି

ଜାଣି ବି ନଥିଵ ଭକ୍ତି-ରସ ।


ଦିନେ ତାକୁ ଜଗି ରହିଲେ ପୂଜାରୀ

ଝିଅଟି ଆସିଲା ଖରତରେ,

ନିତିଦିନଭଳି ପ୍ରାର୍ଥନା ସାରି ସେ

ବାହାରିଲା ପୁଣି ତରତରେ।


ଆସିଲେ ପୂଜାରୀ ପାଖକୁ ତାହାର

ତା' ମୁଣ୍ଡେ ରଖିଲେ ନିଜ ହାତ,

କହିଲେ ମାଆରେ ! ମନ୍ଦିରକୁ ଆସି

କଅଣ କରୁଛୁ ? କହ ସତ ।


ଝିଅଟି କହିଲା ପ୍ରାର୍ଥନା କରୁଛି

ଠାକୁରଙ୍କ ଆଗେ ହାତଯୋଡି,

ତୁ କ'ଣ ଜାଣିଛୁ ପ୍ରାର୍ଥନାର ମନ୍ତ୍ର ?

କହ ଝିଅ ! ମତେ ସତକରି।


ଜାଣିନାହିଁ କିଛି ପ୍ରାର୍ଥନାର ମନ୍ତ୍ର

ଜାଣିନି ପ୍ରାର୍ଥନା ଵିଧି କିଛି,

ବର୍ଣ୍ଣମାଳାର ଅକ୍ଷର ବ୍ୟତିତ

ଜାଣିନାହିଁ ମୁଁ ଯେ ଆଉ କିଛି ।


କିମିତି କରୁଛୁ ପ୍ରାର୍ଥନା ତେଵେ ତୁ ?

ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟରେ ସିଏ ପଚାରିଲେ ।

ବର୍ଣ୍ଣମାଳାର ଅକ୍ଷରସବୁ ମୁଁ

ଠାକୁରଙ୍କ ଆଗେ ନିତି ବୋଲେ ।


ସାତଟି ଥର ମୁଁ ଆବୄତ୍ତି କରୁଛି

ବର୍ଣ୍ଣମାଳାର ସବୁ ଅକ୍ଷର,

ଯୋଡି ଦୁଇ ହାତ କହୁଛି ପ୍ରଭୂ-ହେ !

ପ୍ରାର୍ଥନା ଜାଣିନି ମୁଁ ତୁମର ।


ଯେଉଁଥିରେ ତୁମେ ଖୁସିହେବ ନାଥ !

ସେହି ମନ୍ତ୍ର ସିନା ଜାଣିନାହିଁ,

ବର୍ଣ୍ଣମାଳାର ଅକ୍ଷର ସବୁକୁ

ତୁମ ଆଗେ ରଖିଛି ସଜାଇ ।


ଯେଉଁ ପ୍ରାର୍ଥନାରେ ତୁମ ଖୁସି ପ୍ରଭୂ !

ଏଇ ଅକ୍ଷରରୁ ନିଅ ଵାଛି,

ସେଇଟି ମୋହର ପ୍ରାର୍ଥାନା ହେ ପ୍ରଭୂ !

ଅଭିଳାଷ ନାହିଁ ଆଉ କିଛି ।


ତନ୍ମୟ ହେଲେ ପୂଜାରୀ ସେଦିନ

କୁନି-ଝିଅଟିର କଥା ଶୁଣି,

କହିଲେ ମାଆଲୋ ! ଶିଖାଇଲୁ ଯାହା

ଆଜିଯାଏ ନଥିଲି ମୁଁ ଜାଣି ।


ପ୍ରଭୂଙ୍କୁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବା ପାଇଁ ତ

ମନ୍ତ୍ର ଯନ୍ତ୍ର କିଛି ଲୋଡାନାହିଁ,

ଲୋଡା ଖାଲି ଏକ ଛଳଛଳ ମନ

କୂଟିଳତା ଯାକୁ ଛୁଇଁନାହିଁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract