Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anupama Sahu

Abstract Action

4  

Anupama Sahu

Abstract Action

କ୍ରୋଧର ନିଆଁ

କ୍ରୋଧର ନିଆଁ

1 min
260



ଲୋଭାତ୍ ଭଵତି ସଂମୋହମ୍

ସଂମୋହାତ୍‌ ସ୍କୃତି ବିଭ୍ରମ

ସ୍ମୃତି ଭ୍ରନ୍‌ଶାତ୍ ବୁଦ୍ଧି ନାଶ

ବୁଦ୍ଧି ନାଶାତ୍ ପ୍ରଣଶ୍ୟତି ।


ଜଗତ ବକ୍ଷରେ 

ବିଧାତାର ବରେ

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏ ମାନବ ଜାତି,

ସବୁ ପ୍ରାଣୀଠାରୁ 

ଅଟଇ ସେ ଗରୁ

ସଦାଶୟ ଦୃଢମତି ।


ଆହାର ବିହାର 

ନିଦ୍ରାଭୟଙ୍କର

ମୈଥୁନ କରମ ଚାରି,

ପଶୁ ଓ ମଣିଷ 

ମଧ୍ୟରେ ବିଶେଷ

ସମାଜେ ଶାସ୍ତ୍ର ବିଚାରି ।


ଲୋଭରୁ ସଂମୋହେ 

ଜାତ ହୁଏ ଦେହେ

ସଂମୋହରୁ ସ୍ମୃତିଭ୍ରମ,

ସ୍ମୃତିଭ୍ରମ ହେଲେ

ବୁଦ୍ଧି ନାଶେ ହେଳେ

ବୁଦ୍ଧି ନାଶେ ନିଏ ଯମ ।


କ୍ରୋଧହୁଏ ଜାତ

ମନରେ ସତତ

କାମନା ଅପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଲେ,

ବାସନା ଚକ୍ରରେ

ମାନବ ଭ୍ରମରେ

ହିତାହିତ ଜ୍ଞାନ ଭୁଲେ ।


ସେ ଶତ୍ରୁ ପରମ 

ଭୁଲେ ନାମଧାମ

ସଂପର୍କ ସେନେହ ପ୍ରୀତି,

କ୍ଷଣିକରେ ନାଶି

ବିବେକକୁ ଧ୍ଵଂସି

ପଶୁ ଭାବନାରେ ମାତି ।


ନିଆଁଯେଉଁ ପରି

ନାଶେ ଗ୍ରାମପୁରୀ

ନିମିଷେ ନକରି ଡେରି,

କ୍ରୋଧକୁ ଆୟତ୍ତ

ନ କରେ ମହତ

ଜନ ହୁଏ ତଥା ସରି ।


ବୁଦ୍ଧି ଜ୍ଞାନ ନାଶେ

କ୍ରୋଧର ଆବେଶେ

ଚକ୍ଷୁ ଅନ୍ଧ ହୋଇଯାଏ,

ସ୍ଥାନ କାଳ ପାତ୍ର

ବିଚାର ଅନ୍ତତଃ

ନରହେ ମାନବ ଦେହେ ।


ମସ୍ତିଷ୍କ ଆମର

ହୋଇ ସ୍ୱାର୍ଥପର

ମନର ଘୋଡାରେ ବସେ

ଯାବତ ଦୁଷ୍କର୍ମ

କରଇ ଉଦ୍ୟମ

ନିଜର ସ୍ଵାର୍ଥର ବଶେ ।


ଧନ ଲୋଭ ଭୋଗ

ଆଣଇ ଦୁର୍ଯୋଗ

ସୁଖ ପ୍ରାପ୍ତି ଆଶା ପାଇଁ

ଏ ସାର ଜନମ

ଜୀବନ ଧରମ

କିଛି ଆଉ ଦିଶେନାହିଁ ।


କେତେଦିନ ଆମେ

ଏଇ ଧରାଧାମେ

ବଂଚିରହିଅବା ଥିବା 

କାଳ ପୂରି ଯିବ

ଯମ ଧରିନେବ

ଅମର ପୁରକୁ ଯିବା ।


ଅମୃତ ସନ୍ତାନ

ସୁଖର ସନ୍ଧାନ

ନିମନ୍ତେ ହୋଇ ବ୍ୟାକୁଳ,

ତା କ୍ରୋଧର ନିଆଁ

ଜାଳେ ଏ ଦୁନିଆଁ

ଫେରେନାହିଁ ଆଉ ବେଳ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract