Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Madhusmita Prusty

Tragedy Inspirational

3.8  

Madhusmita Prusty

Tragedy Inspirational

ଜଙ୍ଗଲ ନିଆଁ

ଜଙ୍ଗଲ ନିଆଁ

1 min
190


କେଜାଣି କାହିଁକି ଏ ମଣିଷ ଆଜି

ଏତେ ସ୍ୱାର୍ଥପର ସାଜେ,

ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥଛଡ଼ା ଦିଶୁନାହିଁ କିଛି

ନିଜ ବୈରୀ ହୁଏ ନିଜେ |


ସୃଷ୍ଟି ସଂଚାଳନ ପାଇଁ ଯେ ଈଶ୍ୱର

ପ୍ରକୃତି କଲେ ଉତ୍ପତ୍ତି,

ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥପାଇଁ ଏ ମଣିଷ ଆଜି

ଜାଳୁଛି ଦୈବୀ ସମ୍ପତ୍ତି |


ଅଧିକାର ନାହିଁ କେଉଁ ମାନବର

କାହାକୁ ଦେବାକୁ ଦୁଃଖ,

ଜଙ୍ଗଲ ଜଳିଲେ ପ୍ରଳୟ ଆସିବ

ପ୍ରକୃତି କରିବ କୋପ |


କେତେଯେ ବିପତ୍ତି ସୃଷ୍ଟିକୁ ଆସୁଛି

ସବୁ ଦେଖି ହୁଏ ଅନ୍ଧ,

ସବୁଜାଣି ଘୋର ସଙ୍କଟ ଡାକୁଛି

ମନରେ ନରଖି ଦ୍ୱନ୍ଦ |


ସେଦିନ ଆସିବ ଯେଉଁଦିନ ସବୁ

ଜଙ୍ଗଲଟି ହେବ ପଦା,

ହିଂସ୍ର ପାଲଟିବେ ବନ୍ୟ ଜୀବଜନ୍ତୁ

ବାସହରା ହୋଇ ସଦା |


ମଣିଷ ଆହାର ଭୁଞ୍ଜିବେ ସେ ନୀତି

ଗାଆଁ ସହରକୁ ଆସି,

ସେତେବେଳେ ବୁଦ୍ଧି କାମ ନକରିବ

ପ୍ରମାଦ ଗଣିବ ବସି |


ତାତିବ ଧରଣୀ ଡହଡହ ହୋଇ

ଫାଟିବ ଧରିତ୍ରୀ ଭୂଇଁ,

ଅଗ୍ନି ଉଦ୍ଗିରଣ ଭୂମିରେ କମ୍ପନ

ସୁନାମି ଆସିବ ଧାଇଁ |


ସବୁଜାଣି ଏଇ ଅନ୍ଧ ଦୁନିଆଁରେ

ଚେତନା ଜାଗ୍ରତ ନାହିଁ,

ଆଉ କି ବିପତ୍ତି ଆସିବା ପାଇଁକି

ପ୍ରତୀକ୍ଷା କରିଛି ରହି |


ସୁଧୁରି ଯାଅରେ ମାନବ ସମାଜ

ଡାକନା ମହା ବିପତ୍ତି,

ଜଙ୍ଗଲ ନିଆଁକୁ ଆୟତ୍ତକୁ ଆଣି

ବଞ୍ଚାଅ ଭୂମି ସମ୍ପତ୍ତି |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy