Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ହୋଲି

ହୋଲି

1 min
292



ବସନ୍ତ ଆସିଲେ ଫଗୁଣ ଆସଇ

   ଆସିଥାଏ ରଙ୍ଗ ହୋଲି

ଛୋଟ ଠାରୁ ବଡ ବୁଢା ଠାରୁ ବୁଢୀ 

   ରଙ୍ଗରେ ହୋନ୍ତି ରଙ୍ଗୋଲୀ ।

ରଙ୍ଗ ପିଚିକାରୀ ହାତରେ ଧରିଣ 

   ମାରିଥାନ୍ତି ରଙ୍ଗ ହୋଲି

ଆନନ୍ଦ ବିଭୋର ହୋଇ ଖେଳି ଥାନ୍ତି 

   ଭେଦ ଭାବ ସବୁ ଭୁଲି ।

ଏଇ ରଙ୍ଗ ହୋଲି ଦ୍ବାପର ଯୁଗରେ 

    ଖେଳି ଥିଲେ ନନ୍ଦ ଲାଲା

ଗୋପ ବୃନ୍ଦାବନେ ଗୋପୀଙ୍କ ସାଥିରେ

     କରୁ ଥିଲେ ରାସ ଲୀଳା ।

ଗୋପ ବାଳକକୁ ସଙ୍ଗତରେ ଧରି

    ସଙ୍ଗରେ ରୋହିଣୀ ସୂତ

ରାଧା ସହିତରେ ଗୋପୀଙ୍କ ସାଥିରେ

    ଖେଳେ ମାତିଲେ ବହୁତ ।

ଲଉଡି ଖେଳିଲେ ହାତେ ବଡି ଧରି

   ମାରି ଦେଲେ ରଙ୍ଗ ହୋଲି

ବଇଁଶୀ ସୁରରେ ହୋଇଲେ ବିଭୋର

   ଖେଳିଲେ ସେ ରଙ୍ଗ ହୋଲି ।

କାହ୍ନୁ ବାହୁ ଡୋରେ ଛନ୍ଦି ହେଇ ରାଧା

     ଅବିରକୁ ଦେଲେ ବୋଳି

ରଙ୍ଗ ପିଚିକାରୀ କାହ୍ନୁ ମାରିଦେଲେ

   ଲାଜରେ ରାଧା ଝାଉଁଳି ।

ଗୋପ ଦାଣ୍ଡେ ରାଧା ଧାଇଁ ବୁଲୁ ଥାନ୍ତି 

    ପଛେ ପଛେ କଳା କାହ୍ନୁ 

ଫଗୁ ଅବିରରେ ଗୋଧୋଇ ଦେଲେ ସେ

    ଭିଜିଗଲା ରାଧା ତନୁ ।

କଥାରେ ରହିଛି କଂସକୁ ମାରିଲେ

    ମଥୁରାକୁ କୃଷ୍ଣ ଯାଇ

କଂସ ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ହୋଲି ସେ ଖେଳିଲେ

    ମଥୁରା ନଗରେ ସେଇ ।

ଆଉ କିଏ କହେ ସତ୍ୟର ଯୁଗରୁ

   ଏଇ ହୋଲି ପ୍ରଚଳିତ 

କିମ୍ବଦନ୍ତୀ ତାର ପ୍ରମାଣ କରିଛି 

    ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତ ଦିଏ ବହୁତ ।

ପ୍ରହ୍ଲାଦ ମାରିବା ପାଇଁ ହିରାଣାକ୍ଷ

    ଚକ୍ରାନ୍ତ ବହେ କରିଲା

ଭଗ୍ନି ହୋଲିକାକୁ ଡକେଇ ପଠେଇ

   ପୋଡିବା ବ୍ୟବସ୍ଥା କଲା ।

ହୋଲିକା ଦହନ କରି ଦେଲେ ପ୍ରଭୁ

    ଭକ୍ତକୁ ବଞ୍ଚେଇ ଥିଲେ

ସେଇ ଦିନୁ ହୋଲି ଖେଳ ହେଉଅଛି

    ପୁରାଣ କହଇ ଭଲେ ।

ଯିଏ ଯାହା କହୁ ଯୁକ୍ତି ତର୍କ ନାହିଁ 

     ଗୋଟିଏ କଥା ନିଶ୍ଚତ 

ହୋଲି ଖେଳ ପ୍ରଭୁ ନିଜେ ଖେଳି ଥିଲେ

    ଖେଳୁଛେ ଆମେ ବହୁତ ।

ଡିଜେକୁ ବଜେଇ ମାରି ପିଚିକାରୀ 

   ନାଚ ଗୀତେ ଯାନ୍ତି ଖେଳି 

ସପତ ରଙ୍ଗରେ ଖେଳ ଜମୁଥାଏ

    ଦାଣ୍ଡ ପଡଇ ଉଛୁଳି ।

ବରଷକୁ ଥରେ ଆସେ ରଙ୍ଗ ହୋଲି

     କେତେ ଖୁସି ଲାଗୁ ଥାଏ

ଏଇ ରଙ୍ଗ ହୋଲି ଏମିତି ଗୋଟିଏ 

    ସବୁରି ମନକୁ ଛୁଏଁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract