Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rabindra kumar Sahoo

Abstract Tragedy

4  

Rabindra kumar Sahoo

Abstract Tragedy

ଗରିବର ଶୀତ

ଗରିବର ଶୀତ

1 min
228


  

 କେତେ ଆଣେ ଭୀତ

  କେତେ ଅସ୍ଥିର ତା ଚିତ୍ତ

   ଗରିବର ଶୀତ ।

  

  ଅସୁମାରୀ କଷ୍ଟ 

    ଯନ୍ତ୍ରଣା ଅନେକ

  ପାଏ ପୁଣି ମନେ

   ଅସଂଖ୍ୟ ଆତଙ୍କ

  ଦୁଶ୍ଚିନ୍ତା କୁ ଚିନ୍ତା ରେ

   କଟେ ତା'ର ଦିନ ନିତ୍ୟ

  ଗରିବର ଶୀତ ।


   ଧନୀ ପାଇଁ ହିତ

   ବିଳାସ ବ୍ୟସନେ

   କାଟେ ଦିନ ତା'ର ତ

  ଖୁସି ରେ ଶୁଅଇ

   ଆରାମ କରଇ

   ଶୀତ ଧନୀ ପାଇଁ 

    ଉଷ୍ମ ଯନ୍ତ୍ର ପବନ ଖାଇ

   କମ୍ବଳ ଚଦର ତଳେ

    ଶରୀର କୁ ତା'ର ଢାଙ୍କି ଦିଏ ତ

    ଆନନ୍ଦ ମୁଖର ଭାବେ 

    ଏ ସମୟ ତା'ର କରେ

      କାଳାତିପାତ 

   ଦୁଃସମୟ ଅଟେ ଗରିବ ପାଇଁ ତ

    ଗରିବର ଶୀତ ଆଣି ଦିଏ 

      ତା ମନେ ହୃଦେ ଭୀତ ।


     ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ଅଟେ

    ଜୀବନ ତା ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜର୍ଜରିତ

     ନ ମିଳେ ତାକୁ ତ

     ଦାମୀ ଶୀତବସ୍ତ୍ର

    ନିଦ ହଜାଏ ତା'ର

     ସେ ଗରିବର ଶୀତ ।


    ସେ ଦଳିତ ସେ ଶୋଷିତ

    ଶୋଷଣ କଷଣେ ଗରିବୀ ଭିତରେ

     ତା ଜୀବନ ଜୀଏଁ ତ

   ନାହିଁ ନାହିଁ ର ସଂସାର ଭିତରେ

     ତା ଜୀବନ ଜୀବିକା

    କରେ ଅତିବାହିତ

     ତା ଜୀବନ ଅଟେ ଦୁଃସ୍ଥ

     ସେ ଗରିବ ଗରିବୀ ତା

     ଜୀବନ ର ମିତ

    ଶୀତ ଅଟେ ତା ପାଇଁ ଭୀତ

    ସେ ଗରିବର ଶୀତ ।

 

  ସେ ଶାନ୍ତ ସେ ଶାନ୍ତିର ଦୂତ

  ଗରିବୀ ତା ପାଇଁ ଆଶୀର୍ବାଦ ଅବା

  ଅଭିଶାପ ସେ କଥା ସେ ବୁଝେନି ତ

   ନିରାଡ଼ମ୍ବର ନିରଳସ

    ତା ଜୀବନ ରହସ୍ୟ

  ଗରୀବି ଅଟଇ ତା ପାଇଁ ସତ୍ୟ

   ସରଳ ନିଷ୍କପଟ ମଣିଷ ଟେ ସେ

   ସେ ଗରିବ 

   ତା'ର ନ ଥାଏ କିଛି ମାନ ମହତ

  ହାଡ ଭଙ୍ଗା ଶୀତେ 

   ନିଜ ଜୀବନ ର ମୂଲ୍ୟକୁ

    ସେ ବୁଝିଥାଏ ତ

  ଦୁଃଖ ଯନ୍ତ୍ରଣାଦାୟକ ଅଟେ

    ତା ପାଇଁ ସେ ଗରିବର ଶୀତ ।


  ଚାହିଁଲେ ବି କରି ପାରେ ନା ସେ କିଛି

  ସେ ନିରୁପାୟ ଅଟେ ତା ଜୀବନ ନିରୁତ୍ସାହିତ

   ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ଭୋଗିବା ପାଇଁ ତା ଜନ୍ମ ତ

  ଏ ସମାଜ ସାମାଜିକ ବ୍ୟବସ୍ଥା

   କରେନି ତା ପ୍ରତି ଦୃଷ୍ଟିପାତ

   ସେ ନୁହେଁ କି ଅମୃତ ର ସନ୍ତାନ

    ତା ପାଇଁ କି ହୁଏନାହିଁ 

    ଏ ଦେଶ ଏ ସମାଜ କିଛି ଉପକୃତ

   ତଥାପି ବଞ୍ଚୁଛି ସେ ହୋଇ ଅବହେଳିତ

    ବ୍ୟାଧି କଷ୍ଟ ମଧ୍ୟେ ବଞ୍ଚୁଛି ଗରିବ

    ଶାସନ ପ୍ରଶାସନ କଳର ନାହିଁ ନିଘା

    ବଞ୍ଚେ ସେ ଗରିବ ହୋଇ ନିଷ୍ପେସିତ

    ଶୀତ ସେ ଶୀତ ।



   



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract