Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଗାନ୍ଧୀ

ଗାନ୍ଧୀ

2 mins
234



ହେ ଜାତିର ପିତା ମହାତ୍ମାଗାନ୍ଧୀ ମୋ

   କରୁଅଛି ପ୍ରଣିପାତ 

କେମିତି ଚାଲିଛି ତୁମର ଶାସନ

   ଦେଖ ରହିଣ ସ୍ବର୍ଗେତ ।

ଅହିଂସା ନୀତିଟି ବଦଳି ଯାଇଛି

    ହିଂସାରେ ତୋଳିଛି ଘର

ଭୟଙ୍କର ରୂପ ଧାରଣ କରିଛି

    ଚାରି ଆଡେ ହାହାକାର ।

ରାଜନୀତି ଖେଳ ସାଜି ଅଛି କାଳ

   ହେଇଛି ଅରଜକତା

ମନମୁଖୀ ଏଠି ଚାଲିଛି ଶାସନ

    ଡରାନ୍ତି ଆମର ନେତା ।

ଗାନ୍ଧୀବାଦୀ ଏଠି ଲୋପ ପାଇଅଛି

    ଏକଛତ୍ର ଚାଲି ଅଛି

ନୀରିହ ଜନତା ଦୁଃଖ କଷ୍ଟେ ପଡି

    ଭାଗ୍ୟକୁ ତା ନିନ୍ଦୁ ଅଛି ।

ରାମ ରାଜ୍ୟ ତୁମ ଲୋପ ପାଇଗଲା

     ଚାଲେ ଦୁର୍ନୀତି ଶାସନ 

ଅନ୍ୟାୟ ଅସତ୍ୟ ଅଧର୍ମ ପଥରେ

    କରନ୍ତି ସର୍ବେ ଗମନ ।

ନିଃସ୍ବାର୍ଥପରର ମାର୍ଗ ଛାଡି ଦେଇ

    ସ୍ୱାର୍ଥରେ ସବୁ ଚାଲନ୍ତି 

ପରୋପକାର ଭୁଲି ଯାଇ ସର୍ବେ

    ଅପକର୍ମେ ମାତି ଥାନ୍ତି ।

କେହି ଏଠି ଆଜି ସୁରକ୍ଷିତ ନୁହେଁ 

    ଡରି ଡରି ବଞ୍ଚୁ ଛନ୍ତି 

ଫିରିଙ୍ଗିଠୁ ବଳି ଅତି ଭୟାନକ

    ଶାସନ ସିଏ କରନ୍ତି ।

ତେଲିଆ ମୁଣ୍ଡରେ ତେଲ ବୋଳା ଯାଏ

    ନୁଖୁରା ବାଳ ଉଡୁଛି

ମୁହଁ ଯଦି ଥରେ ଖୋଲି ଦିଏ ସିଏ

    ରାସ୍ତାରୁ ହଟା ଯାଉଛି ।

ବିଦ୍ୟାଳୟେ ପିଲା ପଢୁଛନ୍ତି ପାଠ

    ବହି ପଢି ନ ପାରନ୍ତି 

ହେଲେ ସରକାର ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ 

   ଦରମା ଗଣି ଚାଲନ୍ତି ।

ନାରୀ ଅତ୍ୟାଚାର ବଢେ ଦିନୁ ଦିନ

   ନାରୀ ଉଦ୍ଦତ ହେଉଛି

କେତେବେଳେ ନେତା କାହାକୁ ନେଇଣ

   କେଉଁଠି ଥୋଇ ଦେଉଛି ।

ଲାଞ୍ଚ ଘୋର ଏଇ ଦୁନିଆରେ ଚାଲିଛି

    ପକେଟ୍ ଗରମ ହୁଏ

ତୁମ ରାମ ରାଜ୍ୟ ଲହୁ ଲୁହାଣରେ

    ଆସ ଦେଖିବ ଗାଧାଏ ।

କହନ୍ତି ପ୍ରକାରେ କରନ୍ତି ପ୍ରକାରେ

    ଆମ ରାଜ ନେତା ଏଇ

ଭରସା ବିଶ୍ୱାସ ନ ଥାଏ ତାଙ୍କଠି

    ଗରିବଙ୍କୁ ଯାନ୍ତି ଖାଇ ।

ଈର୍ଷା ପରାୟଣେ ଚାଲିଛି ଦୁନିଆ

   ସମସ୍ତେ ବୋଲାନ୍ତି ରାଜା

ନେତେମାମାନେ ହାତ ଅଗରେ ନଚାନ୍ତି

     ଦୁର୍ବଳ ଭୋଗନ୍ତି ସଜା ।

ଗାନ୍ଧୀବାଦି ଏଠି ଲୁଚି ସାରାଲାଣି

   ଗଲାଣି ଆଦର୍ଶ ନୀତି

କୂଟ ଚକ୍ରାନ୍ତରେ ଭରପୁର ସବୁ

   ଚାଲେ ବଢିଆ ଦୁର୍ନୀତି ।    

ତୁମ ଖଦି ଆଣ୍ଠୁ ନ ଲୁଚିବା ଲୁଗା

    ନାରୀ ପାଳନ କରନ୍ତି 

ଖଦିରେ ତିଆରି ନ ହେଉ ପଛକେ

    ଆଣ୍ଠୁ ଦେଖା ପିନ୍ଧୁ ଥାନ୍ତି ।

ଅକ୍ଟୋବର ଦୁଇ ତାରିଖରେ ତୁମେ

    ଧରା ଧାମେ ଅବତରୀ

ସ୍ୱାଧୀନ କରିଲ ଆମ ଏ ଭାରତ

    ଦେଲ ଓଠେ ହସ ଭରି ।

ସେଇ ହସ ଏବେ ଲୁହ ହେଇ ଝରେ

    ସବୁରି ଆଖି କୋଣରୁ

ହେ ଜାତିର ପିତା ଆସ ଆଉ ଥରେ

   ରକ୍ଷା କର ଏ କଷ୍ଟରୁ ।

ଅନ୍ୟାୟ ଅଧର୍ମ ଦେଖିବି ନାହିଁ ମୁଁ

   ପ୍ରଥମ ମାଙ୍କଡ କହେ

ଖରାପ କଥା ମୁଁ ନ ଶୁଣିବି କର୍ଣ୍ଣେ 

   କହି କାନେ ହାତ ଦିଏ ।

ଖରାପ କଥା ମୁଁ ନ ଭାଷିବି ତୁଣ୍ଡେ 

   ତୃତୀୟ ମାଙ୍କଡ଼ କହେ

ତିନିଟି ମାଙ୍କଡ଼ ତିନି ଗୋଟି କଥା

    କିଏ ଅବା ମାନୁ ଥାଏ ।

ତୁମ ତିନି ନିତି ବଦଳି ଗଲାଣି

    ଚାଲନ୍ତି ସେ ବିପରୀତେ

ଆଉ ଥରେ ବାପୁ ଆସି ଗଢିଯାଏ

   ରାମ ରାଜ୍ୟ ଏ ମରତେ ।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract