Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Smitarani Barik

Abstract

3  

Smitarani Barik

Abstract

ଦଗଦଗିଆ ଜଗନ୍ନାଥ

ଦଗଦଗିଆ ଜଗନ୍ନାଥ

1 min
163



ଓଡିଆଙ୍କ ଇଷ୍ଟ ତୁହି ପରା ପ୍ରଭୁ

    ଜଗତର ଜଗନ୍ନାଥ

କେଉଁ ଦୋଷ ଆମେ କରିଦେଲୁ କହ

    କରୋନା ଜଗିଛି ପଥ ?


ଡରି ଡରି ନିତି ବଞ୍ଚୁ ଅଛୁ ଆମେ

    ନିଜରଙ୍କୁ କରି ପର

ତଥାପି ଥମୁନି କାଳ ରାତ୍ରୀ ଏଠି

    ଛୁଟୁଛି ଲହୁର ଧାର ।


ଦଗାଦିଆ ତତେ କହେ ଏ ସଂସାର

    ନଥିଲି କାରଣ ଜାଣି

ଏତେରେ କପଟ କାହାଠୁ ଶିଖିଲୁ

   ଭକତ ଦୁଃଖ ନଶୁଣି ?


ଷାଠିଏ ପଉଠି ଖାଉଛୁ ନିଇତି

  ଭୋକେ ରହି ନାହୁଁ ଦିନେ

କିପରି ବୁଝିବୁ କ୍ଷୁଧାର ଜ୍ୱାଳା ତୁ

   କଣ ରଖିଛୁ ତୋ ମନେ ?


ଭକତ କାନ୍ଦୁଛି ବନ୍ଦୀ ଘରେ ରହି

   ହସୁଛୁ ତୁ ତୋ ଦେଉଳେ

କେତେ ଦିନ ଆଉ ଏମିତି କରିବୁ

   ସୁଖରେ ନରଖି ତିଳେ ।


ସାରା ବିଶ୍ୱ ଯଦି ଲୋପ ପାଇଯିବ

   ପୂଜିବ କିଏ ରେ ତତେ,

ଭୋକର ଯନ୍ତ୍ରଣା ସେବେ ତୁ ବୁଝିବୁ

   ଲୁହର ମୂଲ୍ୟ ବି କେତେ ?


କରୋନାର ଶେଷ ତୋ ପାଖରେ ଅଛି

   ତଥାପି ହସୁଛୁ ଦେଖି

କେତେ ଆଉ ଅନାଥ କରିବୁ କହ

   କରୋନା ସଂସାରେ ରଖି ?


ସୃଷ୍ଟିର ବିନାଶ ଯଦି ଚାହୁଁ ଅଛୁ 

  ଥରକରେ ଦେ ତୁ ମାରି

ଏମିତି ରୋଗରେ ଛଟ ପଟ ହୋଇ

   ବାଧୁଛି ସଭିଙ୍କୁ ଭାରି ।


ଅଧା ଗଢା ହେଲୁ ଛଳନା କରି ତୁ

   ସେବି ବ ଭାବି ସଂସାର

ଭକତ ସେବାର ଫାଇଦା ଉଠେଇ

    ଦେଲୁ ଭଲ ଉପହାର ।


ପାପ ପୂଣ୍ୟ ପରା ହିସାବ ରଖୁଛୁ

   ଇଏ କଣ ତୋର ନ୍ୟାୟ ?

ହାତରେ ନ ମାରି ଭାତରେ ମାରୁଛୁ

    ହୃଦୟରେ ଭରି ଭୟ ।


 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract