Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ

ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ

2 mins
402



ଓଡିଆ ଘରର ପର୍ବ ପରମ୍ପରା 

    ବାର ମାସେ ତେର ହୁଏ

ତାହାରି ଭିତରେ ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ 

    ପୁରୁଣା ସଂସ୍କୃତି ଇଏ ।


ଆଗକାଳରେ ତ ସାଧବମାନେ ଯେ

   ବୋଇତରେ ଯାଉ ଥିଲେ 

ଦେଶ ବିଦେଶରେ ବାଣିଜ୍ୟ ସେ କରି

   ଧନ ରତ୍ନ ଆଣୁ ଥିଲେ ।


ଯାଉଥିଲେ ସିଏ କାର୍ତ୍ତିକ ପୁଣି 

    ଫେରୁ ଥିଲେ ଆଷାଢରେ

ସାଧବ ବୋହୁଏ ବନ୍ଦାଉଣ ଥିଲେ

    ଯାଇ ସମୁଦ୍ର ତଟରେ ।


ହସ୍ତେ ଧରି ସିଏ ବନ୍ଦାଣ ଥାଳିଟି

     ହୁଳ ହୁଳି ଦେଉଥିଲେ

ନାରିକେଳ ସାଥେ ଧୂପ ଦୀପ ଜାଳି

    ବନ୍ଦାପନା କରୁଥିଲେ ।


ସେ ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ ଏବେବି ସମସ୍ତ 

     ହୃଦୟ ମନରେ ଅଛି 

ଖୁଲଣା ସୁନ୍ଦରୀ ସ୍ବାମୀ ଧନେଶ୍ବର

    କଥା କେ ଭୁଲି ପାରିଛି ।


ଅପୁତ୍ରିକ ବୋଲି ହାଡି କହନ୍ତେଣ

    ନିଜ ରାଜ୍ୟ ଛାଡି ଗଲେ

ସମୁଦ୍ର ଜଳରେ ବୋଇତ ମେଲି ସେ

     ଦୂର ଦେଶ ଚାଲି ଜଲେ ।


ହୃଦେ ଜଗନ୍ନାଥ ସୁମରିଲେ ଯେବେ 

    ମଙ୍ଗଳ କ୍ରୋଧିତ ହେଲେ

ସାଗର ଜଳରେ ପଦ୍ମ ଫୁଲ ଦେହେ 

    ମାତା ବିରାଜ କରିଲେ ।


ଏହି କଥା ଧନେଶ୍ବର କହନ୍ତେଣ

    ରାଜା ଆସି ପ୍ରବେଶିଲେ 

ରାଜା ଆସିବାର ଦେଖି ମା ମଙ୍ଗଳା

    ଜଳୁ ଅନ୍ତର୍ଦ୍ଧାନ ହେଲେ ।


ମିଛ କହୁଛନ୍ତି ଧନେଶ୍ବର ଭାବି

    ରାଜା ବନ୍ଦୀ କରି ନେଲେ

ଶ୍ରୀଧର କୁମର ଯାଇ ବୋଇତରେ

    ପିତାଙ୍କୁ ଆଣିଣ ଥିଲେ ।


ଖୁଦୁରୁକୁଣୀରେ ତଅପୋଇ ସାତ

     ଭାଇ ବୋଇତରେ ଗଲେ

ସାତ ବୋହୁ ଯାଇ ସାଗର ତୀରରେ

    ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ କଲେ ।


ସାଥେ ତଅପୋଇ ନେଇ ଯାଇଥିଲେ

    ଶ୍ରଦ୍ଧା, ସ୍ନେହ, ମମତାରେ 

ରାଣ୍ଡି ବ୍ରାହ୍ମଣୀର ଚକରରେ ପଡି

    ଅନୁଭ ଦେଲେ ସେ ଘରେ ।


ଖାଇବା ପିଇବା କିଛି ଦେଲେ ନାହିଁ 

    ବଣେ ଛେଳି ଜଗାଇଲେ

ସାନ ବୋହୁ ପାଳି ଦିନ ତଅପୋଇ 

    ଖାଇବାକୁ ପାଉଥିଲେ ।


ମାଆ ମଙ୍ଗଳାକୁ କରି ସୁମରଣା

   ଖୁଦୁରୁକୁଣୀ ସେ କଲେ 

ସେଇ ବୋଇତରେ ସାତ ଭାଇ ଫେରି

    ଭଉଣୀ କଷ୍ଟ ଦେଖିଲେ ।


ବୋଇତ ଭିତରେ ରଖି ତଅପୋଇ

    ଘରକୁ ବାରତା ଦେଲେ

ତଅପୋଇ ନେଇ ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ 

   କରିବ ଆସ ବୋଇଲେ ।


ନିଜକୁ ବଞ୍ଚେଇ ମିଛ କହି ସିଏ 

     ମଙ୍ଗେ ବୋଇତ ବନ୍ଦିଲେ

ମଙ୍ଗ କୋଣେ ମଙ୍ଗଳାଙ୍କ ସାଥେ ଥାଇ

    ନାକମାନ କାଟି ଥିଲେ ।


ସାନ ବୋହୁ ଦେଖି ହସ୍ତୁ ଛୁରୀ ଫିଙ୍ଗି

    ମଙ୍ଗଳାଙ୍କୁ ସୁମରିଲେ 

ମଙ୍ଗ କୋଣେ ମା ମଙ୍ଗଳା ବିରାଜ

     କିବଦନ୍ତୀ ଅଛି ଭଲେ ।


ମହା କାର୍ତ୍ତକର ପୁଣ୍ୟ ଧର୍ମ ମାସେ

     ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ ହୁଏ

ଆ କା ମା ବୈ ହୃଦେ କହି

      ଡଙ୍ଗା ସେ ଭସାଉ ଥାଏ ।


ସେଇ ପରମ୍ପରା ଏବେବି ରହିଛି

     ପ୍ରତି ଓଡିଆଙ୍କ ଘରେ

କାର୍ତ୍ତିକ ପୂର୍ଣ୍ଣିମା ଦିନ ବୁଡ ଦେଇ

     ଡଙ୍ଗା ଭସାଏ ଜଳରେ ।


ହୁଳହୁଳି ଧୂପ ଦୀପ ଆଲୋକରେ

      ଜଳାଶୟ ହସୁଥାଏ 

ଶହ ଶହ ଡଙ୍ଗା ବୋଇତ ଜଳରେ

       ଭାସି ମନ ମୋହି ନିଏ ।


ଏ ବୋଇତ ବନ୍ଦାଣ ଏବେବି ଓଡିଆ

     ଘରେ ପ୍ରଥା ପ୍ରଚଳିତ 

ଚରଣେ ଶରଣ ଦେବୁଲୋ ଜନନୀ

      ପାଦେ କରେ ପ୍ରଣିପାତ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract