Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SUJATA DAS

Abstract

4  

SUJATA DAS

Abstract

ବିକାଶ ବିନାଶ

ବିକାଶ ବିନାଶ

1 min
247


ମାଟି ମାଆ ଯେବେ

   ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲା

     ତା ଦେହେ ଜୀବନ ସତ୍ତା

ବଞ୍ଚିଵା ପାଇଁ କି

  ଖଞ୍ଜିଦେଇଥିଲା

    ଖାଦ୍ୟ ବାସ ନିରାପତ୍ତା ।


ବୃକ୍ଷ ଲତା ଦେହେ

  ଜାତି ଜାତି ଫଳ

    ଭୋଜନ ସାମଗ୍ରୀ ପାଇଁ

ମାଟି ଦେଲେ ତାଡି

   ଅମୃତର ଧାରା

     ତୃଷ୍ଣା ଯାଏ ଦୂର ହୋଇ ।


ମିଠା ମିଠା ତାର

   ସୁଶୀତଳ ବାଆ

     ଦେହରେ ପୁଲକ ଜାଗେ

ପକ୍ଷୀଙ୍କ କାକଳୀ

   ମଧୁର ରାଗିଣୀ

     ପ୍ରକୃତି ବିଭୋର ରାଗେ ।


ନାନା କୁସୁମରେ

  ସୁଶୋଭିତ ଦିଶେ

    ବାସନା ବିତରୀ ଯାଏ

ଅପରୂପ ଶୋଭା

  ମାଧୁର୍ଯ୍ୟରେ ଭରା

    ହୃଦୟ ବିଭୋର ହୁଏ ।


ପଶୁପକ୍ଷୀ କୀଟ

  ପତଙ୍ଗ ପାଇଁ କି

     ଖାଦ୍ୟ ଶୃଙ୍ଖଳ ତିଆରି

ବୁଝୁନି ମଣିଷ

   ଅହଂକାର ପାଇଁ

     ସାଜିଛି ନିଜ ବଇରୀ ।


ବିକାଶ ଆଳରେ

  କରୁଛି ଛଳନା

    ବିଜ୍ଞାନର ଦ୍ୱାହି ଦେଇ

ପ୍ରକୃତି ବିନାଶି

  ଗଢ଼େ ଶିଳ୍ପାୟନ

   ସ୍ୱାର୍ଥପର ଯାଏ ହୋଇ ।


ପ୍ରକୃତିର କ୍ରୋଧ

  ସହିବାକୁ ହେବ

    ନିୟମ ଯାଇଛି ଭୁଲି

ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥ ପାଇଁ

   ଧ୍ବଂସକୁ ଡାକିଛି

     ପ୍ରାଣ ଯାଇଛି ଦୋହଲି ।


ଦୁନିଆଟା ଖାଲି

   ଆମ ପାଇଁ ନୁହେଁ

     ପାଇନେ ଅମର ବର

ଆଖି ବୁଜିଦେଲେ

  ସବୁ ହଜିଯିବ

    ହୋଇଯିବ ସାତପର ।


ପଶୁପକ୍ଷୀ, ବୃକ୍ଷ

   କୀଟ ସରୀସୃପ

    ବନ୍ଧୁ ସଭିଏଁ ଆମରି

ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଅଥବା

  ପରୋକ୍ଷ ଭାବରେ

    ଉପକାର ଥାନ୍ତି କରି ।


ହସୁଛି ପ୍ରକୃତି

   ବିଦ୍ରୁପର ହସ

     ମଣିଷ ପତନ ଦେଖି

ପାରିବନି ଆଉ

  ବିଜ୍ଞାନ ପ୍ରୟୋଗେ

    ମହା ବିନାଶକୁ ରୋକି ।


ଦୟା, କ୍ଷମା, ସ୍ନେହ

  ଜୀବେ ଦୟା ଭାବ

    ସଦା ମନେ ଥିବା ରଖି

ପ୍ରକୃତି ନିୟମ

  ମାନିକି ଚଳିବା

     ହେବାନି ଜୀବନେ ଦୁଃଖୀ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract