Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Narendra Prasad Behera

Abstract

4  

Narendra Prasad Behera

Abstract

ବୀବେକୀ ଦିଏକି ଧୋକା

ବୀବେକୀ ଦିଏକି ଧୋକା

1 min
345


ଗର୍ବ ଅହଂକାରେ   ଚାଲିବା ମଣିଷ

      ମାନେ ନାହିଁ ବଡ଼ ସାନ

ଧନ ସମ୍ପତ୍ତିକୁ   ବଡ଼ ମନେକରି

    ନିଜକୁ ଭାବେ ମହାନ ।


ଯୌବନକୁ ମଣେ   ଅତି ଆପଣାର

     ସୁନ୍ଦରକୁ ଭାବେ ଜ୍ୟୋତି

ଥାଉ ଯେତେ ଗୁଣ  ପାଏନି ଆଦର

    କାନ୍ଦୁ ଥାଏ ଦିନ ରାତି ।


ଧନ ଓ ସମ୍ପତ୍ତି   ନୁହେଁ ଦୀର୍ଘସ୍ଥାୟୀ

     ତଥାପି କରୁଛି ଗର୍ବ

ଏକଥାକୁ କେବେ   ଦିଏନା ସେ ଧ୍ଯାନ

    ଯାହା ଦେଖୁଛନ୍ତି ସର୍ବ ।


ଧର୍ମ ଏକା ସିନା   ମହତ ପଣିଆ

    ଏକଥା ମନରେ ହେଜ

ଆଉ ସବୁ ବାକି   ଅଢେଇ ଦିନିଆ

   ବଢାଅନି କେବେ ତେଜ ।


ଆଜି ଏ ସମାଜେ  କେତେ ନରନାରୀ 

     ଧରାକୁ ସରା ମଣନ୍ତି

ପୂର୍ବ ପୁରୁଷଙ୍କ   କହିଥିବା କଥା

    କେବେ ହେଲେ ନ ମାନନ୍ତି ।


ଗରିବ କାନ୍ଦୁଛି  ଘରକୋଣେ ବସି

    ଅହଙ୍କାରୀ ହସେ ବସି

କେତେକ ସୁନ୍ଦରୀ ହସନ୍ତି  ପୁରୁଷକୁ ଦେଖି

    କହି ମୋ ପ୍ରେମରେ ଯାଅ ଫଶି ।


ସୁନ୍ଦର ପଣରେ   ବାନ୍ଧି ମୁଁ ରଖିଛି

     ଯାଇ ପାରିବନି ଖସି

ଖସିଯିବ ଯେବେ   ପଡିଯିବ ଛନ୍ଦି

    ପାଇଯିବ ତୁମେ ଫାଶୀ ।


ରାଜା ଜମିଦାର   ଯୁଗ ନାହିଁ ଆଉ

     ଏ ରାଜନୀତିର ଯୁଗ

ଅହଙ୍କାରୀ କୁହେ  କରିବି ଶାସନ

    ଯାହା ଭୋଗିବ ତ ଭୋଗ ।


ଗର୍ବ ଅହଂକାର   ସୁନ୍ଦର ପଣରେ

    ଭରିଛି ସାରା ସଂସାର

ମଣିଷ ପଣିଆ   ହଜିତ ଗଲାଣି

    ସମସ୍ତେ ହେଲେଣି ପର ।


ଆସ ଆଜି ଆମେ  ଏକତ୍ର ହୋଇଣ

    ଗର୍ବକୁ ଦେବା ଦୂରେଇ

ଅହଙ୍କାର ଶବ୍ଦ  ମନରୁ ହଟାଇ

    ସଭିଙ୍କୁ ମଣିବା ଭାଇ ।


 ଗୁଣହୀନ ଖାଲି  ସୁନ୍ଦରୀକୁ ଦେଖି   

    ପଡିବାନି ତା'ର ଫାନ୍ଦେ

ଜୁହାର କରୁଛି  ପଡିଥିଲି ଦିନେ 

    ଆଜିବି ଝୁରିକି କାନ୍ଦେ ।


ହୃଦୟ ହୀନା ସେ  ସୁନ୍ଦରୀକୁ ଯଦି

    ଦେଇଛ ଭଉଣୀ ଡାକ

ମହାକାଳ ଫଳ ପରି ଦେଖିବ ଉପରୁ 

   ଭିତରେ ପାଇବ ଦୁଃଖ ।


ଲେଖାର ମର୍ମକୁ  ନ ଭାବି ଖରାପ

   ଟାଣେ ଯେ ନିଜ ଦେହକୁ

ଲେଖକ ବାପୁଡା  ମନ ଦୁଃଖେ ମରେ

    ଭୁଲ ! କହିନି କାହାକୁ ।


ନିଜ ଗାଁ କଥା    ନିଜ ଅନୁଭୂତି

    ଦେଇଛି ଲେଖାରେ ସ୍ଥାନ

ଦୁନିଆଁ ଦାଣ୍ଡରେ  ନିନ୍ଦାକରି ମୋତେ

    ହୋଇବ କି ଭାଗ୍ଯବାନ ।


ଏପରି ସୁନ୍ଦରୀ   ନାରୀ ମନେ ପ୍ରଭୁ 

      ଭରିଦିଅ ସତ୍ ଚିନ୍ତା

ନିତି ପ୍ରଭାତର  ଅନୁଚିନ୍ତା ବୁଝି

     ଦୁରାଉ ତାର ଦୁଃଶ୍ଚିନ୍ତା ।


ହାତଯୋଡି କହେ   ନଧରିବ ଦୋଷ

     କରିଦେବ ମୋତେ କ୍ଷମା

ଅନୁଭୂତି ନେଇ   କବିର କଲମ

    ଡରିବନି କେବେ ଜମା ।


ନିର୍ଦୋଷକୁ ଆଜି ସଜାଇଣ ଦୋଷୀ

    କେ ନୁହଁ ଜଗତ ଜିତା

ଅବୁଝା ଆଜି ବି  ମୁରୁକି ହସୁଛି

    ମଥାରେ ମାରିଣ ଚିତା ।


ସାହିତ୍ୟର ମାନେ  ବୁଝେ ନାହିଁ ଯିଏ

    ସେ ନୁହଁ ସାହିତ୍ଯିକ/କା

ସାହିତ୍ଯିକ ବନ୍ଧୁ  କ୍ଷମା ଦେବ ମୋତେ

    ବିବେକୀ ଦିଏ କି ଧୋକା ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract