Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Narendra Prasad Behera

Abstract

4  

Narendra Prasad Behera

Abstract

ମୋ ବୋଉ

ମୋ ବୋଉ

1 min
353


ବୋଉ ଡାକ ହେଲା  ଆଜିଠାରୁ ଶେଷ

      କାହାକୁ ଡାକିବି ଆଉ

ରହିଗଲୁ ମନ   ମଧ୍ୟରେ ସାଇତା

    ଯୁଗଯୁଗ ରହିଥାଉ ।


କେତେ ଦୁଃଖକଷ୍ଟ  ସହି ତୋ ଜୀବନେ

      ମଣିଷ କରିଣ ଥିଲୁ

କିପରି ଶୁଝିବି  ଋଣ ମୁଁ ତୋହର

   କେଉଁଆଡେ ଚାଲିଗଲୁ ।


ଛାଡିଦେଇ ଗଲୁ  ତିନିଗୋଟି ପୁତ୍ର

  ତା ସଙ୍ଗେ ନାତିନାତୁଣୀ

ପୁତ୍ରବଧୂ ଆଉ  ଆତ୍ମୀୟ ସ୍ବଜନ

   ନେତ୍ରରୁ ବହୁଛି ପାଣି ।


ପୁତ୍ରକୁ ମଣିଷ  କରିବା ପାଇଁ କି

   ମାଜିଲୁ ପର ବାସନ

ନିଜେ ଉପବାସ  ରହି ଯୋଗାଇଲୁ

   ପୁତ୍ରକୁ ନୂଆ ବସନ ।


ଶାଶୁ ଶ୍ବଶୁରଙ୍କ  ଅତ୍ଯାଚାର କେତେ

   ସହିଅଛୁ ଧୈର୍ଯ୍ୟଧରି

ଖୁଦ ଆମ୍ବିଳରେ  ଦିନ ତୁ କାଟିଛୁ

   ପୁତ୍ରଙ୍କୁ ସାଥିରେ ଧରି ।


ତଥାପି ପୁତ୍ରକୁ  କରାଇ ଶିକ୍ଷିତ

   ସମାଜେ ଠିଆ କରିଲୁ

ଯୁଗଯୁଗ ପାଇଁ   ରଖିଗଲୁ ନାମ

   ମୋ ପାଇଁ ମୃତ୍ୟୁ ନୋହିଲୁ ।


ସାହିତ୍ୟରେ ମନ  ବଳିଲା ଯେବେଠୁ

     କଲମ ହାତେ ଧରିଲି

ସମ୍ବାଦ ସାହିତ୍ୟ  ସମାଜ ସେବାରେ

     ନିଜକୁ ହଜାଇ ଦେଲି ।


ଯେଉଁଆଡେ ଗଲେ  ବୋଉ ବୋଲି ଡାକି

     ଆନନ୍ଦରେ ଯାଉଥିଲି

ଫେରିଆସି ବୋଉ  ଡାକିଦେଇ ଥରେ

     ଆନନ୍ଦିତ ହେଉ ଥିଲି ।


ଆର୍ଥିକ ଅବସ୍ଥା  ନୁହଁଇ ସ୍ବଚ୍ଛଳ

  ଭାଙ୍ଗିଗଲା ମନୋବଳ

କେମିତି ଚଳିବି   ଏସମାଜେ ମୁହିଁ

   ପାଉନାହିଁ ଥଳକୂଳ ।


ଦୁଇ ହଜାର  ବାଇଶି ମସିହାର 

  ମେ ମାସ ସାତ ତାରିଖ 

ହଠାତ୍ ଦୁଃଖରେ  ଆଳଦା ଗାଆଁର

    ବଦଳିଲା ରୂପରେଖ ।


ସାରା ଜୀବନଟା  କଟିଲା ଦୁଃଖରେ

   ପାଇଲୁନି ଟିକେ ଶାନ୍ତି

ଅସମୟେ ତୁମେ  ସ୍ବର୍ଗଗାମୀ ହୋଇ

  ଦେଇଣଗଲୁ ଅଶାନ୍ତି ।


ତୁମ ମହାନତା  ସହନ ଶୀଳତା

  ଅଛି ଯେତେ ସବୁ ଗୁଣ

ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଲେ  କେଜାଣି କେତେ ଯେ

    କାଗଜ ଲାଗିବ ଜାଣ ।


ଘରୁ ଗଲାବେଳେ   ନେଇ ଆଶୀର୍ବାଦ

      ବୋଉ ଡାକି ଯାଉଥିଲି

କାହାକୁ ଡାକି ମୁଁ  ବାହାରକୁ ଯିବି

   କହିଦେ ବୋଉ ତୁ ଖୋଲି ।


ଯେଉଁଠି ଥିଲେ ତୁ  ଶାନ୍ତିରେ ରହିବୁ

     କରିବୁନି ମନ ଦୁଃଖ

ତୋ ପୁଅ ନରେନ୍ଦ୍ର  ଭୁଲିବନି କେବେ

   ଦେଇଅଛୁ ଯେତେ ସୁଖ ।


ପିତା ବଂଶୀଧର   ମାତା ମୋ ଯମୁନା

    ସ୍ବର୍ଗରେ କରିଲ ଘର

ସାହା ଓ ଭରସା  ଦେବାପାଇଁ କେହି

   ରହିଲ ନାହିଁ ମର୍ତ୍ତ୍ୟର ।


ପିତା ମାତାଙ୍କର  ଅମର ଆତ୍ମାକୁ

  ରଖିବ ସୁଖଶାନ୍ତିରେ

ଏତିକି ଗୁହାରୀ   ଶୁଣ ଜଗନ୍ନାଥ

   ନିବେଦନ ଅଶ୍ରୁ ନୀରେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract