Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Puja Pradhan

Tragedy Inspirational

3  

Puja Pradhan

Tragedy Inspirational

ବାହୁଡ଼ାଯାତ୍ରା

ବାହୁଡ଼ାଯାତ୍ରା

2 mins
167


ବାହୁଡ଼ାଯାତ୍ରା ରେ ବାହୁଡୁଛି ଜଗା

   ଲାଗିଅଛି କେତେ ଭିଡ଼

ଜନ୍ମ ସ୍ଥାନ ଆଜି କାନ୍ଦୁଛି ଗୁମୁରୀ

  ଜନଶୂନ୍ୟ ଗୁଣ୍ଡିଚା ମନ୍ଦିର ।


 ବରଷକୁ ଥରେ ଆସୁଛିରେ ଜଗା

  ଭାଇ, ଭଉଣୀକୁ ନେଇ

 ଭକତ ଙ୍କ ସୁଅ ଛୁଟି ଚାଲି ଆସେ

   ତୋର ଦରସନ ପାଇଁ ।


 ଦଇତାପତି ଠୁ ସେବକ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

  ତୋ ସେବାରେ ଲାଗିଥାନ୍ତି

 ଯେଉଁ ଦିନ ଯେଉଁ ବେଶ ରେ ତୋହର

  ଗୋଟି ଗୋଟି କରୁଥାନ୍ତି ।


 କେବେ କେବେ ଯେବେ ହୁଏ ଟିକେ ଡେରି

  ଥରୁ ଥାଏ ତାଙ୍କ ଦେହ

 ଦୋଷ କ୍ଷମା ଦିଅ ଦୋଷ କ୍ଷମା ଦିଅ

   ଶୁଭୁ ଥାଏ ଅହରହ ।


 ପାଟପିତାମ୍ବରୀ ଯତନେ ପିନ୍ଧାଇ

   ତୁଳସୀ ମଥାରେ ଦେଇ

 ଚନ୍ଦନ କ୍ରପୁର ବାସନରେ

   ମନ୍ଦିର ଯେ କମ୍ପୁଥାଇ ।


 ମହାପ୍ରସାଦ ର ମହକରେ ପ୍ରଭୁ

   ବସୁଥାଏ ଚାରିଆଡ଼

 ଛପନ ଭୋଗତ ତୁମପାଇଁ ଖଞ୍ଜା

   ଜାଣିଛି ଏହି ସଂସାର ।


 ଯେତେ ଖାଉଥାଅ ଯେତେ ବୋହୁ ଥାଅ

    ମନତ ପୂରି ହୁଏନି

 ନିର୍ମାଲ୍ୟ କଣିକା ଗୋଟିଏ ଦାନାର

   କେତେ ମହାନତା କିଏ ବି ଭୁଲି ପାରିନି ।


 ଭାରି ସୁଆଦିଆ ତୋ ଡଙ୍କ ତୋରାଣି

   ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ଆମୃତର ଧାରା

 ଭକତଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ଭାବତୋର

ଭାବ ବିନୋଦିଆ ତୁହି ।


ଭାବରେ ତୋହର ଯିଏରେ ପଡିଛି

  ଜାଣେ ତୋତେ ଏକା ସେହି

ଚକା ଆଖି ତୋର ଚାହିଁ ଥାଏ ନୀତି

  ଅପଲକ ନୟନରେ ।


 ସେ ଆଖିରେ ଅଛି କି ଯାଦୁ କେଜାଣି

   କିଏବା ତା କହି ପାରେ

 ତୋ ନାଲିଆ ଓଠୁ ଝରୁଥାଏ ହସ

    ସଦା ସର୍ବଦା ନିରନ୍ତର ।


 ଜୟ ଜଗନ୍ନାଥ ଜୟ ଜଗନ୍ନାଥ

   ଶୁଭ ଥାଏ ବାର ବାର

 ଆଜି ଯାଉ ଚାଲି ବଡଦେଉଳକୁ

   ସେସବୁ ସାଥିରେ ନେଇ ।


କାହିଁକିରେ ଜଗା ମୋତେ ନେଉ ନାହୁଁ

   କହି ପାରିବୁକି ତୁହି

ବରଷକୁ ଥରେ ଆସି ଚାଲିଯାଉ

  ମୋତେ କନ୍ଦେଇବା ପାଇଁ ।


ତୋବିନା କେମିତି ଖାଲି ଖାଲି ଲାଗେ

  ସେ କଥା ଜାଣିଛି ମୁହିଁ

ଦିନପରେ ଦିନ ଗଣୁଥାଏ ବସି

  ମାସ ଯାଇ ବର୍ଷ ହୁଏ ।


ଆଷାଢ଼ ଆସିଲେ ମନରେ ମୋହର

  ଆନନ୍ଦ ଯେ ଖେଳିଯାଏ

କେତେ ହାତୀ ଘୋଡା ଯାକଜମକରେ

   ଗହଳି ଲଗେଇ ଆସୁ ।


ଭକତ ଗହଳେ ମୁରୁକି ମୁରୁକି

  ମୋତେ ଚାହିଁ ଚାହିଁ ହସୁ

କି ଅଭିଯୋଗ କରିବିରେ କହ

  କି କଥା କହିବି ତୋତେ ।


ପୋଡ଼ପିଠା ଖାଇ ମନ ମଉଜରେ

   ଭୁଲି ଯିବୁନିରେ ମୋତେ

ଅତି ଯତନରେ ବଡ଼ ସରାଗରେ

   ପିଠାକରେ ତୋ ପାଇଁ ।


 ସେତିକି ଖୁସିରେ ବରଷେ ଯାଏଁ

   ତୋତେ ଚାହିଁ ଥାଏ ମୁହିଁ

 ଦେଖିଦେଲେ ତୋତେ ଥରୁଟିଏ

   ସବୁ କିଛି ଭୁଲିଯାଏ ।


 ତୋ ସ୍ନେହରେ ଅନ୍ଧ, ଅନ୍ଧୁଣୀଟିଏ ମୁଁ

    ତୋତେ ଯେ ଅଛପା ନାହିଁ

 ଏ ବିଶ୍ୱ ପ୍ରସିଦ୍ଧ ରଥଯାତ୍ରା ତୋର

     ଧନ୍ୟରେ ଲୀଳା ତୋର ।


  କି ଵିଧି ବିଧାନ କି କହିବି ତୋତେ

     ସବୁ ଜାଣୁ ଜଗା ତୁହି

  ଭକତଙ୍କ ମନ ସବୁ ତୁ ବୁଝିଛୁ

    ଜାଣିଛି ଏହି ସଂସାର ।


  ମୋ ମନ କଥାକୁ କେବେରେ ବୁଝିବୁ

    କହିବୁ କି ଏଥର

  ବାହୁଡା ଯାତ୍ରାକୁ ମୋତେ ନେବୁ ଜଗା

    ସାଙ୍ଗରେ ନେବୁକି ତୋହର

  ତୋ ଶିରୀ ମନ୍ଦିର ବୁଲି ଯିବା ପାଇଁ

     କାନ୍ଦୁଛିରେ ମନ ମୋର ।

   


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy