Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandrasekhar Das

Drama Inspirational Thriller

4.5  

Chandrasekhar Das

Drama Inspirational Thriller

ଅଜାମ୍ବିଳ ମହାପାପୀ

ଅଜାମ୍ବିଳ ମହାପାପୀ

2 mins
551


ବ୍ରାହ୍ମଣ କୂଳରେ ଜନମ ହୋଇକି

ଧରମ କାର୍ଯ୍ୟ ନ କରି

ଯେତେ ପାପ ଅଛି ଏଇ ଦୁନିଆରେ

ସବୁକୁ ଦେଇଛି ସାରି   |


ଅଜାମ୍ବିଳ ବୋଲି ନାମଥିଲା ତାର

ମହାପାପୀ କରମରେ

ବିବାହ କରିଲା ଶୁଦ୍ରର ଝିଅକୁ

ଖୁସିଥିଲା ସଂସାରରେ  |


ସବୁଦିନ ଭଳି ସେ ଦିନ ବି ସିଏ

ଯାଇଥିଲା ଜଙ୍ଗଲକୁ

ଯୋଗୀଟିଏ ଆସି ଭୋଜନ କରିବେ

କହିଲେ ତାଙ୍କ ପତ୍ନୀଙ୍କୁ  |


ଶୁଦ୍ର ବୋଲି ନିଜ ହାତରେ ନ ରାନ୍ଧି

ସାମଗ୍ରୀ ବଢ଼ାଇଦେଲେ

ଭୋଜନ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରି ନିଜ ହାତେ

ଯୋଗୀ କ୍ଷୁଧା ମେଣ୍ଟାଇଲେ |


ଭକ୍ତି ଆଦରରେ ସେବାକରି ନିଜେ

ଖୁସି କଲେ ଯୋଗୀ ମନ

ବିନା ଦକ୍ଷିଣାରେ କେମିତି ଯିବି ମୁଁ

କୁହନ୍ତି ତାଙ୍କୁ ବ୍ରାହ୍ମଣ  |


ସ୍ୱାମୀର ବାଟକୁ ଅନାଇ ବସନ୍ତି

ଘର ପଛପଟ ଦ୍ୱାରେ

ଅଜାମ୍ବିଳ ଆସେ କାନ୍ଧରେ ମୃଗକୁ

ମଦିରା ଧରି ହାତରେ  |


ଧାଇଁ ଚାଲିଗଲେ ସ୍ୱାମୀଙ୍କ ପାଖକୁ

ମୃଗ ଓ ମଦିରା ନେଇ

ସଜ କରିଦେଲେ ବ୍ରାହ୍ମଣ ବେଶରେ

ତାଙ୍କୁ ସ୍ନାନ କରିଦେଇ  |


କହିଲେ ମାନିବ କହୁଛି ଯାହା ମୁଁ

ସାଧୁ ରହିଛନ୍ତି ଘରେ

ଯାହା କହିବେ ସେ ମାନିଯିବ କଥା

ଦ୍ଵନ୍ଦ ନ ରଖି ମନରେ  |


ଗଲେ ଅଜାମ୍ବିଳ ବ୍ରାହ୍ମଣ ପାଖକୁ

ଦେଖି ବ୍ରାହ୍ମଣ କୁହନ୍ତି

ଭୋଜନ ସରିଲା ଦକ୍ଷିଣା ପାଇଲେ

ଅତ୍ୟନ୍ତ ଖୁସି ହୁଅନ୍ତି   |


କହେ ଅଜାମ୍ବିଳ ପତ୍ନୀ କଥା ଭୂଲି

ଯାହା ଅଛି ତୁମ ପାଶେ

ଦେଲି ମୁଁ ଦକ୍ଷିଣା ଭାବିନିଅ ତାକୁ

ନିଅ ଯେ ମନ ହରଷେ   |


ଅଜାମ୍ବିଳ କଥା ଶୁଣି ଜାଣିଗଲେ

ନୁହଁଇ ଇଏ ବ୍ରାହ୍ମଣ

ଛଳ ହେଉପଛେ ମୋତେ ଆନନ୍ଦିତ

କଲେ ଭୋଜନ ଦେଇଣ  |


ପତ୍ନୀଙ୍କୁ ଦେଖିଲେ ଗର୍ଭସ୍ଥ ଅଛନ୍ତି

କହିଲେ ଶୁଣ ବ୍ରାହ୍ମଣ

ପୁତ୍ର ସନ୍ତାନଟି ଜନ୍ମ ହେବ ତୁମ

ନାମ ଦେବ ନାରାୟଣ  |


ଏହାହିଁ ମୋହର ଦକ୍ଷିଣା ରହିବ

ଦେବ ଯଦି ମୋତେ କୁହ

ଶୁଣି ଅଜାମ୍ବିଳ ରାଜି ହୋଇଗଲା

ଏହା କିଛି ବଡ଼ ନୁଁହ  |


ସାଧୁଙ୍କ କଥାଟି ସତ ହୋଇଗଲା

ପୁତ୍ରଟିଏ ଜନ୍ମ ନେଲା

ଯୋଗୀଙ୍କ କଥାକୁ ସ୍ମରଣ କରିକି

ନାରାୟଣ ନାମ ଦେଲା  |


ସାନପୁଅ ବୋଲି ଗେଲ୍ହାରେ ବଢିଲା

ବାପାର ଅତି ନିଜର

ଶୋଇଲେ ବସିଲେ ସବୁ ସମୟରେ

ଧରିଲା ନାମକୁ ତାର   |


ଦିନ ପରେ ଦିନ ଗଡି ଚାଲି ହେଲା

ଅଜାମ୍ବିଳ ଶଯ୍ୟାଶାୟୀ

ପୁତ୍ରକୁ ସମ୍ମୁଖେ ଦେଖି ନାମ ତାର 

ନାରାୟଣ ଡାକୁଥାଇ   |


ପାଖେଇ ଆସିଲା ଅନ୍ତିମ ସମୟ

ପ୍ରାଣନେଲେ ଯମଦୂତ

ନାରାୟଣ ବୋଲି ତୁଣ୍ଡେ ଧରିନେଲା

ଦେଖିଦେଲା ଯେବେ ପୁତ୍ର  |


ଅଜାମ୍ବିଳ ପ୍ରାଣ ନେଇ ଯମଦୂତ

ଯାଉଥିଲେ ଯମଲୋକ

ବିଷ୍ଣୁଦୂତ ଆସି ପହଁଞ୍ଚି କୁହନ୍ତି

ଇଏ ଯିବ ବିଷ୍ଣୁଲୋକ  |


ଯମଦୂତ ଦୁହେଁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହୋଇଲେ

କେମିତିକା କଥା ଇଏ

ସାରା ଜୀବନଟା ପାପ କର୍ମ କରି

ବିଷ୍ଣୁଲୋକ ଯିବ ସିଏ  |


ବିଷ୍ଣୁଦୂତ ଦୁହେଁ କୁହନ୍ତି ଶୁଣ ହେ

ଯମଦୂତ ଭାଈ ମୋର

କୁକର୍ମ ଯେତେ ବି ସିଏ କରିଥାଉ

ପୁଣ୍ୟ ବଢିଗଲା ତାର  |


ପାପୀଟିଏ ଯେତେ ହେଉନା କାହିଁକି

ଯିବା ସମୟରେ ପ୍ରାଣ

କେବେ ଭୋଗିବନି ନରକ ଯନ୍ତ୍ରଣା

ନେଲେ ନାମ ନାରାୟଣ  ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Drama