Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bharatabandhu Biswal

Inspirational

4  

Bharatabandhu Biswal

Inspirational

ଅଧରପଣା ମାହାତ୍ମ୍ୟ

ଅଧରପଣା ମାହାତ୍ମ୍ୟ

1 min
280



କ୍ଷୀର ସର ଛେନା ନବାତ କଦଳୀ

କର୍ପୂର ଗୋଲମରିଚ

ମିଶେ ଜାଇଫଳ ସୁପବିତ୍ର ଜଳ

ଛାଉଣୀ ମଠୁ ଆନୀତ ।


ପିତ୍ତଳ ହଣ୍ଡାରେ ନଅଟି ସାମଗ୍ରୀ

ନେଇ ଯଥା ପରିମାଣ

ଅଧରପଣାର ହୁଅଇ ପ୍ରସ୍ତୁତି

ବିଧାନ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ।


ପ୍ରତିଟି ରଥର ମୁଖ୍ୟ ବିଗ୍ରହଙ୍କ

ଅଧର ଉଚ୍ଚତା ଯାଏ

ମୃତ୍ତିକା ତିଆରି ତିନିଟି ଲେଖାଏ

ନଅ ତୁମ୍ବେ ଢଳାଯାଏ ।


ସୁନାବେଶ ପରେ ଦ୍ୱାଦଶୀ ତିଥିରେ

ସରିଲେ ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଧୂପ

ଅଧରପଣାକୁ କରନ୍ତି ପ୍ରସ୍ତୁତ

ମହାସୁଆର ସେବକ ।


କନା ଘେର ଟେରା ଧରନ୍ତି ତଳିଚ୍ଛ

ଭିତରଚ୍ଛୁ ପୁଷ୍ପାଳକ

ଅର୍ପଣ କରନ୍ତି ପୂଜାପଣ୍ଡା ପଣା 

ଅଧରାମୃତ ନୈବେଦ୍ୟ ।


ଦ୍ୱାପର ଯୁଗରେ ଲୀଳାମୟ କୃଷ୍ଣ

ଭାଙ୍ଗିଥିଲେ ଦଧିଭାଣ୍ଡ

ପୁରାଣର ସ୍ମୃତି ଅଜ୍ଞାତ କାରଣୁ

ଭାଙ୍ଗି ଦିଆଯାଏ ତୁମ୍ବ ।


କୁହନ୍ତି ପଣ୍ଡିତେ ଅମୃତ ଏ ପଣା

ହରେ ପଥ ଶ୍ରମ କ୍ଲାନ୍ତି

ତାନ୍ତ୍ରିକ ମତରେ ଏହାର ମହତ୍ତ୍ଵ

ତଥ୍ୟ ଭିନ୍ନ ବଖାଣନ୍ତି ।


ଚତୁର୍ଦ୍ଧା ମୂରତି ତିନିରଥ ଧ୍ୱଜ

ବିଜେ ସମସ୍ତ ପ୍ରତିମା

ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ପ୍ରସାଦ ନୈବେଦ୍ୟ

ପ୍ରତିଦିନ ଅରଚନା ।


ରଥେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ପାର୍ଶ୍ଵ ଦେବାଦେବୀ

ଅନ୍ୟ ଅଶରିରୀ ଆତ୍ମା

ହୋଇଥାନ୍ତି ତୃପ୍ତ ପାଇଲୋ ଟୋପାଏ

ଇପ୍ସିତ ଅଧରପଣା ।


ଭାଙ୍ଗିଗଲେ ତୁମ୍ବ ରଥ ଚାରିପଟେ

ଝରେ ପଣା ଝରଝର

ଲଭନ୍ତି ମୁକତି ଅଦୃଶ୍ୟ ଆତମା

ବିଶ୍ୱାସ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟକର ।


ଅଦ୍ଭୁତ ବିସ୍ମୟ ପବିତ୍ର ଗୋମୟ

ଦୁଗ୍ଧେ ଶିବ ନିତ୍ୟସ୍ନାନ

ଆମ ସ°ସ୍କାରରେ ହୁଏ ଘୃତଯଜ୍ଞ

ଶବ ଅଗ୍ନି ସମର୍ପଣ ।


ଶ୍ରୀ ମହାପ୍ରସାଦ ନିସଙ୍ଖୁଡି ଭୋଗ

ଭକ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ

ମାତ୍ର ଦ୍ୱାଦଶୀର ପଣାର ମାହାତ୍ମ୍ୟ

ରହସ୍ୟମୟ ଅଦୃଷ୍ଟ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational