Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

4  

Sarojini Mishra

Abstract

ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା

ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା

1 min
11



ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା କାହିଁକି ଆସୁଛ

ମନରେ ଘର କରୁଛ

କେବେ ଦେଖାଉଛ ଅଧୁରା ସପନ

କେବେ ସପନ ଭାଙ୍ଗୁଛ ।


ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା ତୃଷ୍ଣା ଜଗାଉଛ

ଆକାଶେ ଉଡ଼ିବା ପାଇଁ

କାହିଁକି କହୁନ ଏ ମାଟିରେ ପାଦ

ମାଟି ନ ଭୁଲିବା ପାଇଁ ।


ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା ତୃଷ୍ଣା ଜଗାଉଛ

ଆଶା କେବେ ସରୁ ନାହିଁ

ସପନ ଦେଖାଇ ଛଡାଇ ନେଉଛ

କୁହ ଆସ କାହିଁ ପାଇଁ ।


ଜୀବନ ପଥରେ ଖାଲ ଖମା ଦେଇ

ଏ ମଣିଷ ଚାଲୁ ଅଛି

ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା ତୁମ ପାଇଁ ପୁଣି

ଜୀବନ ତରୀ ବାହୁଛି ।


ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା ତୁମେ ଆସି ପୁଣି

ସପନେ ଭିଜାଉ ଅଛ

ସପନ ଭାଙ୍ଗିଲେ ଆଶାରେ ସପନ

ଦେଖିବା ବି ଶିଖାଇଛ ।


ଜୀବନରେ କର୍ମଧାରା ପ୍ରାବଲ୍ୟରେ

ଆଶା ତୁମେ ଆଶା ବାଡ଼ି

ହେଲେ ନୀଳତୃଷ୍ଣା ତୃଷ୍ଣା ଜଗାଅନି

କର୍ମ ବଦଳରେ ସିଡ଼ି ।


ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା ପ୍ରେରଣା ବନ ଗୋ

ପ୍ରେରିତ କର କର୍ମରେ

ଫଳ ଆଶା ତୁମେ ଦେଖାଅ ନାହିଁ ମୋ

ବ୍ୟଥା ନ ଆସୁ ମନରେ ।


ଆଶା ନୀଳତୃଷ୍ଣା ହସର ସପନେ

ଯଦି ବିଭୋର କରାଅ

ଲୁହ ଆସିଲେ ବି ଆଗକୁ ଯିବାକୁ

ଧଇର୍ଯ୍ୟ ଶକତି ଦିଅ ।


ଆଶା ନିରାଶାରେ ଭରା ଏ ଜୀବନ

ଉଠାପକା ଖାଲ ଖମା

ବିଷ ଢାଳ ନାହିଁ ଆଶା ନୀଳ ତୃଷ୍ଣା

ଜୀବନ ଇଶ୍ଵର ଜିମା ।


ଆଶା ନୀଳ ତୃଷ୍ଣା ପତରେ ପତରେ

କେତେ ଯେ ସ୍ୱପ୍ନ ଦେଖୁଛି

ସବୁଜ ଘାସରେ ମୁକ୍ତା ବିନ୍ଦୁ ହୋଇ

କ୍ଷଣେ ଉଭେଇ ଯାଉଛି ।


ସବୁଜ ଘାସରେ ନୀଳତୃଷ୍ଣା ମୁକ୍ତା

ସ୍ଥାୟୀ ବୋଲି ଭାବୁ ଅଛି

କ୍ଷଣିକ ମୋହରେ ଭାସିଯାଉଅଛି 

କ୍ଷଣକେ ଲୀନ ହେଉଛି ।


ଆଶା ନିରାଶାରେ ଏ ଜୀବନ ବନ୍ଧା

ଏଇ ତ ଜୀବନ ଖେଳ

ଆଶା ମୂଳଦୁଆ ବାସ୍ତବ ହୋଇଲେ

ସପନ ହୁଏ ସଫଳ ।


ଆଶା ଅସୁମାରୀ ଶେଷ ନାହିଁ ତାର

ଗୋଟେ ପରେ ଆସେ ଅନ୍ୟ

ସଫଳେ ବିଫଳେ ସମ ରହିଗଲେ

ଜୀବନ ହୋଇବ ଧନ୍ୟ ।


କର୍ମ କରିବାଟା ଆମ ଅଧିକାର

ଫଳ ସମୟ ହାତରେ

ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ସ୍ଵୀକାର କରିଲେ

ନିରାଶ ନ ହୁଏ ନରେ ।


କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ ଆଶା ଅଟେ ମୃଗତୃଷ୍ଣା

ଦୁଃଖ ଡାକେ ହାତ ଠାରି

ମଣିଷ ଜୀବନ ଦୁର୍ଲଭ ଜୀବନ

ନିରାଶେ ନ ଯାଉ ମରି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract