Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର

ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର

1 min
334



ଜୀବନେ ବିପଦ ଘୋଟି ଆସେ ଯେବେ

   ଶୁଭେ ଯେ ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର 

ଛାତି ଥରି ଉଠେ ନା କଥା ସ୍ଫୁରେ

    ମାଡୁ ଥାଏ ବେଶୀ ଡର ।


ରୁହ ରୁହ ବୋଲି କହିବା ବେଳକୁ

    ସବୁ ସରି ଯାଇ ଥାଏ

ନିମିଷେ ମଧ୍ୟରେ ସୁନାର ସଂସାର 

    ଆପେ ଶେଷ ହେଇ ଯାଏ ।


ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାରଟି ଶୁଣା ଯାଇ ଥାଏ

    ଆବାକ୍ ହୁଅନ୍ତି ସବୁ

ଜଡ ପରି ଚାହିଁ ରହି ଦେଖୁ ଥାନ୍ତି 

   ସେମାନେ ପରସ୍ପରକୁ ।


ବଞ୍ଚାଅ ବଞ୍ଚାଅ ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାରଟି

   ପ୍ରକମ୍ପିତ ଖାଲି ହୁଏ

ସହି ହୁଏ ନାହିଁ ସେ ବିବତ୍ସ ଦୃଶ୍ୟ 

    ଆଖି ଲୁହ ଝରି ଆଏ ।


ଜାଲିଆନାୱାଲବାଗ ହତ୍ୟା କାଣ୍ଡ 

   ଇତିହାସ ଦିଏ କହି

କେତେ ଯେ ନିରୀହ ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର 

    ରକ୍ତ ଯାଇ ଥିଲା ବହି ।


ଉଣେଇଶ ଶହ ଅଣ ତିରିଶିର

     ମହାବାତ୍ୟାର ପ୍ରକୋପ

ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର ଯେ କେତେ ଶୁଭି ଥିଲା

    ହେଇଗଲେ ବହେ ଲୋପ ।


ମେ ଦୁଇ ତାରିଖ ଶୁକ୍ରବାର ଦିନ

   ବାହାନଗା ଦୁର୍ଘଟଣା 

ଆଖି ସାମନାରେ ଘଟି ଗଲା ତାଙ୍କ

    ହେଇଗଲେ ସବୁ ବଣା ।


ହସ ଖୁସି ସବୁ କ୍ଷଣିକେ ଲିଭିଲା

    ଭିଜି ଗଲେ ରକତରେ

ରକ୍ତ ରଞ୍ଜିତ ହୋଇଲା ଧରିତ୍ରୀ 

    ସ୍ତବ୍ଧ ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାରରେ ।


ଖୁସି ଯିଏ ଦିଏ ଲୁହ ଭରି ଦେଲା

     ଜୀବନ ବି ସିଏ ନେଲା 

ଚାହୁଁ ଚାହୁଁ ସେଠି କୁଢ କୁଢ ଶବ

     ମଶାଣୀ ପାଲଟି ଗଲା ।


ଲୌହ ଦାନବ ଏ କରମଣ୍ଡଳଟି

     ଖଣ୍ଡ ବିଖଣ୍ଡିତ ହେଲା

ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାରରେ ଗଗନ ପବନ 

     ସ୍ତମ୍ଭୀଭୂତ ହୋଇଗଲା ।


ଜୀବନର ଖୁସି ଜୟ ଯାତ୍ରା ସେଠି

    ଶେଷ ଯାତ୍ରା ଗଲା ହେଇ

ବାହାନଗା ହାଇସ୍କୁଲ ଭୂତଖାନା

    ହୋଇଲା ମଶାଣୀ ଭୂଇଁ ।


ସେ ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର ନ ସରିବା ପୂର୍ବରୁ 

    ଘଟେ ରେଳ ଦୁର୍ଘଟଣା 

ପ୍ରଶ୍ନ ପରେ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରି ଚାଲନ୍ତି 

    ସର୍ବେ ହୋନ୍ତି ବୁଦ୍ଧି ବଣା ।


ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କ ପ୍ରଖର ପ୍ରଚଣ୍ଡ ଉତ୍ତାପେ

   ଅସହ୍ୟ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହୁଏ

ଡହଳ ବିକଳ ହେଉଥାନ୍ତି ସବୁ

   ନା ସେ କଷ୍ଟ ସହି ହୁଏ ।


ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାରରେ ଫାଟି ପଡେ ମହୀ

    ହୁଅନ୍ତି ସର୍ବେ ବିକଳ

ଆକାଶକୁ ଚାହିଁ ବିକଳେ କୁହନ୍ତି

    ଦିଅ ହେ ବରଷା ଜଳ ।


ଗଛ କାଟି ଅଛୁ ଯନ୍ତ୍ରଣା ପାଉଛୁ

    କଷ୍ଟ ସମସ୍ତେ ପାଇଲେ

ସହି ନ ପାରିଣ ଡହଳ ବିକଳେ

   ନର ଚିନ୍ତା କରେ ଭଲେ ।


ଅସହ୍ୟ ତାତିରେ ଏ ଜୀବ ଜଗତ 

    କରୁଛି ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର 

ଗଛ ଲଗାଇବୁ ଏଥର ଆମକୁ

   ରକ୍ଷା କର ଚକ୍ରଧର ।   


ଅନ୍ୟାୟ ଅସତ୍ୟ ଅଧର୍ମର ପାଇଁ 

    ଭୋଗିବାକୁ ପଡୁ ଅଛି

ସାରା ବିଶ୍ବ ଆଜି ତ୍ରାହି ତ୍ରାହି ବୋଲି

     ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର କରୁଛି ।  


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract