Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

4  

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

ମଣିଷ ରଚୁଛି ମହାଭାରତ

ମଣିଷ ରଚୁଛି ମହାଭାରତ

2 mins
308



ଶ୍ରେଷ୍ଠ ସୃଷ୍ଟି ଅଟେ ଏ ମଣିଷ ଜାତି

ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଅମୂଲ୍ୟ ଦାନ

ଜଗତର ମଧୁମୟ ସ୍ଥିତି ପାଇଁ

ବିବେକ ଉପସ୍ଥାପନ ।


ମଣିଷ ମନର ବିବେକ ଆଜି ଯେ

ସ୍ଵାର୍ଥ କାରାଗାରେ ବନ୍ଦୀ

ବିବେକ ହୀନ ଏ ମଣିଷ ରଚୁଛି

ମହାଭାରତର ଫନ୍ଦୀ ।


ଚେତନାରେ ପ୍ରେମ ବାହୁନି କାନ୍ଦୁଛି

ପ୍ରତାରଣା ବହ୍ନି ଜଳେ

ମଣିଷ ରଚୁଛି ମହାଭାରତ ଯେ

ଆତ୍ମାନନ୍ଦ ଯେ କୁହୁଳେ ।


ପରିବାରୁ ଗାଁ, ଗାଆଁରୁ ସହର

ଶକୁନି ମାମୁଁ ଙ୍କ ଭିଡ଼

ପ୍ରତିହିଂସା ନିଆଁ ଜାଳି ପୋଡି ଦିଏ

ସୁନ୍ଦର ସୃଷ୍ଟି ସମ୍ଭାର ।


ମଣିଷ ମନରୁ ଲିଭି ଯାଉଅଛି

ସ୍ନେହ ସୋହାଗର ସଂଜ୍ଞା

ସଂପର୍କ ପହଁରେ ମଝି ଦରିଆରେ

ସ୍ଵାର୍ଥେ ସିଏ ଅନୁବନ୍ଧା ।

 

ମଣିଷ ମନର ସ୍ଵାର୍ଥ ବଳୟରେ

ଧୃତରାଷ୍ଟ୍ରଙ୍କର ଭିଡ଼

ରାଜଧର୍ମ କାହିଁ ହଜି ଯାଉଅଛି

ହେଉଛି ମହାଭାରତ ।


ସତ୍ୟ ଆଜି ବନ୍ଦୀ ମିଥ୍ୟା ବଳୟରେ

ମଣିଷ ରଚଇ ଯୁଦ୍ଧ

ମଣିଷ ରଚୁଛି ମହାଭାରତ ଯେ

ସର୍ବଦା ମନ ତା କ୍ଷୁବ୍ଧ ।


ଚେତନା ଶକ୍ତି ଯେ ବିଚ୍ୟୁତ ହୋଇଛି

ଭୁଲିଛି ସ୍ଵ ସୁଗୁଣ

ସତ୍ୟ ବଦଳରେ ମିଥ୍ୟା ହୋଇଅଛି

ମଣିଷର ଆଭୂଷଣ ।


ମଣିଷ ଚେତନା ଶାନ୍ତି ବିରହିତ

ସବୁଠି ଲଢାଇ ଚାଲେ

ଭାଇ ହେଉ ନାହିଁ ଭାଇର ଶକତି

ଭାଇ ଗଳା କାଟି ଚାଲେ ।


ସ୍ୱାର୍ଥୀ ମଣିଷର ମନୁ ଲିଭି ଅଛି

ତ୍ୟାଗ,ଦୟା, କ୍ଷମା ଗୁଣ

ଅହଂକାର ଆଉ ହିଂସାର ପରଶେ

ଭୁଲେ ଯୁଦ୍ଧ ପରିଣାମ ।


ଭ୍ରାତୃତ୍ଵ ମହକ ଦିଗ ହରାଇଛି

ମଣିଷ ରାସ୍ତା ଭୁଲିଛି

ଧର୍ମ ସଂସ୍ଥାପନା ଭାବନାକୁ ସିଏ

ଦୁର୍ବଳତା କହୁଅଛି ।


ମଣିଷ ରଚୁଛି ମହାଭାରତ ଯେ

ଆତ୍ମ ବଡ଼ିମାରେ ମାତି

ମଣିଷ ପଣିଆ ଆତ୍ମାହୁତି ଦିଏ

ହଜିଛି ଶାସନ ନୀତି ।


ତ୍ୟାଗ ହଜିଅଛି ଭୋଗ ଦୁନିଆରେ

ପ୍ରେମ ସ୍ଵାର୍ଥ ଜାଲେ ବନ୍ଦୀ

ସହନଶୀଳତା କ୍ରୁରତାରେ ହଜି

କୁରୁକ୍ଷେତ୍ରେ ଯୁଦ୍ଧ ବନ୍ଦୀ ।


ସଂସ୍କାର ର କଥା ହଜି ଯାଉଅଛି

ଆଧୁନିକତାର ସ୍ପର୍ଶେ

ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ସୁରକ୍ଷା ବଳୟ

ଭାଙ୍ଗିଯିବା ଦୃଶ୍ୟ ଭାସେ ।


ପରିବାରେ ପିତା ମାତା କାନ୍ଦୁଛନ୍ତି

ରାସ୍ତା ଧାରେ ନାରୀ କାନ୍ଦେ

ଅସହାୟ ଟିଏ ସହାୟ ମାଗୁଛି

ଧିକ୍କାରେ ମନ ତା ରୁ଼ଧେ ।


ମଣିଷ ରଚୁଛି ମହାଭାରତ ଯେ

ସତ୍ୟ ପାଇଁ ଆତ୍ମ ବଳୀ

ସପ୍ତରଥୀ ହାତେ ଅଭିମନ୍ୟୁ ବଧ

ନ୍ୟାୟ ଯାଏ ବାଟ ଭୁଲି ।


ମଣିଷ ରଚିଛି ମହାଭାରତ ଯେ

ଅଶାନ୍ତି ର ବହ୍ନି ଜଳେ

ଆସ ହେ କେଶବ ଏ ଯୁଦ୍ଧ କ୍ଷେତ୍ରକୁ

ଅଧର୍ମ ବିନାଶ ହେଳେ ।


ମଣିଷ ମନରେ ଭର ହେ କେଶବ

ଅର୍ଜୁନ ଙ୍କ ସମର୍ପଣ

ନୀତି ଆଦର୍ଶର କୋମଳ ପରଶେ

ଚେତନା ହେଉ ମହାନ ।


ନ୍ୟାୟର ପ୍ରତିଷ୍ଠା ହେଉ ହେ ଗୋବିନ୍ଦ

ଭୀମ ବାହୁବଳ ଦୃଢ ପ୍ରତିଜ୍ଞା

ମଣିଷ ପଣିଆ ଉଦ୍ରେକ କର ହେ

କହିଦିଅ ପ୍ରଭୁ ନ୍ୟାୟର ସଂଜ୍ଞା ।


ଦ୍ରଷ୍ଟା ହୋଇ ଖାଲି ନରହୁ ମଣିଷ

ସତ୍ୟ ନ୍ୟାୟର ଯେ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ହେଉ

ମଣିଷର ରଚା ମହାଭାରତର

ଅବସାନ ପ୍ରଭୁ ହୋଇ ଯେ ଯାଉ ।


ମଣିଷ ରଚୁ ଏ ଧରା ଧାମେ ପ୍ରଭୁ

ପ୍ରେମର ସରଗ ସ୍ନେହ ମନ୍ଦିର

ନୀତି ଆଦର୍ଶରେ ରୁଦ୍ଧିମନ୍ତ ହେଉ

ଏ ଜଗତ ହେଉ ମହିମା ମୟ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract